Pinkpop 2025

Hoe accuraat is de site history.pinkpop? 2016, 2017 en 2018 allemaal uitverkocht maar met totaal andere bezoekers aantallen. Vooral 2017 heeft stuk minder bezoekers maar toch uitverkocht?
Ah, iemand maakt voor het eerst kennis met de flexibele uitverkoopstandaard van Pinkpop. Stond er altijd bij, maar ze hebben dat stukje volgens mij weggehaald. Het is in ieder geval een stuk lager dan de maximale capaciteit.

Ah, iemand maakt voor het eerst kennis met de flexibele uitverkoopstandaard van Pinkpop. Stond er altijd bij, maar ze hebben dat stukje volgens mij weggehaald. Het is in ieder geval een stuk lager dan de maximale capaciteit.
Ik was al wel bekend mee. Alleen wist ik niet dat het zo flexibele was. Nu staat bij 2024 niet uitverkocht ondanks 1 uitverkocht dag. Dat had ik dan wel weer verwacht.

Maar in 2017 waren de kaarten dus gewoon te koop tot het eind?

Dat is zo maar er is wel een verschil. Het lijkt erop dat de organisatie nu wel is wakker geschud.

Of dat ook in de praktijk tot afdoende verandering gaat leiden met andere bezoekersaantallen moeten we gaan zien.
Pinkpop heeft een basis van veel mensen die het festival een warm hart toedragen, maar die basis moet weer uitgebreid worden met nieuwe mensen die van het festival gaan houden.

Als ik het geld had om Pinkpop over te nemen dan zou ik dat graag doen, er is veel potentie.
Idd een festival als pinkpop zou nooit mogen verdwijnen daar ben ik het met je eens. Het is niet voor niks het langstlopende festival.

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Hoe accuraat is de site history.pinkpop? 2016, 2017 en 2018 allemaal uitverkocht maar met totaal andere bezoekers aantallen. Vooral 2017 heeft stuk minder bezoekers maar toch uitverkocht?
dat ligt aan verhouding weekend tickets tov dagtickets.
met in verhouding minder weekend tickets en meer dagtickets is het aantal unieke bezoekers over het weekend hoger. Met meer weekend tickets en minder dagtickets is het aantal unieke bezoekers lager.

plus de kleine lettertjes, Pinkpop telt een editie als "uitverkocht" als 1 van de dagen minimaal 60.000 bezoekers heeft. Ja, ik weet voordat er weer liters azijn uitgestort wordt, als Ticketmaster aangeeft dat er niets te krijgen is is het echt uitverkocht.

dat ligt aan verhouding weekend tickets tov dagtickets.
met in verhouding minder weekend tickets en meer dagtickets is het aantal unieke bezoekers over het weekend hoger. Met meer weekend tickets en minder dagtickets is het aantal unieke bezoekers lager.

plus de kleine lettertjes, Pinkpop telt een editie als "uitverkocht" als 1 van de dagen minimaal 60.000 bezoekers heeft. Ja, ik weet voordat er weer liters azijn uitgestort wordt, als Ticketmaster aangeeft dat er niets te krijgen is is het echt uitverkocht.
Maar dat je verkondigt uitverkocht te zijn terwijl er nog volop kaarten te krijgen zijn, krijg jij zelfs niet rechtgebreid, toch ;)?

...en daar is die hoor, de term VIP heeft bij Pinkpop toch echt de intrede gemaakt nu, is die discussie ook ten einde 🙈🤣

Bekijk bijlage 14364
Nouja wat maakt het uit. Prima dat zij zich niet in allerlei bochten wringen om te ontkennen dat er VIP kaarten zijn.

Een paar weken geleden stonden er 2 te koop via TS voor iets van 743 euro en heb er toen even over nagedacht.
Maar in de praktijk lijkt het mij afdoen aan het festival gevoel om dat hele weekend op dat deck te verbrengen.
Als je met zo’n kaart overal op het terrein je drinken zou krijgen zonder te hoeven betalen dan is dat leuker.

Niet veel nieuws in het artikel op 1Limburg
https://www.l1nieuws.nl/nieuws/2919527/zitten-biertje-schaduw-pinkpop-wordt-relaxter-dan-ooit

Behalve dat ze aangeven dat er elke dag plek is voor 70.000 bezoekers...
ik betwijfel dat ten zeerste, punt 1 of daar daadwerkelijk plek voor is en punt 2 of ze überhaupt die aantallen op 1 dag bereiken
De aantallen gaan er zeker niet zijn. Maar liegen over dat het mogelijk is zou wel weer vreemd vinden. Zal voor de bezoeker waarschijnlijk wel minder leuk zijn.

Ze gebruiken het in artikel wel gewoon als basis feit van elke jaar.

Laatst bewerkt:
Niet te doen als er 70.000 mensen zijn. Dan mag het terrein een stuk groter gemaakt worden. Eenfestival voelt dan iets van stressvol.

Iets dat de festival organisaties niet begrijpen, dat zie je ook bij Lowlands. Die hebben er de laatste jaren de aantallen ook opgeschroefd. Die Bravo tent barst dan uit z’n voegen en het is vragen om een drama.

Users who are viewing this thread