Pinkpop 2024

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.412
3.382
Grootste gedeelte van dat veld stond daar voor Depp denk ik.
Ik vind dat iets te makkelijk. Ze stonden gewoon op het hoofdpodium en tuurlijk zullen er mensen geweest zijn die daar voor Depp stonden. Maar het is niet alsof de rest van de band bestaat uit willekeurige mensen. Nee met legendes als Alice Cooper en Joe Perry staan daar gewoon twee, ook algemeen bekende, gerenommeerde en gerespecteerde muzikanten.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en Landgraver

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.505
6.179
Ik vind dat iets te makkelijk. Ze stonden gewoon op het hoofdpodium en tuurlijk zullen er mensen geweest zijn die daar voor Depp stonden. Maar het is niet alsof de rest van de band bestaat uit willekeurige mensen. Nee met legendes als Alice Cooper en Joe Perry staan daar gewoon twee, ook algemeen bekende, gerenommeerde en gerespecteerde muzikanten.
Ik heb het bij dat hoofdpodium naast de headliners niet drukker gezien dan bij Hollywood Vampires. Vraag me af hoe vol dat daar was geweest zonder Depp. Alsnog druk, maar ik denk echt niet zo druk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joa

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.723
1.891
Eind november…
En verkoop Werchter start 1 december. Kans groot dat het een gezamenlijke aankondiging is. Pearl Jam?
Die kans is wel groot. Of er moet nog een act zijn die rond die tijd een tour gaat droppen. Dua Lipa?
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Dat is imo gewoon een headliner.
Nee joh. Misschien voor de wat kleinere festivals maar SS is geen Dua Lipa. Door zijn image aanpassing ligt ie beter bij de jongeren maar die gaat PP niet als headliner plaatsen. Zo groot en belangwekkend is zijn discografie nou ook niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

Joa

Playlistbediener
31 mei 2022
42
15
Zou er nog een goede reden zijn dat Pinkpop een week later is gaan zitten? Het lijken niet de Foo Fighters te zijn, maar het lijke me toch niet onlogisch dat er een (grote) naam is waarvoor dit gedaan is?
Ik maak nog steeds een schietgebedje voor Ed ! Dromen mag toch 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Maria

dogmask

Playlistbediener
7 sep 2023
34
37
Dit zou einde pinkpop zijn!
Of juist een nieuw begin, is maar net hoe je het bekijkt. Ik zit er ook niet om te springen, maar de generatie bands van Pearl Jam en consorten, alsmede hun liefhebbers, hebben niet meer het eeuwige leven, and the show must go on..
 

Sven-j

Randprogramma
2 nov 2023
138
71
Adele heeft 15 juni haar laatste Vegas Residency show..
Zou wel een naam zijn die veel eisen stelt aan de bekendmaking en bekend staat om haar wispelturigheid, waardoor Pinkpop ook letterlijk zegt 'we hopen dat we het dit jaar nog bekend kunnen (lees mogen?) maken'..
 

luluasas

Campingartiest
9 mei 2023
76
44
Adele heeft 15 juni haar laatste Vegas Residency show..
Zou wel een naam zijn die veel eisen stelt aan de bekendmaking en bekend staat om haar wispelturigheid, waardoor Pinkpop ook letterlijk zegt 'we hopen dat we het dit jaar nog bekend kunnen (lees mogen?) maken'..
Dat zou een van de grootste stunts uit de geschiedenis van pp betekenen. Heb niks met haar muziek maar zo'n stemgeluid wil ik wel eens live horen
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.868
1.808
Adele heeft 15 juni haar laatste Vegas Residency show..
Zou wel een naam zijn die veel eisen stelt aan de bekendmaking en bekend staat om haar wispelturigheid, waardoor Pinkpop ook letterlijk zegt 'we hopen dat we het dit jaar nog bekend kunnen (lees mogen?) maken'..
Die is vrij uitgesproken over wat ze van touren vindt. Dat wordt 'm niet
 

Pieperke

Randprogramma
21 okt 2015
154
45
Die kans is wel groot. Of er moet nog een act zijn die rond die tijd een tour gaat droppen. Dua Lipa?

het is echt wensdenken (al dan niet gevoed door de headliner-droogte), maar AC/DC heeft na hun power trip optreden aangegeven dat er voor 2024 een tour op de rit komt/staat. hier is nog niets over bekend.

1) dit is absoluut headlinerwaardig en zit wat mij betreft in het rijtje Stones/McCartney/Springsteen
2) dit is een act waarvoor Pinkpop, maar ook andere festivals, hun bekendmaking voor opschorten
3) dit zou een act kunnen zijn voor Glastonbury, waarbij na bekendmaking aldaar andere festivals ook de naam mogen droppen?

nogmaals, ik ken ze goed genoeg om te weten dat festivals moeilijk zijn, maar zo in de absolute nadagen van hun carrière zou het zometeen onderdeel van de afscheidstournee kunnen zijn.

wat denken jullie, 100% wishfull thinking of mogelijk een greintje realiteitszin?

edit: op de Mojo site staat bij Rob Trommelen:

DEZE BOEKER MET EEN ROCK-HART BOEKT ALLES VAN AC/DC TOT ZZ TOP EN IS DE 'GROTE MAN' VAN FESTIVALS FORTAROCK, PINKPOP EN BOSPOP.​

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken