Pinkpop 2024

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608

Parkeren in Heerlen of Maastricht en openbaar vervoer met één ticket om het verkeer te ontlasten tijdens Pinkpop​

Een trein van Arriva op station Heerlen.

Een trein van Arriva op station Heerlen. — © Bas Quaedvlieg

Heerlen/Maastricht/Landgraaf -
Een kleine week voordat Pinkpop begint brengen het festival, Arriva en Q-park samen een ‘park & train ticket’ uit. Festivalbezoekers kunnen daarmee parkeren in een Q-parkgarage in Heerlen of Maastricht en vervolgens met de trein naar Landgraaf.

Op het station worden ze met een shuttlebus van Arriva naar het festivalterrein gebracht. Na afloop staan er weer busjes klaar om de mensen met zo’n ticket naar de trein te brengen.
Het idee – parkeren, openbaar vervoer, feesten – moet filevorming verminderen in en rondom Landgraaf. In totaal zijn er zo’n 1800 plekken in zeven parkeergarages van Q-park in Heerlen en Maastricht. Een kaartje is één dag geldig en er mogen maximaal vijf mensen mee in de trein. Wie vanuit Heerlen reist, betaalt minimaal 15 euro. Een ticket vanaf Maastricht kost minimaal 25 euro. Ze zijn te koop via de website van Pinkpop of Q-park.
Het is de eerste keer dat de partijen het concept gaan proberen. Bij succes willen Q-park en Arriva het vaker gaan inzetten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Schermpjes omhoog met voetbal zou ik best afleidend en irritant vinden. Haalt je toch wat uit de beleving.

Andersom geldt het ook toch? Een scherm op de camping of op Stage 4, daar heb je toch weinig last van? :) ;)

Ik ga niet, dus moet eigenlijk verder ook niet zeuren, maar het is een rare keuze imo haha. Zijn toch ook inkomsten die je misloopt als mensen besluiten naar een café te vertrekken.
Ik begrijp Pinkpop, of eender wel ander festival, dan weer volkomen om daar niet in mee te gaan. Nota bene tijdens de (sub)headliner. Beetje respect naar je bands toe ook.
 

DonStroli

Campingartiest
20 jun 2022
73
56
Wat een onzin!

Natuurlijk zijn er meer mensen die juist wel geïnteresseerd zijn in Måneskin en Keane.

Hoe kan je zo iets zeggen "want: veel minder interessante acts voor velen"
Sorry hoor, erg veel disrespect voor de fans die er wel zijn
Dankjewel Dennis! ik sluit mij hierbij aan. Ik ben wel groot fan van Maneskin en ieder zijn ding maar zo neerbuigend doen om een act of over de fans van een band vind ik erg jammer hoor!

Tevens vraag ik mij af of de mensen die zo erg zeiken over Maneskin wel eens een concert van hen gezien hebben. Je kunt echt niet zeggen dat ze slecht zingen, geen show hebben of geen sfeer maken. Het kan wel zo zijn dat het niet je smaak is en dat is prima maar voor de rest is het gewoon een goede Headliner (in wording).
 
  • Leuk
Waarderingen: Joa

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Dankjewel Dennis! ik sluit mij hierbij aan. Ik ben wel groot fan van Maneskin en ieder zijn ding maar zo neerbuigend doen om een act of over de fans van een band vind ik erg jammer hoor!

Tevens vraag ik mij af of de mensen die zo erg zeiken over Maneskin wel eens een concert van hen gezien hebben. Je kunt echt niet zeggen dat ze slecht zingen, geen show hebben of geen sfeer maken. Het kan wel zo zijn dat het niet je smaak is en dat is prima maar voor de rest is het gewoon een goede Headliner (in wording).
Volgens mij heeft niemand iets lelijks gezegd over liefhebbers van Maneskin
 
  • Leuk
Waarderingen: LIBOH

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.917
6.171
TPD TV vond Maneskin geweldig op Rock Im Park. Bij die snapte Tool ook niet zo goed en vonden Guns 'N Roses dan weer wel geweldig geloof ik.

Dus er zijn wel meer mensen met wansmaak inderdaad :D (sorry ik gooi nog even wat olie op het vuur)
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
940
413
TPD TV vond Maneskin geweldig op Rock Im Park. Bij die snapte Tool ook niet zo goed en vonden Guns 'N Roses dan weer wel geweldig geloof ik.

Dus er zijn wel meer mensen met wansmaak inderdaad :D (sorry ik gooi nog even wat olie op het vuur)
Ze maken wel vermakelijke video's en smaak is toch sowieso persoonlijk
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
Ja maar zelfs al doen die mensen dat, daar heb je toch... weinig last van? Denk je echt dat de sfeer bij Keane en Maneskin (Maneskeane, haha!) minder gaat zijn omdat er een voetbalmatch bezig is?
Het moment waarop iemand zijn land ziet spelen op het EK en daar niet luidruchtig op reageert wanneer er een kans/overtreding/tegen goal/goal/corner/rode kaart/gele kaart moet nog komen. Dan heb ik het nog geen eens over het groepje wat zich om zo'n scherm heen schaart.

Je krijgt er wel een bijzondere mix door tijdens het concert, wie weet werkt het allemaal sfeer verhogend.. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Bronwee

Nieuw lid
29 mei 2024
2
1
Heeft er iemand enig idee hoe het ervoor staat met de ondergrond op de campings? Moeten we morgen de tenten op een zwemband leggen? ;)

Verder kijk ik weer enorm uit naar het weekend thuiskomen op Pinkpop!
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Thieske

Dagopener
23 feb 2023
616
543
Livestream Pinkpop

Line-up vrijdag 21 juni:​


12:00 Jiri11
12:45 KAWALA
13:00 Palaye Royale
14:30 Cian Ducrot
15:30 Acda en de Munnik
16:30 Polyphia
17:30 S10
18:30 Skindred
19:30 nog niet bekend


Line-up zaterdag 22 juni:​


12:50 Douwe Bob
13:50 The Analogues
14:50 Chinchilla
15:35 Dead Pony
16:20 Froukje
17:20 De Jeugd van Tegenwoordig
18:20 Ploegendienst
19:05 Lauren Spencer Smith
20:05 Matt Maltese
21:05 nog niet bekend


Line-up zondag 23 juni:​


12:00 Ilse De Lange
13:00 Sea Girls
13:55 GUNMOLL
14:40 DOOL
15:40 nog niet bekend
19:25 Hozier
20:25 nog niet bekend

 

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Voordat het echt zover is, hierbij de verwachtingen vanuit de 35 top-10 lijstjes die hier voorbij zijn gekomen. Wellicht leuk om te vergelijken met de top-10 lijstjes na dit weekend :)

Nog wat kleine veranderingen sinds de vorige update, zo heeft DOOL een paar plekjes verloren en zijn zij nu te vinden op plek 7 en is Calvin Harris uiteindelijk toch flink opgeschoven naar plek 24.

1 Keane 148
2 Pendulum 136
3 Avril Lavigne 128
4 Nothing but Thieves 127
5 Limp Bizkit 113
6 Corey Taylor 105
7 Dool 84
8 Ed Sheeran 69
9 Maneskin 67
10 Greta van Fleet 56
11 Babymetal 54
12 Jane's Addiction 52
13 Yungblud 51
14 Froukje 47
15 Joost 44
16 John Coffey 40
17 Royal Blood 40
18 Sam Smith 40
19 The Analogues 40
20 Hozier 36
21 Acda en DeMunnik 35
22 Fleddy Melculy 34
23 Polyphia 31
24 Calvin Harris 24
25 Nathaniel Rateliff 24
26 De Jeugd van Tegenwoordig 23
27 Against the Current 20
28 Lauren Spencer Smith 20
29 Meute 20
30 Yin Yin 20
31 Sea Girls 18
32 The Vices 17
33 Skindred 16
34 Pommelien Thijs 15
35 S10 14
36 Nieve Ella 13
37 Palaye Royale 13
38 The Interrupters 10
39 Tinlicker 10
40 Anouk 9
41 Loreen 9
42 James Arthur 8
43 Kees van Hondt 8
44 Davina Michelle 6
45 Louis Tomlinson 6
46 Ploegendienst 6
47 Cian Ducrot 5
48 Matt Maltese 5
49 Calum Scott 3
50 James Marriott 3
51 Chinchilla 1
52 The K's 1
53 Aviva 0
54 Beth McCarthy 0
55 ClockClock 0
56 Dagny 0
57 Dead Pony 0
58 Douwe Bob 0
59 Gideon Luciana 0
60 Gunmoll 0
61 Henry Moodie 0
62 Ilse DeLange 0
63 Jiri11 0
64 Kawala 0
65 Lottery Winners 0
66 Mell VF 0
67 Oliver Heldens 0
68 Ruby Waters 0
69 Tors 0

Verdeling stemmen over de dagen:
Vrijdag: 36.7%
Zaterdag: 35.0%
Zondag: 28.3%

Verdeling stemmen over de podia
South: 33.8%
North: 42.0%
Tent: 18.0%
Stage 4: 5.7%
Camping B: 0.4%
 
  • Leuk
  • Winning
Waarderingen: Joslittel en piep

PP1980

Gouden Tip
2 feb 2017
390
241
Ik begrijp die aversies van het Skydek niet helemaal. Is het soms afgunst?

Ik ben geen yup of miljonair maar een trouwe Pinkpop ganger die eens extra wil genieten.

We gaan toch geen fans veroordelen die een vermogen er voor over hebben om Bruce Springsteen of Taylor Swift in buitenland te zien.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.861
5.390
Ik begrijp die aversies van het Skydek niet helemaal. Is het soms afgunst?

Ik ben geen yup of miljonair maar een trouwe Pinkpop ganger die eens extra wil genieten.

We gaan toch geen fans veroordelen die een vermogen er voor over hebben om Bruce Springsteen of Taylor Swift in buitenland te zien.
Het past m.i. gewoon niet zo bij het saamhorigheidsgevoel op een festival waar geen klassen zouden moeten zijn. Bovendien vind ik het aanpassen van de podia-indeling (allesbehalve fijn) moeilijk los te zien hiervan. Ik veroordeel ook niemand die er gebruik van maakt, ik veroordeel het kapitalistische motief dat m.i. niet ten goede komt van het festival maar louter ten goede komt van de portemonnee van de organisatie.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.112
2.007
Ik begrijp die aversies van het Skydek niet helemaal. Is het soms afgunst?

Ik ben geen yup of miljonair maar een trouwe Pinkpop ganger die eens extra wil genieten.

We gaan toch geen fans veroordelen die een vermogen er voor over hebben om Bruce Springsteen of Taylor Swift in buitenland te zien.
Als ik even voor mezelf praat:

Als het een extraatje zou zijn zonder direct effect op de beleving van de niet-skydecker, of zonder privleges t.o.v. de niet-skydecker, dan zou ik zeggen: lekker doen als het onder de streep wat oplevert. Zij die 'extra willen genieten' en daarvoor ook extra betalen, is dat van harte gegund.

Maar het skydeck is de reden dat Noord is omgedraaid, wat het terrein gewoon een flinke downgrade geeft. Daarnaast vind ik het bespottelijk dat je vanaf die plek een binnendoorweggetje krijgt om vooraan te staan bij bijvoorbeeld mainstage. Dat is echt not done, er staan daar die hard fans urenlang op hun idolen te wachten, soms terend op een bekertje water en een blaas die op knappen staat. Het zijn voor mij persoonlijk vooral die twee redenen dat ik er een beetje op afgeef.
Gratis biertjes, gratis hapjes, gratis hoedje, gratis kluisje, da's allemaal helemaal prima. Je kiest voor all-in en betaald ervoor. Helemaal niks mis mee. En dat je uit de felle zon staat of juist droog blijft bij een regenbui omdat er een dak boven zit, daar heb ik ook niks op tegen. Dat er te weinig schaduwplekken/droogsta plekken op de rest van het terrein zijn, kan ik ook niet terug herleiden naar het skydeck. Goed dat het daar wel geregeld is, nu de rest van het terrein nog...
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Dankjewel Dennis! ik sluit mij hierbij aan. Ik ben wel groot fan van Maneskin en ieder zijn ding maar zo neerbuigend doen om een act of over de fans van een band vind ik erg jammer hoor!

Tevens vraag ik mij af of de mensen die zo erg zeiken over Maneskin wel eens een concert van hen gezien hebben. Je kunt echt niet zeggen dat ze slecht zingen, geen show hebben of geen sfeer maken. Het kan wel zo zijn dat het niet je smaak is en dat is prima maar voor de rest is het gewoon een goede Headliner (in wording).
Het is toch niet neerbuigend om te zeggen dat je Maneskin geen fantastische headliner vindt? Dat gaat om smaak en gelukkig verschilt die. Ik zag ze vorige keer op pinkpop en vond t zelf een overschatte band. Dat anderen zich daar op amuseren, fijn voor hen toch. Maar voor mij mag t als headliner iets meer zijn
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Ik denk het niet. Ik denk dat een groot aantal mensen gewoon live die match bekijkt en met een schuin oog het podium in de gaten houdt. Je onderschat het EK echt.
Dan zou ik op zijn minst vriendelijk vragen of hij dat uit mijn zicht zou willen doen, aangezien ik maar klein ben en wel van de muziek wil genieten en niet van het voetbal op zijn telefoon.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Gebruikers die dit onderwerp bekijken