Pinkpop 2025

Ik vraag me overigens af... Zou het probeersel van afgelopen editie, met een act in de tent tijdens de headliner (Calvin Harris / John Coffey) een vervolg krijgen aankomende editie?

ik kan me voorstellen dat dat nog wel wat mensen naar de tent kan trekken.
ik kan me zelf niet echt een goede reden bedenken om dit niet te doen, jij wel?

Ja Werchter heeft het wederom (vooralsnog) goed voor elkaar, maar de nadruk ligt nu wel erg op het negatieve wat Pinkpop betreft en ja er zijn zeker kritiek punten. Maar ergens is er ook vast wel weer een lichtpuntje niet alles hoeft negatief benoemd te worden, overigens weten we nog helemaal niet wat Pinkpop doet, dus het is ook een beetje op de feiten vooruit lopen. Misschien hebben ze het wel heel goed voor elkaar dit jaar en/of in de onderlaag. Ook een beetje het positieve ergens in blijven zien, het hoeft niet alleen maar negatief. Er is al negativiteit genoeg.
Het maakt het wel leuk om het Pinkpop forum te lezen. Wat een rollercoaster, van de meest onwaarschijnlijke verwachtingen over de line up tot de angst dat het misschien helemaal niet doorgaat. Hopelijk voor de Pinkpoppers valt het dinsdag reuze mee. En anders is er weer genoeg te lezen.

Feit is dat als jij over bijna alles wat Pinkpop betreft kritiek hebt, en Werchter wel aan jou verwachtingen voldoet. Je naar Werchter moet gaan en niet naar Pinkpop.

Sorry hoor Pinkpop wordt telkens negatief benoemd en op sommige fronten terecht, maar daarnaast prijs je Werchter een beetje de hemel in dat ze het zo goed doen. Ook die zullen hun mankementen hebben. maar als daar jou voorkeur ligt, dan moet je naar Werchter gaan en Pinkpop links laten liggen. Want in de bubbel waar jij in zit kunnen ze niets goed doen krijg ik het gevoel. Hoezo het negatieve overheerst hier.
Denk dat de meeste kritiek op Pinkpop juist voortkomt uit liefde voor het festival (althans bij mij wel). Ben er heel vaak geweest, was mijn eerste kennismaking met weekend festivals en je ziet helaas gewoon dat Pinkpop het op heel veel vlakken slechter doet dan andere grote festivals in Nederland. Dus naar mijn mening is de meeste kritiek best terrecht.

Daarnaast snap ik dan weer juist de opmerkingen niet waarin bijna wordt gehoopt dat de verkoop slecht gaat, zodat het lekker rustig is.. Denk dat mocht Pinkpop nog vele jaren mee willen een uitverkochte editie wel prettig zou zijn.

Ik hoop gewoon vooral dat na het fiasco (naar mijn mening) van afgelopen jaar, ze het komende editie wel voor elkaar hebben gekregen om goed te programmeren. Want zoals hierboven ook gezegd, Pinkpop is "mijn" festival, waarvan ik hoop dat het nog jaren meegaat. Maar feit is wel dat het allemaal gewoon lang duurt waardoor het niet gek is dat mensen toch gaan doemdenken, want als ze Olivia, Justin en/of Muse zouden hebben dan hadden ze die er al lang uit kunnen gooien toen andere festivals ook kwamen.

Iedereen hoopte op LP maar die doen een zaalshow (vooralsnog dan), Foo's lijken niet te touren, The Cure pas na de zomer. En juist na vorig jaar denk ik dat ze meer baat zouden hebben bij verschillende hype-momentjes dan een groot deel in 1 ruk eruit te gooien. Werchter doet het op dat vlak gewoon beter imo en weet die namen ook gewoon binnen te halen. Want als ik nu per se LP wil zien dan doe ik wel een dagje of weekend Werchter.

Misschien toveren ze Pearl Jam uit de hoge hoed? Die kwamen vorig jaar ook eerst met 2 festival aankondigingen en later pas de arena's...Al moet ik eerlijk zeggen dat ze ik ze dan eigenlijk ook al op Werchter had verwacht.....

Ik hoop gewoon vooral dat na het fiasco (naar mijn mening) van afgelopen jaar, ze het komende editie wel voor elkaar hebben gekregen om goed te programmeren. Want zoals hierboven ook gezegd, Pinkpop is "mijn" festival, waarvan ik hoop dat het nog jaren meegaat. Maar feit is wel dat het allemaal gewoon lang duurt waardoor het niet gek is dat mensen toch gaan doemdenken, want als ze Olivia, Justin en/of Muse zouden hebben dan hadden ze die er al lang uit kunnen gooien toen andere festivals ook kwamen.

Iedereen hoopte op LP maar die doen een zaalshow (vooralsnog dan), Foo's lijken niet te touren, The Cure pas na de zomer. En juist na vorig jaar denk ik dat ze meer baat zouden hebben bij verschillende hype-momentjes dan een groot deel in 1 ruk eruit te gooien. Werchter doet het op dat vlak gewoon beter imo en weet die namen ook gewoon binnen te halen. Want als ik nu per se LP wil zien dan doe ik wel een dagje of weekend Werchter.
Heb idee dat ze moeten wachten op Muse

• Leuk
Waarderingen: puncturewounds
Zo groot ficaso was Pinkpop dit jaar niet eens. De weekend kaarten waren uitverkocht en de laatste dag ook. Pinkpop heeft veel slechter periode gehad mid 2000 toch? Ik was toen nog te jong maar heb wel verdiept in bezoekers aantallen. Toen was er toch een jaar met minder dan de helft?

• Leuk
Waarderingen: mattman
Zo groot ficaso was Pinkpop dit jaar niet eens. De weekend kaarten waren uitverkocht en de laatste dag ook. Pinkpop heeft veel slechter periode gehad mid 2000 toch? Ik was toen nog te jong maar heb wel verdiept in bezoekers aantallen. Toen was er toch een jaar met minder dan de helft?
Ik herinner me inderdaad toch veel geklaag dat het op de zondag eigenlijk té druk was, en de roep om wat minder volk op het terrein te laten.

Daarnaast snap ik dan weer juist de opmerkingen niet waarin bijna wordt gehoopt dat de verkoop slecht gaat, zodat het lekker rustig is.. Denk dat mocht Pinkpop nog vele jaren mee willen een uitverkochte editie wel prettig zou zijn.
Enige reden dat ik dit soms roep is omdat ik graag van podiums wissel. De doorloop bestaat niet met uitverkochten dag. Natuurlijk moeten ze daar iets aan doen en uitverkopen.

Volgens mij was alleen de zondag uiteindelijk uitverkocht. Zondag was inderdaad veel te druk, ellendig lange rijen (kwartier moeten wachten voor toilet bijvoorbeeld), mensen die door de drukte ruzie ging maken want voorkruipen en weet ik veel wat. Maar fiasco voor mij vooral omdat het qua line up echt dramatisch was (naar mijn mening dus!), want van de hele lineup waren en 3 of 4 dingen die ik "wel wilde zien". Terwijl ik voorgaande jaren echt altijd wel clashes had omdat er zoveel tofs kwam. Dus hopelijk komende editie weer als vanouds.

Recent actieve topics

Users who are viewing this thread