Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.182
Ik heb het idee dat die touren, anders wordt het lastig voor ze om de PP zondag te spelen ^^
Ha, shit. NBT en GvF zijn toch de twee namen die als eerste opkomen als ''nieuwe'' of ''opkomende'' headliners of hoe je het dan ook wilt noemen.
En die staan beide op PP nog een treetje lager.

Ik kan dan verder naast Maneskin (en misschien BMTH) ook niet echt een nieuwe headliner in het rockgenre bedenken.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.238
4.512
Er is in geen enkel genre een OPKOMENDE act te noemen die kan afsluiten. Dat lijkt me zo'n beetje de definitie van de term 'opkomend'...
Het is toch wel duidelijk dat bedoeld wordt de nieuwere potentiële rockheadliners (of het gebrek daaraan).

Pinkpop kan wel NBT en Imagine Dragons laten afsluiten, maar dat verkoopt kennelijk ook niet. Het verwijt wordt dan dat Pinkpop een USB stick als, headliner neerzet, maar als Foo Fighters, Metallica en Pear Jam of andere dinosaurussen even niet voorhanden zijn, is er niet zo veel keuze meer.

En de vraag is dan, noem eens wat rockheadliners, niet zijnde de grote namen/bijna pensionados.
 
  • Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Het is toch wel duidelijk dat bedoeld wordt de nieuwere potentiële rockheadliners (of het gebrek daaraan).

Pinkpop kan wel NBT en Imagine Dragons laten afsluiten, maar dat verkoopt kennelijk ook niet. Het verwijt wordt dan dat Pinkpop een USB stick als, headliner neerzet, maar als Foo Fighters, Metallica en Pear Jam of andere dinosaurussen even niet voorhanden zijn, is er niet zo veel keuze meer.

En de vraag is dan, noem eens wat rockheadliners, niet zijnde de grote namen/bijna pensionados.
Die wel touren of gewoon in het algemeen? Jesus, krijgen wij weer wat is 'groot' volgens allerlei definities.
 

MadMandra27

Dagopener
23 aug 2022
735
960
Dan moet je maar naar andere genres gaan kijken voor die plekken: Stormzy, Dave, Jorja Smith, Olivia Rodrigo, ROSALIA (als ze nog eens in EU tourt). Samen met NBT, Fontaines DC, Sam Fender, David Kushner en Noah Kahan lijken er toch wel genoeg opties om er steeds 2 ervan op je festival te zetten. Nu is het dus maar eentje, al kan je GvF idd ook als eentje zien, dus al bij al niet heel slecht gedaan luidt mijn eindconclusie 🤭
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.959
1.738
Het is toch wel duidelijk dat bedoeld wordt de nieuwere potentiële rockheadliners (of het gebrek daaraan).

Pinkpop kan wel NBT en Imagine Dragons laten afsluiten, maar dat verkoopt kennelijk ook niet. Het verwijt wordt dan dat Pinkpop een USB stick als, headliner neerzet, maar als Foo Fighters, Metallica en Pear Jam of andere dinosaurussen even niet voorhanden zijn, is er niet zo veel keuze meer.

En de vraag is dan, noem eens wat rockheadliners, niet zijnde de grote namen/bijna pensionados.
Ja ik merkte al dat ik me niet genoeg had ingelezen in de discussie inderdaad...

Over je 2e alinea, ik denk dat je gelijk hebt dat dit niet (genoeg) verkoopt, maar ik vraag het me wel echt af. Was die ID dag in 2022 echt zo slecht? Het was minder druk dan de dagen ervoor bij Metallica en Pearl Jam, maar het was ook de zondagavond, waarop een hoop festivalgangers al richting huis gaan, of eerder vertrekken vanwege het OV. Hoe was de verdeling geweest als ID de zaterdag afsloot en PJ de zondag? En in hoeverre speelden de dagprogramma's ook een rol?

Bij NBT voor dit jaar leek het me logisch dat zij de afsluiter waren, met Harris er nog achteraan als toetje a la Van Buuren na The Cure in 2019. Dan had je voor NBT nog een net-niet headliner als sub kunnen zetten. Dan denk ik aan namen als (het formaat van) Ghost, SOAD, Arcade Fire, Biffy Clyro, Avenged Sevenfold, Alter Bridge of Fall Out Boy. Maar ook hier geldt: we weten niet eens wat de kaartverkoop nu doet, laat staan wat hij zou doen als het dit alternatief was geweest...
 

Tinus101

Dagopener
21 nov 2022
517
584
  1. Sea Girls: Hun snelle opkomst in de indie-rockscene is opmerkelijk, gemarkeerd door energieke singles en een boeiend debuutalbum dat in de top van de Britse hitlijsten terechtkwam. Hun vermogen om menigten aan te trekken met boeiende optredens en herkenbare teksten maakt hen opvallend.
  2. Dorothy: Deze band maakt golven met zijn mix van klassieke rockinvloeden en moderne flair, en heeft lof verdiend voor krachtige live-optredens en meeslepende muziek. Dorothy Martins bevelende stem en het ruige geluid van de band hebben de aandacht getrokken van opmerkelijke figuren in de muziekindustrie, wat verder hun opkomende status aangeeft.
  3. Meet Me @ The Altar: Hun unieke mix van pop-punk en metal, samen met hun energieke optredens, onderscheidt hen. Nadat ze online zijn begonnen en snel een volging hebben gekregen voor hun pakkende, harde nummers, zijn ze erkend voor het betreden van nieuwe grond in hun genre.
  4. Ayron Jones: Met een geluid dat grunge, rock en een beetje soul mengt, is Jones erkend voor zijn gitaarvaardigheden en songwriting. Zijn opkomst in de muziekscene van Seattle en daarbuiten, inclusief het toppen van rockhitlijsten, toont zijn potentieel als toekomstige rockster aan.
  5. The Regrettes: Bekend om hun garage rock geluid doordrenkt met punk en pop-elementen, hebben The Regrettes een naam voor zichzelf gemaakt met hun energieke muziek en empowering boodschappen. Hun groeiende populariteit, gemarkeerd door pakkende liedjes die thema's van feminisme en zelfbekrachtiging aanpakken, wijst op hun potentieel voor groter succes.
Deze typstijl is precies hoe chatgpt ook mijn verslagen typt😂
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Ik ga het nog leren om ieder post in de toekomst te maken met minimaal 2 referenties voor ieder punt, geverifeerd door 3 onafhankelijke bronnen. Misshien komt het dan door de keuringscommissie :cool:
 
  • Haha
Waarderingen: Landgraver

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
315
263
Hoe werd Turnstile op PP'22 ontvangen? Dat is imo wel een band die nog een aardige sprong kan maken richting hogere main plekken op verschillende festivals waaronder Pinkpop.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
174
80
Dit is niet nodig, JPF.
Graag de discussie inhoudelijk en respectvol voeren.
Heeft weinig zin om met iemand de discussieren die zowel blind als doof lijkt voor elke vorm van dicussie.

Je praat tevens weer onzin,

Je roept onzin en vervalt vervolgens in clichés als "ik heb een andere mening". Een andere mening mag, maar een beetje onderbouwing is misschien wel fijn anders gaat dit forum op een soort kermis lijken.

Sorry, maar je praat echt een (boel) onzin.,,,,, Die naïviteit hier is soms toch echt stuitend, kun je dan helemaal niet een beetje meebewegen of je voorstellen dat het allemaal best logisch is? Alsof je zegt: ik lust geen pasta en daarom wil ik overal waar ik kom ook geen pasta op de kaart zien staan, dat mag alleen in een italiaans restaurant.

Lekker respectvol, toch?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken