Pinkpop 2025

We gaan het zien, ze hebben goed weer nodig. Maar op deze manier vrees ik toch echt ervoor op termijn, hoeveel centen wil MOJO eraan spenderen?

• Leuk
Waarderingen: hersenscheetje
Mijn theorie, vorig jaar slecht weer, slechte mond reclame en 'geluid' over lange rijen, waterpunten en parkeerproblemen, dat werkt ook allemaal niet mee

gewoon 1 slecht jaar op de blaren zitten en zorgen voor goede mond op mond reclame en een positieve vibe en 'geluid' achterlaten. Mojo zal vast al ingezet hebben op de hoofdlijnen en grootste namen voor 2026 en ik weet zeker, dan is de situatie meteen anders... Maar dan hebben ze wel dat goede jaar nodig. Mojo zal dan wel voor die namen moeten zorgen die Pinkpop over de 55.000 grens trekt.

relevante namen is een relatief begrip, wat voor het ene relevant is werkt op Pinkpop niet en wellicht werkt voor Pinkpop wel wat een ander niet relevant vind

ik ben er van overtuigd dat volgend jaar weer heel anders uit ziet. Vallen de puzzelstukjes weer anders in elkaar en is het 'geluid' rond Pinkpop ook weer anders. nogmaals, ik zou als Mojo en Pinkpop ook de ticketprijzen onder de loep nemen
Nouja, relevantie wordt toch wel redelijk bepaald door de hype, zie Fontaines, zie Linkin Park als makkelijke voorbeelden. Als ze er volgend jaar staan is het een beetje mosterd na de maaltijd. Een Kaiser Chiefs, Korn, Oscar and the wolf, Faithless, Weezer: Pinkpop staat zoals altijd weer vol met de namen die weinig recent boeiend werk hebben afgeleverd en als er iets staat wat boeiender is, zoals een Last Dinner Party, is dat al rijkelijk te laat en al helemaal op de hoge positie nu. Als relevantie van Oliva Rodrigo en Tate Mcrae moet komen is het voor de oudere bezoeker niet boeiend genoeg. Muse heeft nog altijd dezelfde tour als 2 jaar geleden toen ze op Werchter stonden, ik heb geen enkele urgentie ze nu weer te zien afgezien van een mogelijke heavy setlist. Er is gewoon geen nieuw werk van ze wat een hype kan brengen.

Mijn idee is dat Pinkpop al jaren erachter aan hobbelt en alle relevantie verloren heeft.

Pinkpop zal het moeten hebben van last-minute beslissers voor de dagtickets bij goed weer. Voor de rest klopt er vooralsnog weinig van de info van je insider bij Landgraag.
Ik kan je verzekeren dat mijn bron klopt:) Of de prognose uitkomt is een ander verhaal. Dit is puur waar “men” zich op voorbereid binnen gemeente. Deze voorbereiding zit natuurlijk wat langer in de pijplijn dan een paar weken :)

Als ik de ingekrompen campings bekijk, de "verkleining" van het terrein door het weghalen van het stuk autokino, waar stage 4 stond (en de daarbij horende toiletgroep), de kalm aan baan met stage 4 daar nu middenin, extra schaduwplekken, waaronder in het midden van het veld, schat ik dat de 40.000 bezoekers op vrijdag en zaterdag niet gehaald worden. Wellicht dat de zondag richting de 50.000 gaat..

Persoonlijk vind ik 40 tot 50k mensen prima, daarboven begint het druk aan te voelen, daaronder wordt het wel erg leeg op het veld. Prima voor een snelle plas of drank-haal-ronde, maar voor de algehele sfeer is dat niet heel fijn.

De oude garde begint af te vallen omdat leeftijd/gezondheid parten begint te spelen, zo ook bij mijn moeder, welke de afgelopen 15 jaar elk jaar met ons meeging. Nu kiest ze voor 1 dag..
De rest van de groep (20+ mensen) in de leeftijd van 40-45 jaar zijn allemaal afgehaakt. Zo zijn we nog maar met zijn tweeën over, maar gaan dit jaar wel beide kids mee (de oudste wordt 18 en gaat vanaf zijn 5e mee, de jongste wordt 14 en wordt het de 2e editie).

Qua prijs denk ik ook wel dat er een grens is overschreden. Meeste mensen gaan niet alleen, maar met partner (of zoals ons met 4).
Tel uit: 4*305 voor de tickets.. en wellicht een 900 euro aan consumpties voor ons 4-en gedurende het weekend... Dan ga je voor een weekendje festival de 2000 euro over...

Als huidige plattegrond de nieuwe toekomst visie is (ik ga nog steeds van uit dat dit niet voor 1 jaar is).

Zouden ze dan van 70.000 terug gaan naar 60.000 bezoekers? Het is groot terrein maar podiums zitten nu wel echt meer op elkaar.

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Als huidige plattegrond de nieuwe toekomst visie is (ik ga nog steeds van uit dat dit niet voor 1 jaar is).

Zouden ze dan van 70.000 terug gaan naar 60.000 bezoekers? Het is groot terrein maar podiums zitten nu wel echt meer op elkaar.
Dat denk ik niet, zou het eerst ook even aankijken.. denk zelf dat er veel meer ruimte is met deze indeling, de doorgang en stage 4 op deze plek zorgt voor minder opstopingen door loopverkeer!

valt best mee hoor voor Noord gedeelte.
Stage 4 is niet veel groter qua aantal bezoekers dat er voor kan staan, maar heeft wel potentie op meer toeschouwers.
De tent staan de mensen toch meer in de tent dan er buiten. Qua Noord gedeelte gaat dat echt wel passen ben ik overtuigd.

Ik zie hier best wel een meer jarenplan zoals de terrein indeling is. Waar ik over twijfel is als het qua bezoekersaantallen > 50.000 gaat, of ze dan de schaduwplekken midden op het hoofdveld gaan verplaatsen. Of zelfs bij > 65.000 geheel van het veld verdwijnen.

Pinkpop met 55.000 is ook prima, qua bezoekers point of view. Maar natuurlijk willen ze een vol veld krijgen, waarom zou een organisatie dat niet willen.
Wat mij wel positief stemt, dat na een mager jaar (wat ik in vooruitzicht verwacht) Pinkpop het jaar er na altijd scherp terug slaat en weer met een vol veld te maken krijgt. Daar heb ik wel vertrouwen in.

Stage 4 is niet veel groter qua aantal bezoekers dat er voor kan staan, maar heeft wel potentie op meer toeschouwers.
De tent staan de mensen toch meer in de tent dan er buiten. Qua Noord gedeelte gaat dat echt wel passen ben ik overtuigd.

Ik zie hier best wel een meer jarenplan zoals de terrein indeling is. Waar ik over twijfel is als het qua bezoekersaantallen > 50.000 gaat, of ze dan de schaduwplekken midden op het hoofdveld gaan verplaatsen. Of zelfs bij > 65.000 geheel van het veld verdwijnen.

Pinkpop met 55.000 is ook prima, qua bezoekers point of view. Maar natuurlijk willen ze een vol veld krijgen, waarom zou een organisatie dat niet willen.
Wat mij wel positief stemt, dat na een mager jaar (wat ik in vooruitzicht verwacht) Pinkpop het jaar er na altijd scherp terug slaat en weer met een vol veld te maken krijgt. Daar heb ik wel vertrouwen in.
Maar het zijn nu al meerdere magere jaren na elkaar?

Het is wat het is voor dit jaar,nieuwe veldindeling oogt goed dus dat is een mooi pluspunt.Denk wel dat ze hier flexibel mee omgaan in de komende jaren als er betere line ups worden aangekondigd en ook vrij snel duidelijk is hoe de vvk loopt.

• Leuk

Zou het mogelijk zijn dat ze de schaduwplekken voor de zondag weer weghalen omdat dat de drukste dag wordt?

Dat is zo maar er is wel een verschil. Het lijkt erop dat de organisatie nu wel is wakker geschud.

Of dat ook in de praktijk tot afdoende verandering gaat leiden met andere bezoekersaantallen moeten we gaan zien.
Pinkpop heeft een basis van veel mensen die het festival een warm hart toedragen, maar die basis moet weer uitgebreid worden met nieuwe mensen die van het festival gaan houden.

Als ik het geld had om Pinkpop over te nemen dan zou ik dat graag doen, er is veel potentie.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Editie 2022 was goed vol ,maar ja toen had bijna iederen nog de tickets van de coronajaren en '23/24 tsja toen begon al de terugval.Denk dat Mojo na deze editie toch iets moet gaan doen anders voorzie ik een soort sterfhuisconstructie.

• Leuk
Zou het mogelijk zijn dat ze de schaduwplekken voor de zondag weer weghalen omdat dat de drukste dag wordt?
Als de bezoekersaantallen hoog zouden worden dan zou het een optie zijn.

Neemt niet weg dat PP dan in de komende jaren ervoor moet zorgen dat dit ‘comfort’ ook beschikbaar is tijdens drukke edities.

• Leuk
Waarderingen: saurus
Maar dat Pinkpop na een mager jaar het jaar erop weer terugslaat is dus niet helemaal waar gezien vorig jaar en dit jaar.
Maar goed, zij hebben ook maar te dealen met wat er tourt.
Ja, dat is toch waar je afhankelijk van bent en waar vervolgens Mojo ze plaatst zie maar Linkin Park dit jaar.

Hoe accuraat is de site history.pinkpop? 2016, 2017 en 2018 allemaal uitverkocht maar met totaal andere bezoekers aantallen. Vooral 2017 heeft stuk minder bezoekers maar toch uitverkocht?

Users who are viewing this thread