Pinkpop 2024

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.259
3.833
Ja, ik snap de intentie denk ik wel. The Analogues kunnen beter een 20 jarige Paul imiteren dan een 80 jarige Paul..
Dat zegt toch niemand? The Analogues kunnen als geen ander het oeuvre van The Beatles bizar goed brengen, maar het blijft een tribute. Paul is de originele held (al blijf ik Lennon fan qua zang, maar ja...), maar is vooral Paul en niet The Beatles in z'n geheel (en staat ook niet op Pinkpop). Als er dan een tribute band op Pinkpop 'moet' staan dan zijn The Analogues zeer geschikt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Dit zal je vast anders bedoelen dan het klinkt, anders is dit misschien wel de meest bijzondere post die ik gelezen heb.
Ik denk dat begrijpend lezen niet heel moeilijk is hier. The Analogues spelen de Beatles muziek beter dan Paul McCartney dat nu doet. Dat is alles wat ik ermee wilde zeggen en dat zal ook mijn mening blijven.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Tribute band op pinkpop, waar ging het mis
minimaal 4 tribute bands op Bospop dit jaar. Waar ging het mis?

😉
Tribute bands op Paaspop…waar ging het mis?

Tribute bands zijn hot en hip. Battle of Bands verkoopt drie keer een ziggo uit. Just saying.

Vind The Analogues juist een hele slimme boeking van Pinkpop. En heel veel mensen hier willen er naar toe gaan…😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78 en johnnydee

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.233
4.504
En denk dat een coverband ook minder zwaar gewogen werd als de rest wat florisanter (in de ogen van velen) was geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.487
6.153
Ik denk dat begrijpend lezen niet heel moeilijk is hier. The Analogues spelen de Beatles muziek beter dan Paul McCartney dat nu doet. Dat is alles wat ik ermee wilde zeggen en dat zal ook mijn mening blijven.
Mensen begrijpen je comment wel hoor, een aantal mensen vinden het gewoon een bijzondere take.

Coverbands op een lineup met maximaal 70 acts (waaronder een groot gedeelte al Nederlandse acts) zijn hoeft van mij ook niet zo. Daar is dan een Paaspop inderdaad perfect voor.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Een cover of tributeband hoort wat mij betreft niet thuis op een groot podium van een major festival. Zeker als er al zo weinig podia en acts staan. Hoe goed de desbetreffende band ook is. Het is vind ik zonde van zo'n plek, zie liever een band die groot is geworden door eigen nieuwe muziek en producties.

Als je een festival met meer dan 5 podia hebt en er is een soort tribute stage is of het is onderdeel van je nachtprogramma, dan kan ik het nog begrijpen.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Bovendien hebben de Analogues ook een cd met steengoede eigen muziek gemaakt. Een cd die zelfs even op 1 heeft gestaan van de Album Top 100. Als ze dus enkele eigen composities spelen, dan zijn ze geen coverband meer. Veel artiesten spelen nummers van andere artiesten naast hun eigen werk. De Editors speelden vorig jaar bijv. Killers van Adamski. En de halve set van de Hollywood Vampires bestond uit covers.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.778
3.732
Een vergelijking die alleen in het pinkpop topic gemaakt kan worden 😅 Ik heb de hype rond die band kennelijk compleet gemist, had er nog nooit van gehoord. Maar volgens setlist.fm zijn ze al een tijdje bezig met heeeeel veeelll optredens door heel NL met alléén maar Beatles nummers
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje, elo en Oasiss

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.487
6.153
Bovendien hebben de Analogues ook een cd met steengoede eigen muziek gemaakt. Een cd die zelfs even op 1 heeft gestaan van de Album Top 100. Als ze dus enkele eigen composities spelen, dan zijn ze geen coverband meer. Veel artiesten spelen nummers van andere artiesten naast hun eigen werk. De Editors speelden vorig jaar bijv. Killers van Adamski. En de halve set van de Hollywood Vampires bestond uit covers.
Spelen The Analogues live dan ook eigen muziek? Op Setlist zie ik alleen dat ze covers spelen.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
365
296
Tellen de Slipknot en Stone Sour nummers die Corey Taylor gaat spelen als covers, of is dit dan Taylors's version?
 
  • Leuk
Waarderingen: Steve

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Mijn verwachting van de podium indeling....

Vrijdag
Zuid
Måneskin • Avril Lavigne • Yungblud • Babymetal • Nathaniel Rateliff & The Night Sweats
Noord
Keane • Royal Blood • Acda en de Munnik • Cian Ducrot
Tent
Palaye Royale • Polyphia • S10 • Pommelien Thijs • Jiri11
Stage 4
Skindred • Tinlicker • Aviva • Dagny • Fleddy Melculy • Kawala • Mell VF • Nieve Ella

Zaterdag
Zuid
Calvin Harris • Anouk • Pendulum (live) • The Analogues • De Jeugd Van Tegenwoordig
Noord
Nothing But Thieves • Louis Tomlinson • Against The Current • Corey Taylor • Douwe Bob
Tent
Froukje • John Coffey • Lauren Spencer Smith • Matt Maltese • Oliver Heldens
Stage 4
Chinchilla • Dead Pony • James Marriott • Lottery Winners • Ploegendienst • Tors • The Vices • Gideon Luciana

Zondag
Zuid
Ed Sheeran • Hozier • Greta Van Fleet • Davina Michelle • Ilse DeLange
Noord
Sam Smith • Limp Bizkit • Calum Scott • DOOL • The Interrupters
Tent
James Arthur • Jane’s Addiction • Loreen • Meute • Sea Girls
Stage 4
Henry Moodie • ClockClock • Gunmoll • The K’s • Ruby Water • TALK • YĪN YĪN
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken