Pinkpop 2024

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Dat is voor de 1 anders dan voor de ander. Als er 2u niks speelt wat je leuk vindt is het toch fijn dat je ergens op een scherm het EK kan volgen.

Was deze al gedeeld?
Dan is er toch nog genoeg anders te doen op het terrein, ga op het gemak eten, naar de Silent disco, drink een biertje op het brand bier terras, loop een rondje over het terrein en proef de sfeer en de gezelligheid van de mensen om je heen en misschien kom je nog wel uit bij een artiest waarvan je niet verwacht had dat het wel leuk kan zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Giches

Playlistbediener
8 jun 2024
12
6
Even iets anders,
Ik vraag me af wat een headliner als Maneskin er van vind dat ze dalijk, waarschijnlijk, voor een half leeg veld spelen. Je zou toch zeggen dat ze er van bewust zijn dat er 70.000 man aanwezig kan zijn. Ik persoonlijk zou het wel een tik voor mijn ego vinden als ik er dan niet zo veel zie staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Even iets anders,
Ik vraag me af wat een headliner als Maneskin er van vind dat ze dalijk, waarschijnlijk, voor een half leeg veld spelen. Je zou toch zeggen dat ze er van bewust zijn dat er 70.000 man aanwezig kan zijn. Ik persoonlijk zou het wel een tik voor mijn ego vinden als ik er dan niet zo veel zie staan.
Nuja, een kleine 40K voor je neus is nog altijd een pak volk, dus dat zal wel meevallen. Is al heel wat voor zo'n jonge band toch?
 

festirock

Support act
1 dec 2015
965
658
Sorry niet helemaal mee eens, je gaat toch naar een festival voor de muziek niet om een of andere sport wedstrijd te zien? En als ze dat al zouden overwegen dan is het festival terrein daar niet de aangewezen plek voor ( mijn mening) op de camping zou misschien een mogelijkheid kunnen zijn. Maar nogmaals je gaat niet naar een festival met de insteek om daar naar een wedstrijd te kijken.
Op werchter werkt dat anders wel hoor. En waarom ook niet. Als het je niet interesseert heb je meer plek bij bands om te kijken. En anders heerlijke sfeer bij de match
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.859
5.389
Ik begrijp nog wel dat het lastig is te voorzien op het terrein zelf, speelt er nog iets op stage 4? Anders lijkt dat terrein of de camping(s) toch wel een prima uitkomst.
 

jamesmurphy

Playlistbediener
30 nov 2019
28
14
Dat is voor de 1 anders dan voor de ander. Als er 2u niks speelt wat je leuk vindt is het toch fijn dat je ergens op een scherm het EK kan volgen.

Was deze al gedeeld?
De marketingmachine van Pinkpop draait inmiddels op volle toeren. Overal prijsvragen (zelfs via de Lidl??) en iedere dag wordt er wel een nieuwsberichtje gebouwd rondom een nietszeggende zin van een woordvoerder.

"Het is nog te vroeg om iets te zeggen over hoe de campings, parkeerplekken en het festivalterrein er dit weekend bij zullen liggen."

Dat zal wel redelijk drama worden op de parkeervelden en voetbalvelden op camping A.

Maar ik geef het de organisatie te doen.. De headliners zijn dit jaar gewoon B-garnituur en nu werkt het weer ook al weken niet mee.

Gelukkig kunnen we wel een McFlurry halen. :)
 

Harmofiel

Playlistbediener
15 mei 2023
9
20
Er is vast ergens een middenweg, wat een negatief beeld schets je.

Zonder enige verandering (reageren op de behoefte in de markt) heeft zelfs Pinkpop uiteindelijk geen bestaansrecht meer.

Misschien is er wel te weinig verandering geweest en doet Pinkpop teveel moeite om iedereen tevreden te stellen.
Vlees noch vis zoals iemand eerder al noemde.
Dat er zo nu en dan verandering nodig is, daar ben ik het uiteraard mee eens net als met je tijd meegaan. Inspelen op een behoefte is echter iets heel anders dan met oogkleppen op je eigen ideeën (doordrenkt met hebzucht) erdoor duwen. De line-up moet je als organisator/boeker natuurlijk altijd een beetje geluk mee hebben en maar afwachten wat je te kiezen hebt.

Naast jouw reactie zie ik ook al een reactie voorbij komen dat het Skydeck is uitverkocht en dat daarmee de organisatie het gelijk aan zijn/haar zijde heeft. Gezien deze misplaatste benadering wens ik je dan ook veel succes als organisatie met het juppenvolk op dit Skydeck, blijkbaar is dit het waard en verder niet van belang dat er op vrijdag en zaterdag slechts een deel van de capaciteit benut is qua publiek. Het zal dus vast genoeg geld in het laatje brengen?

Wellicht ben je het volledig met me oneens en zie jij wel de meerwaarde voor de bezoekers in het feit dat dit Skydeck er gekomen is, net als het tuinterras. Je zult het vast ook toejuichen dan dat iedere gast op camping A nog eens (slechts) €5,00 uit de zak geklopt wordt voor gebakken lucht tegelijk met het deportatiebeleid dat wordt gevoerd bij de toegangscontrole op de campings...

En ik snap honderduit dat er gezocht moet worden naar extra geld om het bestaansrecht van het festival te waarborgen, maar als dit ten koste gaat van de sfeer, de beleving en de kwaliteit die je geboden wordt in ruil voor de toegangsprijzen.... Sorry, maar hier zijn (sinds het afzwaaien van Jan Smeets) toch echt verkeerde beslissingen genomen en is er vooral niet geluisterd naar de behoefte van de bezoekers. De kaartverkoop lijkt mij hiervoor redelijk evident.

Het contrast met Werchter is ook gewoon echt heel groot, als je ziet wat daar allemaal wordt toegestaan op de campings en het festival terrein. En ja ik neem dan ook mee dat je daar voor de camping nog los betaalt, daartegenover staat wel een 4e dag.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
542
282
Op werchter werkt dat anders wel hoor. En waarom ook niet. Als het je niet interesseert heb je meer plek bij bands om te kijken. En anders heerlijke sfeer bij de match
O ja dat van die sfeer geloof ik best hoor, mijn mening is gewoon als je voetbal op scherm wil zien, kan dat op plekken waar dit georganiseerd word en dat gebeurt al genoeg dacht ik zo. Maar goed ik denk niet dat wij uit deze discussie gaan raken zo, de een is voor en de ander is tegen.
 

Harmofiel

Playlistbediener
15 mei 2023
9
20
en die wel aanwezig zijn en wel een ticket hebben dan!!! Nu jij we

Geen idee waar deze Pinkpop-politie post opeens vandaan komt. Het enige wat ik probeerde aan te geven is: voor veel (weekend)bezoekers is Maneskin echt geen "must" headliner, zoals dat bij een The Cure toch wel was (veel drukker ook die dag). Ja, er zullen vast genoeg mensen wel naar Maneskin gaan kijken en een aantal zal er zelfs specifiek voor komen, maar het lijkt me geen gekke uitspraak dat -zeker in combinatie met de importantie van de wedstrijd- er veel mensen naar het voetbal kijken.
Met deze theorie verdedigen mijn TROS-collega's ook altijd de bezoekers op het muziek-op-het-plein-festijn en de vele piratenfestivals.

Wees aardig alsjeblieft, dit geeft de leden van de zonnebloem ook de ruimte om in hun culturele behoeftes te voorzien en voorkomt dat deze ernstig aan Dutch-Disease lijdende zielloze types de ware muziek purist in de weg staan tijdens optredens van acts die wel de waardering en het respect verdienen voor creativiteit, inzet en kwalitatief hoogstaand muzikaal niveau.

Je zal maar €145,- voor een kaartje betaald hebben om vervolgens de hele dag bij iedere optreden weer vergezeld te worden door in je oor tetterende medelanders die de weggelopen kat van tante Ria, hun weekendplannen of dat ene leuke truitje van die rondborstige collega bespreken belangrijker vinden dan die side act op dat verhoginkje op het einde van het grasveld of vooraan in de tent...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik snap alleen het tegenkamp niet zo. Want je hebt meer last van mensen die om je heen voetbal kijken terwijl je naar de band wil kijken dan dat je hebt van een scherm op een camping of op Stage 4.
Hoezo heb ik last van mensen die naast me naar hun smartphone kijken? Boeit me niet hoor, als er een paar mensen tijdens een concert de score checken ofzo. Denk dat je het veel groter maakt dan het is. En mensen die echt alleen met een voetbalmatch willen bezig zijn, staan toch ook niet vooraan tijdens die shows?

Ik snap wel dat Pinkpop deze keuze maakt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Hoezo heb ik last van mensen die naast me naar hun smartphone kijken? Boeit me niet hoor, als er een paar mensen tijdens een concert de score checken ofzo. Denk dat je het veel groter maakt dan het is.
Ik denk het niet. Ik denk dat een groot aantal mensen gewoon live die match bekijkt en met een schuin oog het podium in de gaten houdt. Je onderschat het EK echt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Ik denk het niet. Ik denk dat een groot aantal mensen gewoon live die match bekijkt en met een schuin oog het podium in de gaten houdt.
Ja maar zelfs al doen die mensen dat, daar heb je toch... weinig last van? Denk je echt dat de sfeer bij Keane en Maneskin (Maneskeane, haha!) minder gaat zijn omdat er een voetbalmatch bezig is?
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Logo dl
Plus-artikelen zijn exclusief voor abonnees. Bekijk onze abonnementen >



Parkeren in Heerlen of Maastricht en openbaar vervoer met één ticket om het verkeer te ontlasten tijdens Pinkpop​

Kan het artikel van de Limburger niet openen, weet dus niet precies wat het inhoudt. Iemand op het forum wel ?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.448
7.441
Ja maar zelfs al doen die mensen dat, daar heb je toch... weinig last van?
Schermpjes omhoog met voetbal zou ik best afleidend en irritant vinden. Haalt je toch wat uit de beleving.

Andersom geldt het ook toch? Een scherm op de camping of op Stage 4, daar heb je toch weinig last van? :) ;)

Ik ga niet, dus moet eigenlijk verder ook niet zeuren, maar het is een rare keuze imo haha. Zijn toch ook inkomsten die je misloopt als mensen besluiten naar een café te vertrekken.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken