Heerlijk om toch weer lekker vroeg op vrijdag het terrein op te wandelen en om meteen maar een Brand lichte Weizen te proberen, prima bier voor dit weer!
Begonnen bij Warhaus in de tent, kon me niet echt boeien en ben daarna naar Pommelien gelopen, maar dat is echt mijn smaak niet, vocaal zeer mager en echt een kindsterretje. Snel even een pizza bij Old Scuola gescoord. Andere jaren stond daar altijd een hele rij, maar nu was ik meteen aan de beurt.
Door naar Hiqpy, heerlijke band, daar gaan we hopelijk nog veel van horen. Meteen door naar Personal trainer in de tent. Voordeel van Stage4 op deze locatie is dat je veel meer bands kan checken echt een fantastische vooruitgang. Daarna weer omdraaien naar Sawyer Hill die mij tegenviel, dus een stukje Mika meegepikt en die zette een verdomd lekkere show neer, waar het publiek goed om reageerde. Inhaler op Zuid is gewoon geen match. doet me een beetje denken aan NBT een aantal jaren geleden toen ze voor het eerst op Zuid stonden. Even snel een Pinkpop frietje gegeten en daarna door naar Weezer. OATW was echt top, mijn no.1 van de vrijdag. Daarna naar Kid Kapichi en en klein stukje Justin nog meegepikt.
Al met al muzikaal toch en beetje tegenvallende eerste dag, maar heel veel leuke oude bekenden gezien, lekker bier gedronken en toch genoeg hoogtepunten gehad. Door de nieuwe indeling veel meer artiesten kunnen checken en het weer was ook fantastisch, zonnetje, lekker windje en niet te warm. Schaduwplekken blijven een lachertje. Bij de tent waren er exact evenveel als afgelopen jaren en alleen op het hoofdveld stonden er een paar, waar iedereen als sardientjes op elkaar stond. Het aanbod van eten vind ik ook echt minder en waar zijn de water uitdeelpunten gebleven?
Nu nog even een klein dutje doen en dan op naar dag 2!!!