Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Eind november Pearl Jam. Daarna Dua Lipa en nog een andere onbekende act. Maneskin naar DTRH
is dat wat je denkt, of hoop je gewoon dat Maneskin niet op Pinkpop komt? :unsure:

afgelopen maandag schreef jimmywe dit over Dua Lipa...
Denk toch gewoon dat Pinkpop ook Dua Lipa heeft hoor. Maar dan eerder tegen eind deze maand aankondigen. Voor hetzelfde geld staat de dag dat ze moet spelen niet 100% vast.
zit wel wat in natuurlijk... wellicht heeft dat de dag nog niet vast staat te maken met headliner 3 of die wel of niet komt of welke dag moet gaan passen inhet tourschema?
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
440
339
Maneskin sluit perfect aan bij Pinkpop. Toegankelijke, populaire (pop)rock met een interactieve show die met veel energie gebracht wordt.
Ok, dan passen ze misschien niet op DTHR en BKS maar naar mijn idee is ‘t echt veel te snel van song festival winnaar in 2021 naar headliner in 2024.

Als sub of co headliner met andere band lijkt me veel beter. Misschien is ‘t het ook wel dat ik ze totaal niet volg en eigenlijk alleen ‘t song festival nummer ken.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.515
2.028
Ok, dan passen ze misschien niet op DTHR en BKS maar naar mijn idee is ‘t echt veel te snel van song festival winnaar in 2021 naar headliner in 2024.

Als sub of co headliner met andere band lijkt me veel beter. Misschien is ‘t het ook wel dat ik ze totaal niet volg en eigenlijk alleen ‘t song festival nummer ken.
Voor een act als Maneskin is de stap naar een alternatiever festival als BKS of DTRH nog veel groter, denk ik.
 

Ron1617899607

Randprogramma
7 mrt 2017
197
107
Ik las laatst een stukje dat Arctic Monkeys nooit headliner zou kunnen zijn op PP omdat die te weinig hits hebben. Hoeveel hits heeft Maneskin dan?
 

itsKenzin

Campingartiest
15 nov 2023
70
34
Blijven t zeggen hier, ben echt zo benieuwd waarom ‘t allemaal zo lang duurt en wat de reden nu echt is.
Had het hier gisteren met mijn vriendin over. En wij denken het volgende:

Ofwel ze wachten zo lang omdat ze er zeker van zijn dat ze line-up hebben waarvan mensen uit hun dak gaan en wat het wachten meer dan waard zou zijn.

Óf ze krijgen het allemaal niet geregeld en hebben nog zo weinig (grote) namen dat ze het nog niet durven bekend te maken of gewoonweg meer tijd nodig hebben.

Ik weet niet waar ik meer naar neig. Ergens zie ik het nog wel gebeuren dat ze met een knaller van een line-up komen en dat er gezegd kan worden: "Ah, daarom moesten we wachten, worth it". En ergens zie ik ze het ook klaarspelen dadelijk met een line-up op tafel te komen die niet eens kan tippen aan vorige edities of andere festivals dit jaar. Subjectief natuurlijk, maar toch.

Time will tell, maar ongeduld is er zeker.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.594
4.695
@DennisvdBr

Je vangt nogal eens iets op. Grote onzekerheid wat mij betreft hoor, want ik zie Maneskin veel eerder op Pinkpop staan en zou het ook logisch vinden. Qua smaak heb ik uiteraard liever iets anders maar dat is de discussie niet. Pearl Jam willen ze als eerste aankondigen lijkt het. Dua Lipa zou er ook (gewoon) staan maar de 3e headliner bleef een vraagteken. M'n bron is niet betrokken bij de programmering, maar eerder logistiek. Vandaar dat ik ook als eerste de terrein-indeling deelde toen die veranderde bijvoorbeeld.
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
440
339
Ik weet niet waar ik meer naar neig. Ergens zie ik het nog wel gebeuren dat ze met een knaller van een line-up komen en dat er gezegd kan worden: "Ah, daarom moesten we wachten, worth it". En ergens zie ik ze het ook klaarspelen dadelijk met een line-up op tafel te komen die niet eens kan tippen aan vorige edities of andere festivals dit jaar. Subjectief natuurlijk, maar toch.
Hoe gaaf en mooi zou ‘t zijn als dit uitkomt en ze met een te gekke line-up komen die niemand verwacht.

Al vaak gezegd, maar wat er ook komt ik ben er sowieso bij. Pinkpop is en blijft mijn festival op naar editie 24 voor mij.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Nou ja, ik zie het niet gebeuren maar gooi hem er toch in. Komt ie dan.
Op het ACDC forum komen 2 bronnen vanavond met het nieuws dat Graspop bezig is om ACDC binnen te hengelen. Ik neem de info met een kilo zout maar toch..... Wel een goede reden om te wachten met een aankondiging niet 🤔

ik ben ook rasoptimist op ACDC vlak, daarom haak ik hier even op in: de burgemeester van Munchen heeft gisteren (nogmaals) bevestigd dat ACDC dus speelt op 12 juni:


ze zijn dus in de buurt en Pinkpop lijkt te wachten op het mogen bekendmaken van een grote naam. dan toch?
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Toch benieuwd voor wie dat embargo geldt??Stel de line up is PJ,DL en Maneskin had je gewoon kunnen bekendmaken imo.Denk dus dat het een andere naam/namen? betreft.Misschien dan toch AC/DC ???
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.467
708
Toch benieuwd voor wie dat embargo geldt??Stel de line up is PJ,DL en Maneskin had je gewoon kunnen bekendmaken imo.Denk dus dat het een andere naam/namen? betreft.Misschien dan toch AC/DC ???
Pearl Jam gaat hun hele tour eind november bekend maken. Dan is er toch net wel een embargo?
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Pearl Jam gaat hun hele tour eind november bekend maken. Dan is er toch net wel een embargo?
dat lijkt me eigenlijk meer logisch dan AC/DC op het moment, acdc is toch de ongrijpbare voor festivals, toch

al, zie ik ze eerder voor enkel Ziggo kiezen hoor...
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Had het hier gisteren met mijn vriendin over. En wij denken het volgende:

Ofwel ze wachten zo lang omdat ze er zeker van zijn dat ze line-up hebben waarvan mensen uit hun dak gaan en wat het wachten meer dan waard zou zijn.

Óf ze krijgen het allemaal niet geregeld en hebben nog zo weinig (grote) namen dat ze het nog niet durven bekend te maken of gewoonweg meer tijd nodig hebben.

Ik weet niet waar ik meer naar neig. Ergens zie ik het nog wel gebeuren dat ze met een knaller van een line-up komen en dat er gezegd kan worden: "Ah, daarom moesten we wachten, worth it". En ergens zie ik ze het ook klaarspelen dadelijk met een line-up op tafel te komen die niet eens kan tippen aan vorige edities of andere festivals dit jaar. Subjectief natuurlijk, maar toch.

Time will tell, maar ongeduld is er zeker.
Lijkt mij zelf dat ze wegens afspraken nog moeten wachten met het bekend maken van een grote eerste headliner. Als ze echt problemen zouden hebben met het regelen van headliners zou Mojo een Green Day denk ik niet in de Gelderome gezet hebben. Wishful thinking...
 
  • Leuk
Waarderingen: RalphiePinkpop

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
ik ben ook rasoptimist op ACDC vlak, daarom haak ik hier even op in: de burgemeester van Munchen heeft gisteren (nogmaals) bevestigd dat ACDC dus speelt op 12 juni:


ze zijn dus in de buurt en Pinkpop lijkt te wachten op het mogen bekendmaken van een grote naam. dan toch?
Nu krijg ik valse hoop.
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Hoe gaaf en mooi zou ‘t zijn als dit uitkomt en ze met een te gekke line-up komen die niemand verwacht.

Al vaak gezegd, maar wat er ook komt ik ben er sowieso bij. Pinkpop is en blijft mijn festival op naar editie 24 voor mij.

er wordt nu een aantal keer geredeneerd dat Pearl Jam logischer zou zijn dan AC/DC. dat impliceert dat er gekozen moet worden, wat als dat nu niet zo is?

Maneskin - Pearl Jam - AC/DC ?

overigens gaat dit compleet in tegen het verhaal dat goede headliners moeilijk te vinden zijn
 

Jartz

Randprogramma
19 jun 2023
193
156
Wel grappig dat een aantal pagina's terug getwijfeld wordt aan de waardigheid van Post Malone als headliner terwijl die tig keer succesvoller is dan een Maneskin, die je vaker genoemd ziet worden, apart.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken