Pinkpop 2024

D02

Dagopener
2 jan 2019
553
257
Ik vind Kings of Leon live ook echt fenomenaal. Ik heb hetzelfde als jij: Sex On Fire en Use Somebody hoeven van mij niet zo. Je vergeet alleen nog wel hun beste nummer: Walls. De live-uitvoering hiervan kwam echt binnen. Ze deden het op dezelfde manier als in de video hieronder.

Ja, Kings of Leon doet heel zelden iets anders dan op de plaat. Maar als ze dat dan doen -en ik wist tijdens de show niet dat het zou gebeuren- dat houd ik het niet droog hoor.
Aan de ene kant denk ik we moeten altijd rekening houden met kol als ze rond pinkpop in europa zijn. Aan de andere kant hoop ik ook dat mojo de lage opkomst gezien heeft in weert vorig jaar.
Maar denk ook dat ze misschien nog te duur zijn om als sub neer te zetten.
 
Laatst bewerkt:

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.944
2.021
Ieder zijn ding! Ik vind het over geproduceerde bagger. De ander vindt het prachtig en dat is toch ook helemaal prima. Gaan we dit jaar wat eerder naar camping b en daar lekker verder feesten.
Het kan niet je muziek zijn natuurlijk maar ze heeft wel de status van een headliner. Wordt ook zeker alleen maar als zodanig geboekt en zal zelf ook niet voor minder komen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

JW97

Playlistbediener
12 okt 2023
22
47
Ik twijfel steeds meer of Dua Lipa niet al te groot is voor Pinkpop, ik denk dat het veel aannemelijker is dat ze gewoon 2 of 3 keer de Arena gaat vullen volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en mattman

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Ik twijfel steeds meer of Dua Lipa niet al te groot is voor Pinkpop, ik denk dat het veel aannemelijker is dat ze gewoon 2 of 3 keer de Arena gaat vullen volgend jaar.
Er moet in ieder geval iets in de Arena staan komend jaar. Dua Lipa is 1 van de grote kanshebbers lijkt me. Ik denk ook dat ze te groot is.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Krijgt die echt 2 of 3x de Arena vol?!
2x de Ziggo gevuld in '22. Vervolgens in héél 2023 niet getourd. Als dat derde album wordt ontvangen zoals Future Nostalgia zie ik persoonlijk niet in waarom zij minder tickets zou schuiven dan The Weeknd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
188
149
Dua Lipa is toch niet te groot voor Pinkpop?? Lijkt mij heel plausibel dat ze er staat en zou misschien 1x de Arena vullen. Als je haar in een lijstje plaatst van de populairste pop artiesten, komt ze in mijn ogen nog flink te kort voor het vullen van meerdere malen de Arena. Hieronder een top 5 van de populairste pop artiesten namens mij:

1. Taylor Swift
2. Harry Styles
3. Billie Eilish
4. Dua Lipa
5. Olivia Rodrigo

Nummers 1 en 2 zijn echt te groot voor Pinkpop, maar wat daaronder komt is toch vult toch geen complete stadions??
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.357
2.723
Dua Lipa is toch niet te groot voor Pinkpop?? Lijkt mij heel plausibel dat ze er staat en zou misschien 1x de Arena vullen. Als je haar in een lijstje plaatst van de populairste pop artiesten, komt ze in mijn ogen nog flink te kort voor het vullen van meerdere malen de Arena. Hieronder een top 5 van de populairste pop artiesten namens mij:

1. Taylor Swift
2. Harry Styles
3. Billie Eilish
4. Dua Lipa
5. Olivia Rodrigo

Nummers 1 en 2 zijn echt te groot voor Pinkpop, maar wat daaronder komt is toch vult toch geen complete stadions??
Olivia Rodrigo sowieso niet. Dua Lipa geen idee.
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.944
2.021
Er moet in ieder geval iets in de Arena staan komend jaar.
Geen idee want die hebben ook al inkomsten vanwege Ajax. Ik weet niet of er echt contractueel is vastgelegd dat ze een x aantal concerten per jaar moeten krijgen??? Desondanks verwacht ik daar eigenlijk AC/DC volgend jaar.
 

jitsevljds

Campingartiest
14 okt 2023
61
29
Verwacht travis scott misschien ook wel in arena volgend jaar, zou nog een europa tour aankondigen. Misschien ook wel een kanshebber voor pinkpop als dat in dezelfde periode is.
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.640
1.947
Geen idee want die hebben ook al inkomsten vanwege Ajax. Ik weet niet of er echt contractueel is vastgelegd dat ze een x aantal concerten per jaar moeten krijgen??? Desondanks verwacht ik daar eigenlijk AC/DC volgend jaar.
Dit jaar zal uitzonderlijk zijn geweest met Coldplay, the Weeknd, Beyonce, Harry Styles, Springsteen en Metallica, maar het lijkt mij sterk dat het voor komend jaar bij Taylor Swift zal blijven. Ik had eigenlijk Dua Lipa hier verwacht, maar gelet op de opmerkingen van Jimmy zal dat toch Pinkpop worden. Misschien dat juist de Foo Fighters daar staan dit jaar?
 
  • Leuk
Waarderingen: Bob105

JW97

Playlistbediener
12 okt 2023
22
47
Dua Lipa is toch niet te groot voor Pinkpop?? Lijkt mij heel plausibel dat ze er staat en zou misschien 1x de Arena vullen. Als je haar in een lijstje plaatst van de populairste pop artiesten, komt ze in mijn ogen nog flink te kort voor het vullen van meerdere malen de Arena. Hieronder een top 5 van de populairste pop artiesten namens mij:

1. Taylor Swift
2. Harry Styles
3. Billie Eilish
4. Dua Lipa
5. Olivia Rodrigo

Nummers 1 en 2 zijn echt te groot voor Pinkpop, maar wat daaronder komt is toch vult toch geen complete stadions??
Daar mis je toch echt wel een aantal namen. Afgelopen jaar hebben zowel Beyonce als the Weeknd de Arena gevuld. Ook Lady Gaga in 2022 Gelredome gevuld. Ed Sheeran en ook Ariana Grande zouden Arenas vullen imo. Ook Adele en Rihanna zouden Arenas kunnen vullen (puur op basis van legacy dan).
wat mij betreft de grootste popartiesten anno 2023
1. Taylor Swift
2. Harry Styles
3. Adele
4. Beyonce
5. Dua Lipa
6. The Weeknd
7. Billie Eilish
8. Ed Sheeran
9. Ariana Grande
10. Rihanna
11. Olivia Rodrigo
12. Lady Gaga

Hierbij zullen de bovenste 4 zeker te groot zijn voor Pinkpop, daaronder kom je in een grijs gebied.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.738
8.653
Daar mis je toch echt wel een aantal namen. Afgelopen jaar hebben zowel Beyonce als the Weeknd de Arena gevuld. Ook Lady Gaga in 2022 Gelredome gevuld. Ed Sheeran en ook Ariana Grande zouden Arenas vullen imo. Ook Adele en Rihanna zouden Arenas kunnen vullen (puur op basis van legacy dan).
wat mij betreft de grootste popartiesten anno 2023
1. Taylor Swift
2. Harry Styles
3. Adele
4. Beyonce
5. Dua Lipa
6. The Weeknd
7. Billie Eilish
8. Ed Sheeran
9. Ariana Grande
10. Rihanna
11. Olivia Rodrigo
12. Lady Gaga

Hierbij zullen de bovenste 4 zeker te groot zijn voor Pinkpop, daaronder kom je in een grijs gebied.
Ed Sheeran en The Weeknd verkochten met gemak 2x de arena uit, verwacht je dat al die artiesten daar boven dan minstens 3x de arena uitverkopen? Zelfs Billie die Pukkelpop amper uitverkocht kreeg?

Is Adele echt zo groot hier? Dacht dat die alleen in de UK stadions vulde.
 

JW97

Playlistbediener
12 okt 2023
22
47
Populariteit is moeilijk echt meetbaar, of je dat nou in streams of ticket verkoop uitdrukt. Iedereen zou met een ander lijstje kunnen komen op basis van goede argumenten.
En ja, Adele is hier echt zo groot lijkt me. Zal eenzelfde breed publiek aanspreken als Coldplay die toch ook makkelijk 4x de arena uitverkopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken