Pinkpop 2025

Muse, Justin Timberlake, Linkin Park had toch een ander kaliber geweest. En zet Sam Fender dan als Noordafsluiter šŸ˜€.
als Rodrigo er staat zou ik dat toch niet onderschatten qua kaliber. ook niet mijn voorkeur overigens, maar ik vrees dat de verkoop van die dag wel eens heel snel kan gaan

De kritische noot zit hem er vooral in dat de belangrijkste festivalnamen steevast wel op Rock Werchter maar niet op Pinkpop belanden. Geen Foo's, geen Dua Lipa, geen Linkin Park. Dat is pijnlijk. Het is dan ook niet gek dat de verkoop terugloopt.

Ik vind het ook bijzonder dat de mensen die het meest van dit festival houden hier blijkbaar schouderophalend naar kijken. Je wilt toch dat je favo festival het goed doet?
Zeker, maar hebben ze hier een boodschap aan en vinden ze het zo wel best zolang genoeg mensen maar komen ongeacht wat de line-up is?.

eens...

en ze komen vast met mooie namen, maar ik betwijfel of de namen ook mooi zijn voor iedereen in dit topic?
want wat ik mooie namen vind, zal anders zijn als voor jou of voor alle andere hier hetzelfde.

deel van de kritische noot zit ook een randje teleurstelling van uit verwachting, of muziek keuze/smaak gestuurde meningen. Als dan vervolgens de verkoop niet alle 70.000 bezoekers per dag heeft, heeft Pinkpop ook nog eens de lachers op de hand omdat 'het niet uitveroopt'.

Maar we gaan dat gewoon lekker goed praten he @RalphiePinkpop šŸ˜œšŸ˜‰šŸŽ©šŸ°
Dus een deel kritische noot is smaak en een deel objectief te bepalen aan de hand van de objectief vast te stellen ticketverkoop. Blijft niet veel over.

Ik wil je feestje ook niet verpesten en prima als het voor jou werkt wat er ook geplaatst wordt, maar de kritiek hier is misschien wat vergaander omdat we alles nauwer volgen, maar de afgelopen edities zijn de meeste dagen gewoon slecht verkocht, in tegenstelling tot de concurrentie waar wel vollere velden zijn.

joh, laten we gewoon kijken welke namen er komen en dan volgt vanzelfsprekend van iedereen daar zijn of haar mening over...

in plaats van dat we het nu gaan hebben over dat de ene groep meer/veel en de andere groep minder/geen kritische noot heeft (want dat weten we toch al van elkaar)

• Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop en timvn
joh, laten we gewoon kijken welke namen er komen en dan volgt vanzelfsprekend van iedereen daar zijn of haar mening over...
En in de tussentijd kunnen en konden we het logischerwijs ook hebben over de namen die er helaas niet zullen staan.

De kritische noot is wel gewoon terecht.

• Leuk
Waarderingen: PJ
En in de tussentijd kunnen en konden we het logischerwijs ook hebben over de namen die er helaas niet zullen staan.

De kritische noot is wel gewoon terecht.
is het niet leuker om het hebben over namen die er wel staan, want er staan er een hele boel niet namelijk... Er komt maar een 60+ namen waarvan maar een klein 30 tal voor de grote 2 podia, met daarvan maar een 6 a 9 tal hoofdacts?

maar als je je happy voelt met benoemd houden wat niet op Pinkpop komt, leef je vooral uit

Mijn verwachting,

Justin Timberlake, op de Pinkpop vrijdag headliner, 2 dagen voor de headline spot op Isle of Wight Festival en meerdere festivals in 2025. Nog nooit op Pinkpop gestaan. Oudere Pop naam en stond 2024 3 keer in Ziggo Dome.

Muse, op de Pinkpop zaterdag headliner, 4 dagen voor de headline spot op Tons of Rock Festival. Al 5 Pinkpop passages, laatste keer 10 jaar terug (aankomende editie) was 2015. Oudere Rock naam en stond laatste keer in NL in 2023 in Den Haag op Malieveld.

Olivia Rodrigo, op de Pinkpop zondag, 2 dagen voor haar show in Dublin met meerdere festivals in 2025. Nog nooit op Pinkpop gestaan. Jonge Pop naam en stond in 2024 2 keer in Ziggo Dome. Verkoop voor deze dag zou wel eens rap kunnen verlopen.

Opvallend Justin Timberlake en Olivia Rodrigo zijn op meerdere mainstream / Pop festival affiches samen als headliner terug te vinden in 2025.
niet zo opvallend, beiden zijn Live Nation artiesten die aan sommige festivals per package verkocht of opgelegd worden (als organisatie festival ook Live Nation is)

is het niet leuker om het hebben over namen die er wel staan, want er staan er een hele boel niet namelijk... Er komt maar een 60+ namen waarvan maar een klein 30 tal voor de grote 2 podia, met daarvan maar een 6 a 9 tal hoofdacts?

maar als je je happy voelt met benoemd houden wat niet op Pinkpop komt, leef je vooral uit
We kunnen ook namen gokken die er wel staan?

Teddy Swims, Spiritbox, Biffy Clyro, Halestorm, The Wombats lijken mij goede kanshebbers

ik denk onder de headliners bijvoorbeeld Sabrina Carpenter, Noah Kahan, Sam Fender, The Prodigy, Chappel Roan, Teddy Swims, Oscar and the Wolf wellicht?
Van deze namen alleen Oscar misschien. Kahan zie ik naar BKS gaan. Fender, Swims en Roan naar DTRH. The Prodigy is meer een Paaspopact tegenwoordig. En ik vraag me af of Sabrina genoegen neemt met een plek lager dan headliner.

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
al mensen ideeƫn voor de Pinkpop 2025 Gouden Tip?

ik neig er naar 2 dezelfde namen te benoemen als mijn Gouden Tip voor Pinkpop 2024 šŸ˜…
- The Last Dinner Party
- The Beaches
en
- Zoƫ Tauran (afgelopen jaar Zoƫ Livay)

overigens gisteren Boskat (BE) gezien als voorprogramma van Rudeboy, neiging Boskat als tip te noemen ipv The Beaches. Lijkt me een aardige Stage 4 act op de Muse dag namelijk

dus ik twijfel nog even een tijdje en wellicht wacht ik de eerste worp namen nog af eerst

Van deze namen alleen Oscar misschien. Kahan zie ik naar BKS gaan. Fender, Swims en Roan naar DTRH. The Prodigy is meer een Paaspopact tegenwoordig. En ik vraag me af of Sabrina genoegen neemt met een plek lager dan headliner.
Roan kan toch ook prima op Pinkpop staan? Tenzij ze echt wil headlinen, maar misschien is dit nog het jaar waarin ze nog verleid zou kunnen worden voor een Noord positie.

Muse, Rodrigo of Fender, Timberlake helemaal bovenaan. Chappell Roan, Teddy Swims voor de popkant die wel nog aansluiting krijgt bij hun publiek. Gooi daar dan een Korn bij in het hardere segment, iets als Haim en IDLES als semi alternatieve bands, zoā€™n typisch oudje zoals een Weezer of Texas en dan Oscar, Goldband als lokale namen en je hebt een Pinkpop lineup die erin gaat als extreem zoete broodjes.

Roan kan toch ook prima op Pinkpop staan? Tenzij ze echt wil headlinen, maar misschien is dit nog het jaar waarin ze nog verleid zou kunnen worden voor een Noord positie.

Muse, Rodrigo of Fender, Timberlake helemaal bovenaan. Chappell Roan, Teddy Swims voor de popkant die wel nog aansluiting krijgt bij hun publiek. Gooi daar dan een Korn bij in het hardere segment, iets als Haim en IDLES als semi alternatieve bands, zoā€™n typisch oudje zoals een Weezer of Texas en dan Oscar, Goldband als lokale namen en je hebt een Pinkpop lineup die erin gaat als extreem zoete broodjes.
Ik vind Roan meer een match met DTRH. Zou daar ook beter tot haar recht komen.

Haim trouwens ook.

al mensen ideeƫn voor de Pinkpop 2025 Gouden Tip?

ik neig er naar 2 dezelfde namen te benoemen als mijn Gouden Tip voor Pinkpop 2024 šŸ˜…
- The Last Dinner Party
- The Beaches
en
- Zoƫ Tauran (afgelopen jaar Zoƫ Livay)

overigens gisteren Boskat (BE) gezien als voorprogramma van Rudeboy, neiging Boskat als tip te noemen ipv The Beaches. Lijkt me een aardige Stage 4 act op de Muse dag namelijk

dus ik twijfel nog even een tijdje en wellicht wacht ik de eerste worp namen nog af eerst
Rudeboy is wat mij betreft ook van harte welkom. In de middag in de tent op en neer springen bij Demagogue. Heerlijk.

Ik vind Roan meer een match met DTRH. Zou daar ook beter tot haar recht komen.

Haim trouwens ook.
Haim stond op DTRH voor een halfleeg veld toch? En Roan is gewoon een grote mainstream popnaam, perfect voor PP.

Het is zelfs niet specifiek die namen, maar wil gewoon zeggen dat er wel genoeg op tafel ligt om een mooie lineup te maken.

Users who are viewing this thread