Pinkpop 2024

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Rosalia stond vorig jaar voor een overvolle Barn op Werchter, dus die zou prima passen op Pinkpop Mainstage met haar show. En sluit denk ik ook beter aan bij het jonge publiek dan een dinosaurus zoals FF of Pearl Jam
Ik twijfel niet aan Rosalia. Maar wel aan het feit dat FF of Pearl Jam dino's zouden zijn.

Pearl jam zal deze tour geen 3 uur meer spelen hebben ze gezegd. iets korter. Dat lijkt alleszins nog verre van een dino-prestatie. Die dino's worden nog verschrikkelijk breed gedragen van jong tot oud, daar ben ik van overtuigd. Over een jaar of 10 zal het misschien wat anders zijn, maar het staat buiten kijf dat ze altijd aanspraak zullen maken op een afluiter-spot, tot de tijd ze echt inhaalt, of ze er wellicht mee stoppen. Maar ze zijn geen 70+he.
Dat geld voor zowel FF als PJ in mijn optiek.

Ik snap je vergelijking wel hoor. Het verjongt wel met namen als Rosalie!
Maar ik kijk ook mijn ogen uit bij een Depeche Mode, the Cure, The pretenders, New Order, enz enz. en ik ben 32. Ik heb de hoogtijdagen van deze bands niet meegemaakt.
Het mooie aan dit soort festivals is juist dat je deze breedte aan bands kunt zien. laat ze vooral nog lang doorgaan met jong en oud combineren op het podium. Want goede muziek blijft goed, ongeacht leeftijd, genre of smaak.
 
  • Leuk
Waarderingen: MadMandra27

BeWario

Campingartiest
27 jun 2023
97
90
Ik twijfel niet aan Rosalia. Maar wel aan het feit dat FF of Pearl Jam dino's zouden zijn.

Pearl jam zal deze tour geen 3 uur meer spelen hebben ze gezegd. iets korter. Dat lijkt alleszins nog verre van een dino-prestatie. Die dino's worden nog verschrikkelijk breed gedragen van jong tot oud, daar ben ik van overtuigd. Over een jaar of 10 zal het misschien wat anders zijn, maar het staat buiten kijf dat ze altijd aanspraak zullen maken op een afluiter-spot, tot de tijd ze echt inhaalt, of ze er wellicht mee stoppen. Maar ze zijn geen 70+he.
Dat geld voor zowel FF als PJ in mijn optiek.

Ik snap je vergelijking wel hoor. Het verjongt wel met namen als Rosalie!
Maar ik kijk ook mijn ogen uit bij een Depeche Mode, the Cure, The pretenders, New Order, enz enz. en ik ben 32. Ik heb de hoogtijdagen van deze bands niet meegemaakt.
Het mooie aan dit soort festivals is juist dat je deze breedte aan bands kunt zien. laat ze vooral nog lang doorgaan met jong en oud combineren op het podium. Want goede muziek blijft goed, ongeacht leeftijd, genre of smaak.
Meer dinosaurussen in de zin van - je hebt ze in de afgelopen 10 jaar zeker 4-5 keer voorbij zien komen. Dus vernieuwing in dat hoekje is meer nodig dan t feit dat ze 3u+ gaan spelen (hebben ze bij PJ ook wel nodig met Eddie's gezever tussendoor 😜).
Ben zelf ook begin 30, dus ook zeker geen hoogtijdagen van de band meegemaakt maar bijvoorbeeld New Order als headliner zou al een afwisseling zijn van elke keer hetzelfde rondje headliners
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker en ChrisV

ChrisV

Gouden Tip
21 jan 2017
284
190
Meer dinosaurussen in de zin van - je hebt ze in de afgelopen 10 jaar zeker 4-5 keer voorbij zien komen. Dus vernieuwing in dat hoekje is meer nodig dan t feit dat ze 3u+ gaan spelen (hebben ze bij PJ ook wel nodig met Eddie's gezever tussendoor 😜).
Ben zelf ook begin 30, dus ook zeker geen hoogtijdagen van de band meegemaakt maar bijvoorbeeld New Order als headliner zou al een afwisseling zijn van elke keer hetzelfde rondje headliners
Ik geef je gelijk. Maar Eddy mag van mij lullen wat hij wil haha.

New Order staat op werchter vroege avond in the Barn. Geen headliner maar een mooi opwaardering van de dag. Top
 

JPF

Randprogramma
23 sep 2016
170
79
Neen, jij bent hier de enige die mensen persoonlijk aan het aanvallen is in verschillende topics en voor de rest ongefundeerde meningen in het rond gooit, of bewust niet op vragen antwoordt, waarin gevraagd wordt om uw uitspraken te staven door wat meer inhoudelijke info dan enkel ´DJ slecht, rock goed´.

Niemand heeft een probleem met andere meningen. Fred Again.. vind ik ook kut, maar is wel een headliner, die verkoopt op dit moment stadions uit en heeft zijn populariteit gestaag opgebouwd door telkens in grotere zalen te gaan spelen. Qotsa vind ik tienduizend keer beter, maar is momenteel hoogstens headliner in combinatie met een sterke andere naam.
Best wel stellig opmerking. Enige met persoonlijke aanvallen? Graag aan mij laten zien waar ik iemand persoonlijk heb aangevallen? Let op: niet als reactie op een aanval op mij. Maar waar ik iemand als naïef heb genoemd of iets in die trand.
 
Laatst bewerkt:

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Heeft het niet veel te maken dat Pinkpop (zoals het nu is) heel moeilijk in een hokje te plaatsen is ?
Je muzieksmaak moet wel heel breed zijn, wil je alles leuk vinden op zo'n dag. Daarnaast zijn er niet heel veel podia zoals op bijv. Lowlands of Paaspop dus ben je afhankelijk van wat er speelt.
Als laatste vind ik veel namen toch voor jeugdig publiek en dan zijn de prijzen wellicht ook wat hoog.
De echte grote headliners zouden een dag kunnen dragen, maar moet dan wel een band zijn die niet pas (of binnenkort) in de ziggo dome speelt.
Of wat meer op genre boeken voor een bepaald publiek . Als je een Calvin Harris, louts Tomlinson & Froukje laat spelen op de de dag van Sam Smith & Ed Sheeran zou dat imo al een stuk logischer zijn.
Greta , Sea girls & Bizkit op de zaterdag met NBT , Pendulum agains the current & John coffey lijkt me ook al een stuk logischer.
(Ik begrijp ook heus wel dat je afhankelijk bent van de de artiesten, maar gaat mij er meer om dat een dag een bepaald publiek trekt)
Denk dat het gewoon voor heel veel mensen net niet is, op dit moment.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105 en Raskolnikov

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Parkway Drive, Bad Omens. Avenged Sevenfold, BMTH, Placebo, Nickelback, Garbage, Fall Out Boy, The Offspring, Turnstile, 5FDP, Architects, Dropkick Murphys, hadden ook mooi geweest op Pinkpop.
 
Laatst bewerkt:

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
379
209
Parkway Drive, Bad Omens. Avenged Sevenfold, BMTH, Placebo, Nickelback, Garbage, Fall Out Boy, The Offspring, Turnstile, 5FDP, Architects, Dropkick Murphys, hadden ook mooi geweest op Pinkpop.
The Offspring? tuurlijk nostalgie qua muziek, maar die zanger heeft volgens mij geen (goede) stem meer toch?
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
236
143
Een groot deel hier zou aan de wenslijsten te zien beter gezellig mee naar Graspop komen
Als graspop op biddinghuizen georganiseerd zou kunnen worden wil ik t wel proberen. Charlotte en Amelie mogen t nachtprogramma voor zich nemen. :)
 
Laatst bewerkt:

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
479
194
Voor mij persoonlijk voelt het wel zo. NBT als headliner, en Calvin Harris als soort afterparty. Maar helaas krijgen we Anouk als sub ipv de namen die je hier hebt genoemd.
Ik denk dat het ook stukken beter ontvangen was, als je nbt headliner had gemaakt met calvin harris als afsluiter.(en dit ook zo naar buiten brengt)
Persoonlijk vind ik dat nbt die spot wel verdiend.
En klinkt toch altijd beter dan ‘calvin harris headliner’
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

moensk

Playlistbediener
20 feb 2024
25
19
Ik had lange tijd gedacht dat Werchter Boutique dezelfde constructie (in grote lijnen) zou krijgen als zondag, met Ed Sheeran en Sam Smith, en eventueel Hozier. Maar er is dit jaar dus geen Werchter Boutique. En aangezien Ed Sheeran zelfs geen show in België heeft, zijn Belgische fans er ook op aangewezen de grens over te steken als ze hem aan het werk willen zien. Voor de gemiddelde pop-luisteraar steekt die zondag tenslotte uitstekend in elkaar. Ik had toch echt verwacht dat die dag op zijn minst zou uitverkopen (en ik denk de organisatie ook).

Dat gezegd zijnde, op vrijdag zou ik me ook nog goed kunnen amuseren, maar die zaterdag is wat mij betreft toch écht een draak van een festivaldag...
 

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.538
4.421
Ik had lange tijd gedacht dat Werchter Boutique dezelfde constructie (in grote lijnen) zou krijgen als zondag, met Ed Sheeran en Sam Smith, en eventueel Hozier. Maar er is dit jaar dus geen Werchter Boutique. En aangezien Ed Sheeran zelfs geen show in België heeft, zijn Belgische fans er ook op aangewezen de grens over te steken als ze hem aan het werk willen zien. Voor de gemiddelde pop-luisteraar steekt die zondag tenslotte uitstekend in elkaar. Ik had toch echt verwacht dat die dag op zijn minst zou uitverkopen (en ik denk de organisatie ook).

Dat gezegd zijnde, op vrijdag zou ik me ook nog goed kunnen amuseren, maar die zaterdag is wat mij betreft toch écht een draak van een festivaldag...
Sam Smith staat gewoon op Pukkelpop
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
580
298
Heeft het niet veel te maken dat Pinkpop (zoals het nu is) heel moeilijk in een hokje te plaatsen is ?
Je muzieksmaak moet wel heel breed zijn, wil je alles leuk vinden op zo'n dag. Daarnaast zijn er niet heel veel podia zoals op bijv. Lowlands of Paaspop dus ben je afhankelijk van wat er speelt.
Als laatste vind ik veel namen toch voor jeugdig publiek en dan zijn de prijzen wellicht ook wat hoog.
De echte grote headliners zouden een dag kunnen dragen, maar moet dan wel een band zijn die niet pas (of binnenkort) in de ziggo dome speelt.
Of wat meer op genre boeken voor een bepaald publiek . Als je een Calvin Harris, louts Tomlinson & Froukje laat spelen op de de dag van Sam Smith & Ed Sheeran zou dat imo al een stuk logischer zijn.
Greta , Sea girls & Bizkit op de zaterdag met NBT , Pendulum agains the current & John coffey lijkt me ook al een stuk logischer.
(Ik begrijp ook heus wel dat je afhankelijk bent van de de artiesten, maar gaat mij er meer om dat een dag een bepaald publiek trekt)
Denk dat het gewoon voor heel veel mensen net niet is, op dit moment.
Ik vind het juist wel fijn dat ze niet alle Rock op een dag hebben gezet en alle pop op de andere. Zo kan ik me op beide dagen goed vermaken, zonder dat ik de hele tijd van podium naar podium hoef te rennen.

Voor de dag kaarten dus misschien logischer, voor de weekend gasten juist lekker verspreid.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken