Pinkpop 2024

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
181
153
Als die instagram post een beetje het beeld van de gemiddelde Gouden Tip-inzending aan geeft, snap ik wel dat ze er niks mee doen. Coldplay, Beyoncé, Rammstein, U2 Eminem toe maar..
 

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Nou ik zou eigenlijk wel willen weten wat mensen hebben ingevuld bij de gouden tip. Wel interessant om te vergelijken wat de (vaste) festivalganger naar uitkijkt en wat ze krijgen. Eigenlijk een soort top 2000 idee maar dan met artiesten inclusief alle data op een rijtje. Dus met meeste stemmen qua leeftijd, regio etc.
Hieruit zou je dan kunnen aflezen welke doelgroep Pinkpop probeert aan te spreken.

Echter ben ik er bang voor dat we niks meer te horen krijgen over de gouden tip :ROFLMAO:
Nou ja realistisch is die niet, volgens mij had ik Queen + Adem, en volgens mij U2 of Coldplay en de Morello Twins in de tent ( de Morello Twins zijn een tweeling uiteraard en samen vormen zij een Dance (Dj) koppel), dit is eigenlijk meer omdat ik hen persoonlijk ken van vroeger en zij gewoon lekker normaal gebleven zijn, zich zelf gebleven zijn en het ze gewoon enorm gun . Daarnaast plaatsen ze over het algemeen elk jaar wel een Dance artiest dus daarom eigenlijk.

Maar daardoor wel vergeten VOLBEAT door te geven als headliner 🤦, wel mijn vriend gezegd als je het lijstje invult, vuld dan ook even VOLBEAT in😂. Ik weet alleen niet of hij de suggestie gouden tip heeft ingevuld.

Maar ik heb niet echt een specifiek genre wat ik alleen maar luister, mijn muziek smaak is gewoon heel breed en divers, zo zag ik al Celine Dion in het Sportpaleis, Micheal bublé, Dotan in de Ziggo, Coldplay in Arena, Ed Sheeran in Lissabon en within Temptation in 013 met hun Black Christmas Show. Een beetje een voorbeeld van de diversiteit, ik neig wel meer naar de Rock maar kan ook net zo goed heel veel plezier hebben bij wat foute muziek en een 90's party wordt ik op een beetje down dag wel weer vrolijk van.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JohndeBever

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Als die instagram post een beetje het beeld van de gemiddelde Gouden Tip-inzending aan geeft, snap ik wel dat ze er niks mee doen. Coldplay, Beyoncé, Rammstein, U2 Eminem toe maar..
ik vraag me af of we iets te horen/lezen krijgen over de Gouden Tip...
normaal zie je daarover wel iets terug in de bio van de act op de site van Pinkpop, zoals "jullie hebben massaal gevraagd naar deze artiest" bijvoorbeeld.
Niet dat dat meteen de Gouden Tip is met de meeste stemmen, maar wellicht van de acts die gelukt is te boeken met de meeste stemmen waar zo iets in de bio tekst verstopt zal worden.

nog niet te zien in de bio's nu, dus wellicht in de volgende worp?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.806
Ik zou eerder denken dat ze het beter een wishlist kunnen noemen in plaats van de gouden tip.

Bij een tip denk ik aan een relatief onbekende act die je wel eens op Pinkpop zou willen zien. Denk bijvoorbeeld aan een categorie als Mdou Moctar of the Bug Club. Niet per se meteen voor de hoofdpodia wellicht, maar interessante acts die qua geluid en stijl kunnen aansluiten.

Maar als de gouden tip dan acts als U2 en Rammstein bevat? Zulke voor de hand liggende headliners (al dan niet haalbaar) kan de organisatie zelf ook wel bedenken lijkt me ;-).

Overigens mag ik hopen dat de boekers van Mojo ook niet snel verrast zullen worden door tips die we als publiek geven. Maar dat zou wel interessanter zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Snap sws nooit goed waarom je namen als Coldplay en andere headliners zou doorgeven, die liggen toch al lang vast. Zo´n lijst zou beter gebruikt worden voor de kleinere namen, zoals gouden tip ook wel aangeeft
tja, ik denk dat je dan meer denkt vanuit het forum (bijvoorbeeld) en niet vanuit de gemiddelde Pinkpop bezoeker die geen forum of zo volgt?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.350
1.806
tja, ik denk dat je dan meer denkt vanuit het forum (bijvoorbeeld) en niet vanuit de gemiddelde Pinkpop bezoeker die geen forum of zo volgt?
Dat zou zeker waar kunnen zijn. Maar daarom pleit ik ervoor het wishlist te noemen. Dat sluit dan toch beter aan bij wat het is?

Zelfs iemand die geen fora bezoekt, zal niet bedenken: laat ik eens Coldplay als tip noemen?
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

theblackmadness

Subheadliner
9 sep 2019
3.556
4.474
tja, ik denk dat je dan meer denkt vanuit het forum (bijvoorbeeld) en niet vanuit de gemiddelde Pinkpop bezoeker die geen forum of zo volgt?
Goh als je geen forum volgt, kan je toch nog steeds zelf doorhebben, dat ze echt geen headliner gaan boeken op basis van hun wishlist 1 week voor de aankondiging van die headliner.
Of schat ik mijn medemens te hoog in dan?
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Zelfs iemand die geen fora bezoekt, zal niet bedenken: laat ik eens Coldplay als tip noemen?
denk toch echt dat er ook hordes mensen zijn die zo iets denken als: Rammstein staat vlak voor Pinkpop in Nijmegen dus ze zijn in de buurt...

Of schat ik mijn medemens te hoog in dan?
ik zou het niet zo noemen als te hoog inschatten, het is een andere vorm van denken. Het is meer een naam noemen die de mensen persoonlijk graag willen zien zonder de vorm van realiteit of geringe mogelijkheid in acht te nemen.

en idd, dan gebruiken mensen dat vaak meer als persoonlijke wishlist dan als gouden tip, denk dat dat een omschrijving is?
overigens, volgens mij is het vaker een Nederlandse act die uiteindelijk als stempel "gouden tip" benoemd wordt...
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Tja, het heet de gouden tip, niet de koperen tip. Dan geef je toch je meest favoriete act aan. Het hoogst haalbare. Misschien moeten ze een nieuwe categorie tip best newcomer maken. Maar het is sowieso waardevol voor de organisatie om te zien waar de meeste voorkeur uitgaat in een bepaald jaar en wat de trend is onder de bezoekers ook voor de toekomst. Vooral als je die lijstjes elk jaar naast elkaar neerlegt en goed kunt analyseren. Is een act een eendagsvlieg, een mainstay, wordt een bepaalde bekendere act al 5 jaar lang helemaal niet genoemd of een iets onbekende metal/ country etc act juist wel vaak genoemd; is toch info waarop je keuzes kunt maken.
Dus ik zou gewoon je eigen favorieten blijven noemen. En niet onder t mom van een ander heeft die waarschijnlijk wel genoemd een andere act kiezen.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Weet alleen niet of de gouden tip lijst door iedereen of elke bezoeker wordt ingevuld en hoe de verhouding tussen jong en oud is. Vullen jongeren deze lijsten vaker in dan oudere bezoekers? Geen idee. Dus in dat opzicht weet ik niet hoe waardevol zo een lijstje is. Als 65% van je bezoekers het b.v. niet invult.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Weet alleen niet of de gouden tip lijst door iedereen of elke bezoeker wordt ingevuld en hoe de verhouding tussen jong en oud is. Vullen jongeren deze lijsten vaker in dan oudere bezoekers? Geen idee. Dus in dat opzicht weet ik niet hoe waardevol zo een lijstje is. Als 65% van je bezoekers het b.v. niet invult.
ik zou zeggen, bekijk bijvoorbeeld de reacties onder het facebook bericht van Pinkpop van de aankondiging van de Gouden Tip op 10 november.

dat geeft een beeld van hoe de mensen (gemiddeld Pinkpop bezoeker?) denken over de Gouden Tip invullen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

elo

Headliner
3 dec 2013
5.023
3.706
Je kan er lang en breed over lullen, het is gewoon bedoeld om een beetje reuring te crëeren. Daarnaast zijn alle mensen die daar AC/DC, Coldplay en Foo Fighters invullen natuurlijk niet zo heel slim (op dat gebied). Ik heb sowieso steeds meer het gevoel dat men denkt dat je alles kan boeken zolang je het maar wilt. Zo hoor ik de laatste tijd best vaak: waarom heeft Pinkpop niet voor Foo Fighters gekozen??!? Leg die mensen maar eens uit dat het geen kwestie van kiezen is..
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

zworp3

Support act
17 mei 2018
847
554
Je zult wel van heel goede huize moeten komen om een artiest te vinden die de boekers van Mojo niet kennen, maar wel geschikt is voor Pinkpop. Denk dat de combinatie van bands/artiesten die mensen invullen bij de Gouden Tip voor Pinkpop waardevoller is. Dat iemand die band a wil zien, ook band b wel kan waarderen, vooral als deze wat verder uit elkaar liggen qua genre.
 

Martinez

Campingartiest
26 jan 2023
68
66
Voor mij is het ook het onder de aandacht brengen van 'kleinere' namen.
In mijn geval Fontaines DC, Wet Leg en the Vaccines.
Heus wel allemaal bekend bij Mojo/het buro, maar wellicht helpt het als reminder qua opties.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken