Pinkpop 2025

Niet populaire mening denk ik, maar liever Goldband headliner dan een hoop recente headliners. Zeker als daarmee wat budget overblijft voor sterke Ziggo acts op andere slots.
Ik ben benieuwd welke recente headliners jij onder Goldband plaatst ;).

Goldband was natuurlijk headliner op Lowlands en dat was al volkomen ridicuul naar mijn mening. Maar op dat festival heb je en andere dingen tijdens de headliner, minder nadruk op grote namen om je dag te verkopen, enkel weekendtickets en nog een soort exclusiviteitsdeal (eigenlijk niet echt maar vanuit LL gebracht wel). Dus dit moet je als Pinkpop gewoon niet willen. Kun je beter Robbie Williams op herhaling hebben of zelfs een David Guetta nu. Ik gok dat er weinig realisitische opties zijn uit de huidige headliner pool waarbij ik liever Goldband zou zien op Pinkpop.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Maria
Laat ik even vooropstellen dat ik het absoluut geen topboeking zou vinden, zeker als je ziet wat een paar weken later iets verderop wel staat. Ik verafschuw ook de wind "Radiohead is te moeilijk".

Maar een wat andere miniset, met dan inderdaad maar een wat minder internatione headliner, zou ik niet zo gek vinden. Ik vond dat een paar jaar geleden ook met Kensington (om de volgende verontwaardiging er maar in te gooien ;))

Laat ik even vooropstellen dat ik het absoluut geen topboeking zou vinden, zeker als je ziet wat een paar weken later iets verderop wel staat. Ik verafschuw ook de wind "Radiohead is te moeilijk".

Maar een wat andere miniset, met dan inderdaad maar een wat minder internatione headliner, zou ik niet zo gek vinden. Ik vond dat een paar jaar geleden ook met Kensington (om de volgende verontwaardiging er maar in te gooien ;))
Haha, ja hier kan ik niet tegenop.

Nja, weet ik niet. Maneskin en Calvin Harris was nou ook niet bepaald een daverend succes. Zet wat harde gitaren in de tent tijdens Goldband, paar goede subs; ik lees Jack White en London Grammar hiervoor. Lijkt mij beter dan sommige fiasco's in voorgaande jaren.
Ja, als Goldband heel veel geld bespaart en PP kan vervolgens met het geld dat ze uitsparen een paar hele fijne boekingen doen voor het dagprogramma, dan valt daar natuurlijk ook wat voor te zeggen. Maar ik denk dat je dan binnen NL kwalitatief betere acts kunt boeken dan Goldband. Maar dat is mijn persoonlijke mening. En ja, Kensington was in zijn hoogtijdagen vele malen beter dan Goldband wat mij betreft. Maar voor een festival waar de nadruk ligt op de headliners, moet je echt niet aankomen met GB als headliner.

Mijn verwachting,

Justin Timberlake, op de Pinkpop vrijdag headliner, 2 dagen voor de headline spot op Isle of Wight Festival en meerdere festivals in 2025. Nog nooit op Pinkpop gestaan. Oudere Pop naam en stond 2024 3 keer in Ziggo Dome.

Muse, op de Pinkpop zaterdag headliner, 4 dagen voor de headline spot op Tons of Rock Festival. Al 5 Pinkpop passages, laatste keer 10 jaar terug (aankomende editie) was 2015. Oudere Rock naam en stond laatste keer in NL in 2023 in Den Haag op Malieveld.

Olivia Rodrigo, op de Pinkpop zondag, 2 dagen voor haar show in Dublin met meerdere festivals in 2025. Nog nooit op Pinkpop gestaan. Jonge Pop naam en stond in 2024 2 keer in Ziggo Dome. Verkoop voor deze dag zou wel eens rap kunnen verlopen.

Opvallend Justin Timberlake en Olivia Rodrigo zijn op meerdere mainstream / Pop festival affiches samen als headliner terug te vinden in 2025.

Mijn verwachting,

Justin Timberlake, op de Pinkpop vrijdag headliner, 2 dagen voor de headline spot op Isle of Wight Festival en meerdere festivals in 2025. Nog nooit op Pinkpop gestaan. Oudere Pop naam en stond 2024 3 keer in Ziggo Dome.

Muse, op de Pinkpop zaterdag headliner, 4 dagen voor de headline spot op Tons of Rock Festival. Al 5 Pinkpop passages, laatste keer 10 jaar terug (aankomende editie) was 2015. Oudere Rock naam en stond laatste keer in NL in 2023 in Den Haag op Malieveld.

Olivia Rodrigo, op de Pinkpop zondag, 2 dagen voor haar show in Dublin met meerdere festivals in 2025. Nog nooit op Pinkpop gestaan. Jonge Pop naam en stond in 2024 2 keer in Ziggo Dome. Verkoop voor deze dag zou wel eens rap kunnen verlopen.

Opvallend Justin Timberlake en Olivia Rodrigo zijn op meerdere mainstream / Pop festival affiches samen als headliner terug te vinden in 2025.
Toch denk ik dat er nog een verrassing tussen gaat zitten of Sam Fender om de hoek komt kijken

• Leuk
Waarderingen: brutus257
Weet niet hoe het met tourschema's van Alex Warren en Myles Smith zit, maar mochten zij beschikbaar zijn, zijn het perfecte namen voor de onderkant. Past perfect in de nieuwe richting van Pinkpop: nieuwe (talentvolle) namen en veel herkenbare (radio) liedjes.

Maar wie zijn nou die mensen die speciaal voor Justin Timberlake komen?

Serieuze vraag, ik spreek de verkeerde mensen ofzo, want niemand zelfs de buurvrouw niet (Robbie Williams fan).. ik probeer gewoon iemand irl tegen te komen die kaarten voor de Justin-dag koopt.

Opzich heeft de kwaliteit van een act (iets wat misschien ook iets persoonlijks is) ook niet altijd te maken met of iets uitverkocht raakt toch?

Goldband verkoopt ook gewoon 2x een Ziggo Dome uit, terwijl dat toch echt vrij weinig met kwaliteitsmuziek te maken heeft en het echt belachelijk zou zijn als die Pinkpop gaan headlinen.. (en ja ik was één van de mensen die ook aanwezig was in de Ziggo).
Goldband als headliner zou er inderdaad los over zijn. Ik zou er zeker naar gaan kijken als ze er staan maar als ze deze boeken als headliner dan zou ik onthoocheld zijn. Dat mag een heel stuk meer zijn voor PP.

Serieuze vraag, ik spreek de verkeerde mensen ofzo, want niemand zelfs de buurvrouw niet (Robbie Williams fan).. ik probeer gewoon iemand irl tegen te komen die kaarten voor de Justin-dag koopt.
De mensen die ook naar het sportpaleis of de ziggo zijn gegaan?

35+ vooral vrouw? Veelal toch robbie fans lijkt te behalve je buurvrouw ;)

• Leuk
Waarderingen: thedude182

Ik zou het overwegen. En ik ben geen vrouw van 30+, maar een stoere mannelijke rocker van 36 😂 Toch jeugdsentiment. Hoewel ik meer rock-georiënteerd ben, was JT in de periode 2002 - 2012 wel erg mister-cool natuurlijk. En dat gevoel is wel een beetje blijven hangen ofzo haha. Destijds ook naar zijn concert in de Amsterdam Arena geweest en dat was mijn eerste grote concert ooit. Destijds volledig blown-away door de show en zijn skills haha 😇 En ik denk dat er meer zo over denken, gezien zijn drie uitverkochte Ziggo shows. Ik verwacht wel dat hij het goed gaat doen op Pinkpop. Recensies op die shows waren ook goed!

Laatst bewerkt:

Users who are viewing this thread