Pinkpop 2024

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Staat toch wel al voldoende pop voor de jeugd nu met Maneskin, Ed, de overige hoop singer - songwriters. Zie liever nog wat echt gitarenwerk voor de afwisseling.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707
Staat toch wel al voldoende pop voor de jeugd nu met Maneskin, Ed, de overige hoop singer - songwriters. Zie liever nog wat echt gitarenwerk voor de afwisseling.
maar is Maneskin pop?
vind het zelf meer de Rock headliner tussen de 3 headliners?
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
vind aan Maneskin weinig pure pop? imo komen de glamrock nummers meer in de richting van pop, maar verder is het imo een rockband hoor
Kan hoor. Voor mij valt het gewoon in het rijtje pop rock, maar wil er verder ook geen hele rock-gatekeeping discussie van maken, als zo'n eikeltje wil ik ook niet overkomen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
We klagen hier over de prijs van de pp tickets.
Maar Nicki Minaj vraagt zich 289 euro voor een normale zitplek of 220 voor een normale staplek.

Het is wat de gek er maar voor geeft.

Te duur voor mij.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.464
6.707
Tsja, rock "light", komt misschien ook door het Italiaans in mijn beleving tenminste.
mwah, sommige nummers van Maneskin schuren zelfs tegen Punk aan

oke, het is geen metal, maar als je een braaf pop bandje verwacht te zien dan heb je het toch mis imo
ik vergelijk Maneskin vaak met een 'genre' Iggy Pop... die heeft ook een beetje dat shockrock over zich waar Maneskin ook niet vies van is tijdens live optreden

(shockrock is wellicht niet het juiste woord?)
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
🙋🏼‍♂️Het discussiëren over genres houd ik me buiten. Mijn kennis over genre indeling is net zo sterk als mijn kennis over Graspop festival. Vrijwel niks dus.
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Was ook niet mijn intentie om te gatekeepen of een zulke discussie over Maneskin uit te lokken. Wilde gewoon zeggen dat ik hoop op nog wat rock of metal acts :)
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.121
503
mwah, sommige nummers van Maneskin schuren zelfs tegen Punk aan

oke, het is geen metal, maar als je een braaf pop bandje verwacht te zien dan heb je het toch mis imo
ik vergelijk Maneskin vaak met een 'genre' Iggy Pop... die heeft ook een beetje dat shockrock over zich waar Maneskin ook niet vies van is tijdens live optreden

(shockrock is wellicht niet het juiste woord?)
Is Iggy nog een optie?
 

rednasnamsob

Gouden Tip
25 feb 2020
399
213
Ach of Maneskin pop of rock is... geen idee. Maar ze gedragen zich wel als rocksterren, dus neig toch naar rock...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.308
7.298
We hebben het trouwens over de jeugd. En we willen hier een bepaalde pop/rock groep aantrekken. Maar alleen al naar mezelf kennende is juni en juli propvol gevuld met “pop” acts die populair zijn bij de jeugd.

* Troye Sivan midden juni in Düsseldorf en Amsterdam

* Taylor Swift begin juli in Amsterdam en dan nog al haar andere shows in de EU waar sommige fans ver voor reizen.

* Macklemore begin juni in Duitsland hier vlak over de grens

*Doja Cat midden juni in de Ziggo en in Keulen

* Nicki Minaj begin juni in de Ziggo en in Keulen

* Coldplay midden juli hier over de grens in arena’s

Denk dat veel jongeren al andere keuzes hebben gemaakt. Als ik ze in ieder geval vraag zeggen ze “ is voor mij nu te duur ik heb al tickets voor andere concerten die maand”.
Maar je kent dus zowel een hoop mensen die gaan voor één band als ook een hele hoop mensen die niet gaan omdat ze al andere keuzes hebben gemaakt? Want dat betekent dan gewoon dat mensen gaan als ze de line-up de moeite vinden en dan staat het los van de ticketprijs. De concerten die je daar noemt zijn grotendeels ook vrij prijzig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.359
2.725
Maar je kent dus zowel een hoop mensen die gaan voor één band als ook een hele hoop mensen die niet gaan omdat ze al andere keuzes hebben gemaakt? Want dat betekent dan gewoon dat mensen gaan als ze de line-up de moeite vinden en dan staat het los van de ticketprijs. De concerten die je daar noemt zijn grotendeels ook vrij prijzig.
Met veel (muziek) volgers (duizenden) op mijn Instagram hoef ik niet te klagen over meningen die ik krijg.

Een rondvraag via Insta stories liet zien dat veel jongeren al veel andere events in juni en juli gaan bezoeken en dat die al prijzig genoeg zijn. Meest genoemde artiest is Taylor Swift. Pinkpop laten ze daarom maar schieten. In tegenstelling tot dit jaar toen velen de P!nk dag zijn gegaan vanwege Niall Horan en P!nk. Enige concurrentie toen was Beyoncé in de arena.

Bij de poll welke artiest ze een ticket voor zouden kopen op Pinkpop.

Vrijdag - Maneskin / Avril Lavigne

Zaterdag - Nothing But Thieves / Louis Tomlinson

Zondag - Ed Sheeran / Sam Smith
 
  • Leuk
Waarderingen: Rick1617899545

Gebruikers die dit onderwerp bekijken