Poeh, ik kan me de nostalgische herinnering aan een vroegere pinkpop wel voorstellen (ik was er in 2008 en dat was geweldig maar zou er nu niet zo snel meer naartoe gaan) maar voor de rest vind ik dit toch wel een heel matig beargumenteerde opinie.
De 'goede' herinnering wordt beargumenteerd met goede en slechte concerten, matig eten en slecht onderhouden toiletten; alsof dit het toonbeeld van alternativiteit is. En qua line-up, tja, ze doen wel echt wat anders dan andere festivals doen. Ik kan me nooit zo vinden in het beeld dat pinkpop vroeger heel erg alternatief zou programmeren. Ze programmeerden toen ook al extreem populaire live acts. De extreem populaire live acts van vroeger maakten alleen wat alternatievere muziek dan de extreem populaire live acts van nu.
En hoe het dan beter moet volgens de auteur? Madonna, Dua Lipa, FF of Muse boeken - wat allemaal geprobeerd is - Lenny Kravitz - die een week later een soloshow in Amsterdam doet, lekker exclusief - of Lana del Rey, SZA, Mitski, Charli XCX, Parkway Drive, Burna Boy, Judas Priest of Janelle Monae - die ik allemaal best vergelijkbaar vind met de Ed Sheerans en Sam Smiths die wél op de pinkpop line-up staan.
En om dan inderdaad ook nog af te sluiten met de suggestie dat Anouk dan maar zou moeten headlinen. Ik vind persoonlijk het meest afdoen aan het alternatieve imago van pinkpop dat zij met haar conservatieve denkbeelden überhaupt op de line-up staat.