Pinkpop 2025

De classic Pinkpopganger vindt zijn goesting ook niet bij DTRH en BKS denk ik. Die zoeken het tegenwoordig veel eerder bij Graspop of zijn gewoon gestopt met naar een 'serieus' festival te gaan.
Als 'classic' Pinkpopganger wil ik hier even op reageren:
Bij mij is het persoonlijk vooral het massale van Pinkpop (en ook een LL of DTRH) dat mij tegenstaat.
Ben inmiddels de 50 gepasseerd en voel me meer thuis op de kleinere festivals zoals bv. BKS, Misty Fields, Nirwana Tuinfeest, Live is Live.
Daarbij is mijn muzieksmaak en het doel van festivalbezoek ook wel verandert. 'Vroeger' gingen we vnl voor de gezelligheid naar Pinkpop, nu meer voor het ontdekken/beleven van muziek en kan ik m'n ei beter op andere festivals kwijt.
Daarbij komt ook nog eens dat Ik een keuze moet maken om festivalbezoek enigszins betaalbaar te houden en dan kies ik liever voor meerdere kleinere festivals dan 1 groot, i.c.m. vrijwilligerswerk.

Maar ik heb altijd een geweldige tijd gehad op Pinkpop en ik raad ook m'n kinderen aan om dit festival zéker eens gaan te bezoeken!!!

Er stond vanmiddag weer een zondag ticket voor 131 euro ipv 155. Is inmiddels verkocht. Soms zijn er tickets in de Ticketmaster doorverkoop die 20 a 25 euro onder de prijs komen.

Daarnaast opvallend, blijkbaar is P3 zondag, (parkeerplaats voor de zondag dagtickets) uitverkocht?
Naast dat het zondag Sky-Deck pasgeleden een dag op uitverkocht gestaan had.
Dan lijkt het wel alsof de zondag de populaire dag is? 🤔

Er stond vanmiddag weer een zondag ticket voor 131 euro ipv 155. Is inmiddels verkocht. Soms zijn er tickets in de Ticketmaster doorverkoop die 20 a 25 euro onder de prijs komen.

Daarnaast opvallend, blijkbaar is P3 zondag, (parkeerplaats voor de zondag dagtickets) uitverkocht?

Dat is toch niet zo gek? Gelet op de namen die op zondag staan geprogrammeerd i.t.t. de andere 2 dagen.

• Leuk
Waarderingen: brutus257

Is ook wel de enige Pinkpopdag waar ik een ticket voor zou kopen.

Populaire dag voor doelgroepen die graag met de auto komen en/of luxe prefereren en daarvoor ook de beurs kunnen/willen trekken. Overigens ook voor mij de favoriete dag.

Dat is toch niet zo gek? Gelet op de namen die op zondag staan geprogrammeerd i.t.t. de andere 2 dagen.
tja, ik was in de veronderstelling dat de zaterdag de populairste dag zou worden, met Rodrigo, Last Dinner Party, Marc Ambor, Adam Lambert, Joost en Claude? Vooral voor Rodrigo uiteraard.

• Leuk
Waarderingen: rricken
tja, ik was in de veronderstelling dat de zaterdag de populairste dag zou worden, met Rodrigo, Last Dinner Party, Marc Ambor, Adam Lambert, Joost en Claude? Vooral voor Rodrigo uiteraard.
Ik vind ze daar toch wat zwak omringd. The Last Dinner Party staat in andere landen bijvoorbeeld 2-3 plekken lager op het affiche, en de huidige iteratie van Faithless is niet echt waar de Rodrigo-fan naar zoekt. Als je dan ziet dat Rock Werchter op plaats 2 en 3 Ziggo-artiesten heeft staan met een overlappende fanbase. Daarvoor wil men wel even verder reizen.

Omgekeerd heb je Muse zonder Duitse of Belgische datum, met enkele rock acts errond. Daar zullen best wat buitenlanders op afkomen.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss
Ik denk nog altijd dat Rodrigo vooral de jeugd aanspreekt en veel jeugd heeft midden juni examens en gaan dan niet naar festivals

Dat er met Best Kept Secret en Down de Rabbit hole nog 2 festivals zijn helpt hier niet aan mee. Zijn gewoon te veel festivals in Nederland.

In België eigenlijk alleen Werchter eind juni begin juli en Pukkelpop in augustus.

Ik hoop en blijf hoe dan ook elk jaar en zolang als mogelijk naar Pinkpop gaan. Alleen als ‘t qua gezondheid of fysiek niet meer lukt.
Dat is voor jou een enkeltje Wall of Death op de zaterdag tijdens Amenra. Als spion van Graspop zie ik er hoogstpersoonlijk op toe dat u deze straf uitzit.

Users who are viewing this thread