Pinkpop 2024

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
474
819
Ik denk dat als je het festival in de polder in de randstad zou zetten, je met dit affiche uitverkocht zou zijn.
Dat denk ik nou echt niet.
De reden dat ik en een groot gedeelte van mijn vrienden niet meer naar Pinkpop gaat heeft niks te maken met de afstand, maar met het feit dat er concurenten zijn die meer te bieden hebben.
Daarnaast denk ik dat als Lowlands of DTRH in Limburg zouden plaatsvinden deze festivals alsnog binnen een mum van tijd uitverkocht zouden raken.

En zo ver weg is PP ook weer niet, binnen 2,5 uur kan je in Landgraaf zijn vanaf bijvoorbeeld Rotterdam, scheelt een uurtje met Lowlands (en dan heb ik de enorme files bij Lowlands nog niet eens meegerekend).
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en premiumpop

Rolo

Gouden Tip
5 nov 2015
379
106
Al die leaks voor Bospop in dit forum, met artiesten die doorgeschoven zijn, klopt toch ook al niks van :cool:

Vrijdag:​

Smash Into Pieces, Mike Farris &Band, Heart, Robert Jon & the Wreck, Alice Cooper, Helmut Lotti en John Fogerty

Zaterdag:​

Harrie & Gebroeeke Zwiegelkus, Gogol Bordello, Nevenproject, Metejoor, James Blunt, Legend of Springsteen en Zucchero

Zondag:​

Leif de Leeuw Band, The Damn Truth, The Scratch, King King, The Waterboys, De Wolff, Christone Kingfisch Ingram en Toto
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Benoem d sleden van one direction geen kleuterklas.
Je wilt niet weten hoeveel mensen er alleen voor Louis een zaterdagticket hebben gekocht of vorig jaar alleen voor Niall.

Heb ik het nog niet gehad over het fenomeen Harry styles.

Als het niet je smaak is oké maar dit zijn juist de ticket Sellers voor Pinkpop.
Misschien ticketsellers, maar ook veel afhakers kwestie van minnen en plussen
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Dus een stap terug nemen en terug naar het zoeken naar de 10 mogelijke headliners per jaar? Die je dan uiteraard niet gaat vinden, en in de problemen geraakt. En dus oplossingen moet zoeken. Zoals breder en toekomstgerichter kijken.
Toen er schijnbaar dit jaar werd gekozen om meer de pop kant op te gaan en de rock te verwaarlozen werd er geroepen dat dit juist fris was. Een nieuw duidelijk gezicht en nog meer meer van dat soort kreten. Nu iemand aangeeft dat ze ook kunnen kiezen om meer de rock kant op te gaan en daar meer verdieping te zoeken voor een nieuw duidelijk gezicht wordt het opeens een stap terug genoemd. 🤣
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Betreffende het mogenlijk uitblijven van de jeugd. Denk ik dat het uitblijven van een echt nachtprogramma ook meespeelt. Op dtrh, bks, rw en lowlands heb je toch meer te doen in de late uurtjes. Het idee van 1 headliner met voor de rest niks te doen helpt ook niet mee.
Dit jaar staat palms trax op dtrh . Weet nu al dat die tent gaat uitpuilen. Dat is gewoon een dekmantel headliner.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: dblauw

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Toen er schijnbaar dit jaar werd gekozen om meer de pop kant op te gaan en de rock te verwaarlozen werd er geroepen dat dit juist fris was. Een nieuw duidelijk gezicht en nog meer meer van dat soort kreten. Nu iemand aangeeft dat ze ook kunnen kiezen om meer de rock kant op te gaan en daar meer verdieping te zoeken voor een nieuw duidelijk gezicht wordt het opeens een stap terug genoemd. 🤣
Nee, je verkoop laten afhangen van die ene grote rockheader (genre FF, Metallica, Green Day), zoals ze dat tot voor kort deden, dat zou een stap terug zijn, want dat is niet houdbaar. Dat is wat ik wou zeggen.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Verder denk dat de doelgroep one direction pop fans toch een stuk jonger is dan de festival jeugd die we bv op dtrh of lowlands zien. Misschien dat de oudere jeugd toch meer mogelijkheden hebben qua reizen naar festivals. En de jongere toch meer afhankelijk zijn van iemand met een rijbewijs of een ouder die ze wilt brengen? Dan is pinkpop wel een eind weg.
 

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Dat denk ik nou echt niet.
De reden dat ik en een groot gedeelte van mijn vrienden niet meer naar Pinkpop gaat heeft niks te maken met de afstand, maar met het feit dat er concurenten zijn die meer te bieden hebben.
Daarnaast denk ik dat als Lowlands of DTRH in Limburg zouden plaatsvinden deze festivals alsnog binnen een mum van tijd uitverkocht zouden raken.

En zo ver weg is PP ook weer niet, binnen 2,5 uur kan je in Landgraaf zijn vanaf bijvoorbeeld Rotterdam, scheelt een uurtje met Lowlands (en dan heb ik de enorme files bij Lowlands nog niet eens meegerekend).
Ik kom uit de randstad. Voor ons is pinkpop toch best een eind. Vorig jaar naar RW geweest, en dat was volgens mij nog iets vlotter.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.675
7.433
Laten we verder niet vergeten dat One Direction al in 2011 met het eerste album kwam, dus de "jeugdelijke fans" van One Direction zijn inmiddels ook al 12 jaar ouder dus
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Verder denk dat de doelgroep one direction pop fans toch een stuk jonger is dan de festival jeugd die we bv op dtrh of lowlands zien. Misschien dat de oudere jeugd toch meer mogelijkheden hebben qua reizen naar festivals. En de jongere toch meer afhankelijk zijn van iemand met een rijbewijs of een ouder die ze wilt brengen? Dan is pinkpop wel een eind weg.
Ik ben 24 toen . One Dirextion een ding werd was ik 12 /13 .
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
421
115
Laten we verder niet vergeten dat One Direction al in 2011 met het eerste album kwam, dus de "jeugdelijke fans" van One Direction zijn inmiddels ook al 12 jaar ouder dus
Een nothing but thieves is jonger debuutplaat dateert volgens mij nog maar uit 2015.. verschil is dat one direction fans een leeftijd hebben van 15 tot 25
En NBT fans een leeftijd hebben van 15 tot 50!
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

LIBOH

Randprogramma
26 jan 2023
240
143
Nee, je verkoop laten afhangen van die ene grote rockheader (genre FF, Metallica, Green Day), zoals ze dat tot voor kort deden, dat zou een stap terug zijn, want dat is niet houdbaar. Dat is wat ik wou zeggen.
Volgens mij wordt er elk jaar gewoon geboekt wat er beschikbaar is. Als je een kanon kan boeken die kaarten verkoopt en het past in t financiele plaatje dan doe je dat. Of die nu grijze haren heeft of niet. Als die er niet is, maak je andere plannen. Het is niet als je artiest x in jaar nul niet boekt als headliner omdat t te vroeg is in jouw ogen of whatever dat je die over 2 of 3 jaar ook niet kan boeken als headliner. T publiek kijkt ook gewoon elk jaar opnieuw wie staat waar en waar ga ik heen, tenzij je ook veel aandacht aan een randprogramma geeft. En het niet langer om de line up draait en meer om de beleving. Zolang b.v. Metallica nog goed speelt, nieuwe albums uitbrengt en genoeg kaarten verkoopt zou ik het ervan nemen zolang het nog kan. Als de tijd komt dat t vergane glorie wordt en ze zouden niks meer verkopen, boek je de helden van dat moment net als elk ander jaar als je die beslissing moet nemen wie je gaat boeken. Het is natuurlijk zaak dat je goed de vinger aan de pols houd.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
940
445
nou niet heel abnormaal... maar ook niet heel rooskleurig

maar, gezien hoe onwaarschijnlijk soepel de wachtrijen verliepen en verdwenen, had ik toch nog erger verwacht.
van de weekenders al meer dan de helft verkocht is wel oke.... maar de dagkaarten is toch niet goed te noemen?
Precies de dagkaarten zijn te duur voor het gebodene,de zondag kan er meedoor.
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
Volgens mij is het nog steeds zo dat een Pinkpop editie met Pearl Jam, QOTSA, Foo Fighters etc. als een goede line-up wordt gezien door een groot deel van Nederland, en een editie met Justin Bieber als ruk. Ik was er ook in 2017, maar vooral ondanks Bieber en dankzij de wel bekende Rock acts.
De acts voor de TikTok generatie trekt geen 3-dagen publiek. Voor 1 dag is Landgraaf wel te ver van de Randstad, 's nachts 1 uur nodig hebben om de parking af te komen is geen pretje, dan nog en dik uur file op de A2, ben je na 4 uur eindelijk thuis. Doe je 1 keer.
Camping is geen probleem, dag ervoor en dag erna alle tijd. Maar voor de camping heb je echt een andere doelgroep dan wat er nu komt voor wat als main acts staat.
Een ander belangrijk punt is dat de wat oudere rock georiënteerde generatie Pinkpop nog wel als mainstream festival ziet. De jeugd van nu gaat voor LL, DTRH of BKS.
Er is echt nog wel deel 20-ers die van Rock houden, ben er afgelopen jaar genoeg tegen gekomen. Richt je daarop, en doe met de Metallica'sen Green Days zo lang het kan. Er zijn bovendien genoeg nieuwe opkomende rock acts
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.001
8.652
Een ander belangrijk punt is dat de wat oudere rock georiënteerde generatie Pinkpop nog wel als mainstream festival ziet. De jeugd van nu gaat voor LL, DTRH of BKS.
De jeugd van nu gaat voor LL, DTRH of BKS? Dan ben je op die laatste 2 nog niet vaak geweest, is nu niet dat het op die festivals krioelt van de jonge bakvissen en late tieners en vroege twintigers. Eerder een publiek dat nét een tikje ouder is. Beetje een rare aanname dat de jeugd van nu naar daar gaat.

Is Pinkpop niet net het eerst grote festival waarmee je als je heel jong bent in aanraking komt? Ik weet in ieder geval wel dat RW die rol vervult in België...
 

OuweMeuk

Playlistbediener
5 dec 2023
27
48
De jeugd van nu gaat voor LL, DTRH of BKS? Dan ben je op die laatste 2 nog niet vaak geweest, is nu niet dat het op die festivals krioelt van de jonge bakvissen en late tieners en vroege twintigers. Eerder een publiek dat nét een tikje ouder is. Beetje een rare aanname dat de jeugd van nu naar daar gaat.

Is Pinkpop niet net het eerst grote festival waarmee je als je heel jong bent in aanraking komt? Ik weet in ieder geval wel dat RW die rol vervult in België...
Toen ik heel jong was (lang geleden) wel. En - sorry voor mijn Randstadcentrisme - als je in een cirkel van 50 km om Landgraaf woont nog steeds.
Ik ben 3x op BKS geweest, ben terug gegaan naar Pinkpop omdat dat mijn eerste liefde is, en het nog steeds is.
RW is zeker nog een monument. Ik ben ook 3x naar Roskilde geweest, ook een monument. Maar dat festival kamt met vergelijkbare 'problemen' als PP. Ooit een festival voor hippies en alternatieven, nu zoekende. Knap dat RW dat niet heeft, en dat is volgens mij omdat daar de R van RW nog in ere wordt gehouden.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken