Als ik de ingekrompen campings bekijk, de "verkleining" van het terrein door het weghalen van het stuk autokino, waar stage 4 stond (en de daarbij horende toiletgroep), de kalm aan baan met stage 4 daar nu middenin, extra schaduwplekken, waaronder in het midden van het veld, schat ik dat de 40.000 bezoekers op vrijdag en zaterdag niet gehaald worden. Wellicht dat de zondag richting de 50.000 gaat..
Persoonlijk vind ik 40 tot 50k mensen prima, daarboven begint het druk aan te voelen, daaronder wordt het wel erg leeg op het veld. Prima voor een snelle plas of drank-haal-ronde, maar voor de algehele sfeer is dat niet heel fijn.
De oude garde begint af te vallen omdat leeftijd/gezondheid parten begint te spelen, zo ook bij mijn moeder, welke de afgelopen 15 jaar elk jaar met ons meeging. Nu kiest ze voor 1 dag..
De rest van de groep (20+ mensen) in de leeftijd van 40-45 jaar zijn allemaal afgehaakt. Zo zijn we nog maar met zijn tweeën over, maar gaan dit jaar wel beide kids mee (de oudste wordt 18 en gaat vanaf zijn 5e mee, de jongste wordt 14 en wordt het de 2e editie).
Qua prijs denk ik ook wel dat er een grens is overschreden. Meeste mensen gaan niet alleen, maar met partner (of zoals ons met 4).
Tel uit: 4*305 voor de tickets.. en wellicht een 900 euro aan consumpties voor ons 4-en gedurende het weekend... Dan ga je voor een weekendje festival de 2000 euro over...