Pinkpop 2024

zworp3

Support act
17 mei 2018
842
548
  • Leuk
Waarderingen: PJ

colette283

Gouden Tip
13 sep 2022
384
196
Zou Lady Gaga niet diegene zijn waardoor PP wacht met aankondigen?? Die doet meestal maar een klein aantal concerten door Europa. Kan natuurlijk makkelijk dat zij 2 a 3 weken door Europa tourt. Past ook prima op enkele andere festivals in die periode die nog moeten komen. De vorige keer kwam ze voor wel 7 concerten naar UK/Europa...
Nou in elk geval liever dan andere vrouwelijke artiesten die genoemd worden, liever dan een Beyonce, een dus Lipa, Miley Cyrus en een Madonna.
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Marijn_

Playlistbediener
5 nov 2023
45
17
we hadden het wat dagen geleden over een dance headliner. toen zeiden we chainsmokers maar zou Tiësto niet een optie kunnen zijn? Heeft nu veel nieuwe hits en tegelijk ook nog goede platen van 20 jaar geleden. en misschien komen chainsmokers dan wel naar lowlands/pukkelpop.
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
we hadden het wat dagen geleden over een dance headliner. toen zeiden we chainsmokers maar zou Tiësto niet een optie kunnen zijn? Heeft nu veel nieuwe hits en tegelijk ook nog goede platen van 20 jaar geleden. en misschien komen chainsmokers dan wel naar lowlands/pukkelpop.
Staat al op Paaspop. Denk niet dat ze hem dan ook nog op Pinkpop planten. Die pakt dit jaar hooguit nog een Mysteryland combi met F1 Zandvoort of ADE en dan heeft hij het wel weer gezien in Nederland gok ik. Chainsmokers geef ik een grotere kans, of inderdaad Eric Prydz, die kwam een tijdje geleden voorbij in dit topic. Met zijn HOLO show in de tent is dat wel een trekker denk ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: itsKenzin

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
we hadden het wat dagen geleden over een dance headliner. toen zeiden we chainsmokers maar zou Tiësto niet een optie kunnen zijn? Heeft nu veel nieuwe hits en tegelijk ook nog goede platen van 20 jaar geleden. en misschien komen chainsmokers dan wel naar lowlands/pukkelpop.
Was vorig jaar op Breda live, 2 uur durende set en het voelde als 10 minuten GE-WEL-DIG!!! Boeken die gast
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Jammer dat hier door sommige forumleden negatief wordt gesproken over de line up van CAS. Ja het zijn heel weinig buitenlandse acts maar laten we een beetje trots zijn op wat de Nederlandse artiesten in ons eigen landje voor elkaar krijgen.

Of Suzan en Freek , Kane of een Acda en de Munnink je smaak is is een ander verhaal. Maar ze verkopen allemaal met gemak ziggo domes uit en genoeg mensen zien ze graag live.

Dus laten we ook een beetje trots zijn op de grote acts die uit ons eigen landje komen.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Jammer dat hier door sommige forumleden negatief wordt gesproken over de line up van CAS. Ja het zijn heel weinig buitenlandse acts maar laten we een beetje trots zijn op wat de Nederlandse artiesten in ons eigen landje voor elkaar krijgen.

Of Suzan en Freek , Kane of een Acda en de Munnink je smaak is is een ander verhaal. Maar ze verkopen allemaal met gemak ziggo domes uit en genoeg mensen zien ze graag live.

Dus laten we ook een beetje trots zijn op de grote acts die uit ons eigen landje komen.
Mee eens Nikfestlover, het enige waar ik wel een beetje van opkijk is de vergelijking die we kunnen maken. Pinkpop 2022, weekeind kaartje 235 euro met oa. Nile Rodgers en Chiq, Metallica, Pearl Jam, Nightwish, Deftones, Volbeat, Imagine Dragons, Nothing but Thieves, een hele hoop andere buitenlandse artiesten + een hoop Nederlandse (overigens wel getalenteerde) meuk. CAS 2024, weekeind kaartje 200 euro met oa. Nile Rodgers en Chiq (vandaar de vergelijking) + een hele hoop Nederlandse meuk. Ik wil me hiermee helemaal niet negatief uitlaten over de nederlandse inbreng of CAS op zich maar ik kan het wel begrijpen. Ik denk dat we hier meer kritisch zijn richting PP dan op CAS terwijl dat zeker naar de toegangsprijs kijkend niet altijd gerechtvaardigd is. Kanttekening, de capaciteit van PP is ook 30.000 groter dan op de brouwersdam en dat heeft natuurlijk ook veel invloed op de financiële huishouding en boekingen die gemaakt kunnen worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.037
6.078
Jammer dat hier door sommige forumleden negatief wordt gesproken over de line up van CAS. Ja het zijn heel weinig buitenlandse acts maar laten we een beetje trots zijn op wat de Nederlandse artiesten in ons eigen landje voor elkaar krijgen.

Of Suzan en Freek , Kane of een Acda en de Munnink je smaak is is een ander verhaal. Maar ze verkopen allemaal met gemak ziggo domes uit en genoeg mensen zien ze graag live.

Dus laten we ook een beetje trots zijn op de grote acts die uit ons eigen landje komen.
Mooi gezegd!
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

mart1234

Support act
27 nov 2019
865
349
Acda en de munnik kan je nog nog wel meer op schrijven denk ik omdat kane niet komt en ze dus wel een plek kunnen geven aan een grote nl naam maar 2 was ook wel veel geweest voor prominenten plekken
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.168
2.416
Mee eens Nikfestlover, het enige waar ik wel een beetje van opkijk is de vergelijking die we kunnen maken. Pinkpop 2022, weekeind kaartje 235 euro met oa. Nile Rodgers en Chiq, Metallica, Pearl Jam, Nightwish, Deftones, Volbeat, Imagine Dragons, Nothing but Thieves, een hele hoop andere buitenlandse artiesten + een hoop Nederlandse (overigens wel getalenteerde) meuk. CAS 2024, weekeind kaartje 200 euro met oa. Nile Rodgers en Chiq (vandaar de vergelijking) + een hele hoop Nederlandse meuk. Ik wil me hiermee helemaal niet negatief uitlaten over de nederlandse inbreng of CAS op zich maar ik kan het wel begrijpen. Ik denk dat we hier meer kritisch zijn richting PP dan op CAS terwijl dat zeker naar de toegangsprijs kijkend niet altijd gerechtvaardigd is. Kanttekening, de capaciteit van PP is ook 30.000 groter dan op de brouwersdam en dat heeft natuurlijk ook veel invloed op de financiële huishouding en boekingen die gemaakt kunnen worden.
Ik snap helemaal wat je bedoelt.

Zoals je zelf al een beetje aangeeft moeten we alleen opletten om acts te koppelen aan kosten.

De beveiliging stijgt, personeelskosten, podiumbouw, etc. Eigenlijk alles wel door de inflatie. Hierdoor vragen ook Nederlandse artiesten veel geld. Maar voor het grootste festival van Nederland is het belangrijk dat er een goede mix is van buitenlandse als binnenlandse acts. Maar dat het afgelopen jaren meer was , lijkt me vrij logisch gezien de groei van de Nederlandstalige muziek. En dat laatste mogen we echt wel trots op zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76

Tom1617899894

Randprogramma
26 okt 2017
125
33
De groei van de Nederlandse muziek interesseert mij geen ene donder. Snap ook niet waarom ik daar trots op zou moeten zijn. Prima als die artiesten hun concerten uitverkopen, dat gun ik ze van harte, maar ik heb helemaal niks met het gros van die artiesten en hun muziek.

De toppers hebben ook al tig keer de ArenA uitverkocht, moeten ze dan ook maar hoog geprogrammeerd worden op Pinkpop?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken