Pinkpop 2024

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
164
135
Weegt natuurlijk ook mee dat het in het geval van Pinkpop om een groepswedstrijd gaat en bij DTRH en RW om een knock-out wedstrijd. Ik vind het niet meer dan logisch dat Pinkpop in dit geval voor de muziek kiest.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.852
3.843
Want als je de bezoekers het ergens laat kijken kies je niet voor de muziek.

Nouja laten we dit maar laten voor wat het is.

Vrijdagmiddag 15.30 maar even de stream aan en voor de rest als ik echt niks anders te doen heb
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.778
6.523

Begon goed tot

En als dan niks lukt, laat recordpinkpopper Anouk gewoon eens headlinen. Ze staat er voor de achtste keer en ze wordt op de site van Pinkpop bovendien „de grootste Nederlandse zangeres van de afgelopen 25 jaar” genoemd. Als je drie keer de Ziggo Dome kan spelen, durf die dan ook op het grootste voetstuk in Landgraaf te zetten.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.372
4.338
Begon goed tot
Naja, wat is goed. Paar zere plekken, paar open deuren. Verder prima inderdaad, vooral dit: "Wat mogelijk niet helpt is dat Pinkpop een grote kale vlakte is gebleven, waar je aan de weergoden bent overgeleverd. En als op een van de drie grote podia even niets staat waar je zin in hebt (kans is groot) is er niets anders te doen dan zuipen en vreten."
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
454
399
Ik vraag mij ook af waar zij in 2019 voor 169,- een weekendticket hebben gekocht. Ik heb toen 230,- moeten betalen
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Het past m.i. gewoon niet zo bij het saamhorigheidsgevoel op een festival waar geen klassen zouden moeten zijn. Bovendien vind ik het aanpassen van de podia-indeling (allesbehalve fijn) moeilijk los te zien hiervan. Ik veroordeel ook niemand die er gebruik van maakt, ik veroordeel het kapitalistische motief dat m.i. niet ten goede komt van het festival maar louter ten goede komt van de portemonnee van de organisatie.
Moeten we nu dan ook in actie komen dat het abp en misschien ook andere pensioenfondsen beleggen in Live Nation / de moeder van o.a Ticketmaster en Mojo/PP?? Tsja geld verdienen/pensioen genieten....
 

KeukenS

Playlistbediener
17 mei 2024
15
35
Poeh, ik kan me de nostalgische herinnering aan een vroegere pinkpop wel voorstellen (ik was er in 2008 en dat was geweldig maar zou er nu niet zo snel meer naartoe gaan) maar voor de rest vind ik dit toch wel een heel matig beargumenteerde opinie.

De 'goede' herinnering wordt beargumenteerd met goede en slechte concerten, matig eten en slecht onderhouden toiletten; alsof dit het toonbeeld van alternativiteit is. En qua line-up, tja, ze doen wel echt wat anders dan andere festivals doen. Ik kan me nooit zo vinden in het beeld dat pinkpop vroeger heel erg alternatief zou programmeren. Ze programmeerden toen ook al extreem populaire live acts. De extreem populaire live acts van vroeger maakten alleen wat alternatievere muziek dan de extreem populaire live acts van nu.

En hoe het dan beter moet volgens de auteur? Madonna, Dua Lipa, FF of Muse boeken - wat allemaal geprobeerd is - Lenny Kravitz - die een week later een soloshow in Amsterdam doet, lekker exclusief - of Lana del Rey, SZA, Mitski, Charli XCX, Parkway Drive, Burna Boy, Judas Priest of Janelle Monae - die ik allemaal best vergelijkbaar vind met de Ed Sheerans en Sam Smiths die wél op de pinkpop line-up staan.

En om dan inderdaad ook nog af te sluiten met de suggestie dat Anouk dan maar zou moeten headlinen. Ik vind persoonlijk het meest afdoen aan het alternatieve imago van pinkpop dat zij met haar conservatieve denkbeelden überhaupt op de line-up staat.
 
  • Winning
Waarderingen: mattman

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Livestream Pinkpop

Line-up vrijdag 21 juni:​


12:00 Jiri11
12:45 KAWALA
13:00 Palaye Royale
14:30 Cian Ducrot
15:30 Acda en de Munnik
16:30 Polyphia
17:30 S10
18:30 Skindred
19:30 nog niet bekend


Line-up zaterdag 22 juni:​


12:50 Douwe Bob
13:50 The Analogues
14:50 Chinchilla
15:35 Dead Pony
16:20 Froukje
17:20 De Jeugd van Tegenwoordig
18:20 Ploegendienst
19:05 Lauren Spencer Smith
20:05 Matt Maltese
21:05 nog niet bekend


Line-up zondag 23 juni:​


12:00 Ilse De Lange
13:00 Sea Girls
13:55 GUNMOLL
14:40 DOOL
15:40 nog niet bekend
19:25 Hozier
20:25 nog niet bekend

thanx, mooi voor de thuisblijvers
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.372
4.338
Poeh, ik kan me de nostalgische herinnering aan een vroegere pinkpop wel voorstellen (ik was er in 2008 en dat was geweldig maar zou er nu niet zo snel meer naartoe gaan) maar voor de rest vind ik dit toch wel een heel matig beargumenteerde opinie.

De 'goede' herinnering wordt beargumenteerd met goede en slechte concerten, matig eten en slecht onderhouden toiletten; alsof dit het toonbeeld van alternativiteit is. En qua line-up, tja, ze doen wel echt wat anders dan andere festivals doen. Ik kan me nooit zo vinden in het beeld dat pinkpop vroeger heel erg alternatief zou programmeren. Ze programmeerden toen ook al extreem populaire live acts. De extreem populaire live acts van vroeger maakten alleen wat alternatievere muziek dan de extreem populaire live acts van nu.

En hoe het dan beter moet volgens de auteur? Madonna, Dua Lipa, FF of Muse boeken - wat allemaal geprobeerd is - Lenny Kravitz - die een week later een soloshow in Amsterdam doet, lekker exclusief - of Lana del Rey, SZA, Mitski, Charli XCX, Parkway Drive, Burna Boy, Judas Priest of Janelle Monae - die ik allemaal best vergelijkbaar vind met de Ed Sheerans en Sam Smiths die wél op de pinkpop line-up staan.

En om dan inderdaad ook nog af te sluiten met de suggestie dat Anouk dan maar zou moeten headlinen. Ik vind persoonlijk het meest afdoen aan het alternatieve imago van pinkpop dat zij met haar conservatieve denkbeelden überhaupt op de line-up staat.
Charli XCX, Janelle Monae, Mitski en SZA is toch heel wat anders dan Anouk, YUNGBLUD, Keane en Royal Blood natuurlijk.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
Moeten we nu dan ook in actie komen dat het abp en misschien ook andere pensioenfondsen beleggen in Live Nation / de moeder van o.a Ticketmaster en Mojo/PP?? Tsja geld verdienen/pensioen genieten....
Begrijp ik goed dat we dan maar flink moeten gaan pilsen voor een stevige ouwe dag?
 
  • Haha
Waarderingen: Landgraver

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
Rendabel festival
Niek Murray is verantwoordelijk voor de catering en sponsoring van Pinkpop. Hij weet dat er komend weekend weer heel veel gegeten en gedronken gaat worden. Op de camping en op het festivalterrein. Het is heel belangrijk dat alles goed verzorgd is en dat er voldoende voorraad is. "We verdienen aan de sponsoring en tickets, maar het eten en drinken maakt het festival rendabel", zo vertelt hij.

Dus hier zit dan het stuk(je) winst voor PP. Tijd voor een borrel.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Rendabel festival
Niek Murray is verantwoordelijk voor de catering en sponsoring van Pinkpop. Hij weet dat er komend weekend weer heel veel gegeten en gedronken gaat worden. Op de camping en op het festivalterrein. Het is heel belangrijk dat alles goed verzorgd is en dat er voldoende voorraad is. "We verdienen aan de sponsoring en tickets, maar het eten en drinken maakt het festival rendabel", zo vertelt hij.

Dus hier zit dan het stuk(je) winst voor PP. Tijd voor een borrel.
hele interview is te lezen op L1nieuws


deze afsluiting doet me veel goeds, zegt veel over Pinkpop : "Pinkpop organiseren kost heel veel geld. Gelukkig zijn we nog gezond en kunnen we dit nog jaren doen."
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
Wil niet perse de bubbel doorprikken, maar hij gaat natuurlijk niet op de vooravond van Pinkpop alarmcode rood afkondigen.

Wil niet zeggen dát er alarmcode rood is, maar deze uitspraak is gewoon een beetje mediatraining.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.360
4.723
Best treffend, en dan vat ik die opmerking over Anouk maar op als sarcasme.

[..]"Het is kritiek die wordt gevoed door liefde. Dat festival waar ik zulke goede herinneringen aan heb, waarvan ik sommige verhalen nog steeds tot in den treuren vertel – ik wil zo graag dat het leuk blijft"[..]
 
  • Leuk
Waarderingen: jeff250381

Gebruikers die dit onderwerp bekijken