Er is vast ergens een middenweg, wat een negatief beeld schets je.
Zonder enige verandering (reageren op de behoefte in de markt) heeft zelfs Pinkpop uiteindelijk geen bestaansrecht meer.
Misschien is er wel te weinig verandering geweest en doet Pinkpop teveel moeite om iedereen tevreden te stellen.
Vlees noch vis zoals iemand eerder al noemde.
Dat er zo nu en dan verandering nodig is, daar ben ik het uiteraard mee eens net als met je tijd meegaan. Inspelen op een behoefte is echter iets heel anders dan met oogkleppen op je eigen ideeën (doordrenkt met hebzucht) erdoor duwen. De line-up moet je als organisator/boeker natuurlijk altijd een beetje geluk mee hebben en maar afwachten wat je te kiezen hebt.
Naast jouw reactie zie ik ook al een reactie voorbij komen dat het Skydeck is uitverkocht en dat daarmee de organisatie het gelijk aan zijn/haar zijde heeft. Gezien deze misplaatste benadering wens ik je dan ook veel succes als organisatie met het juppenvolk op dit Skydeck, blijkbaar is dit het waard en verder niet van belang dat er op vrijdag en zaterdag slechts een deel van de capaciteit benut is qua publiek. Het zal dus vast genoeg geld in het laatje brengen?
Wellicht ben je het volledig met me oneens en zie jij wel de meerwaarde voor de bezoekers in het feit dat dit Skydeck er gekomen is, net als het tuinterras. Je zult het vast ook toejuichen dan dat iedere gast op camping A nog eens (slechts) €5,00 uit de zak geklopt wordt voor gebakken lucht tegelijk met het deportatiebeleid dat wordt gevoerd bij de toegangscontrole op de campings...
En ik snap honderduit dat er gezocht moet worden naar extra geld om het bestaansrecht van het festival te waarborgen, maar als dit ten koste gaat van de sfeer, de beleving en de kwaliteit die je geboden wordt in ruil voor de toegangsprijzen.... Sorry, maar hier zijn (sinds het afzwaaien van Jan Smeets) toch echt verkeerde beslissingen genomen en is er vooral niet geluisterd naar de behoefte van de bezoekers. De kaartverkoop lijkt mij hiervoor redelijk evident.
Het contrast met Werchter is ook gewoon echt heel groot, als je ziet wat daar allemaal wordt toegestaan op de campings en het festival terrein. En ja ik neem dan ook mee dat je daar voor de camping nog los betaalt, daartegenover staat wel een 4e dag.