Pinkpop 2024

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.312
1.172
Eh, nee....helemaal gemist.

Ze hadden daar een belachelijk concept met poortjes die dicht gingen tijdens een concert waardoor je niet meer naar binnen kon. En als je wel binnen stond, zat je als een sardientje in een blik. Maar het blijft voornamelijk met een massa voor een groot podium staan in de brandende zon zonder schaduw. Met van die mensen, die net als op Pinkpop, een kleedje neer gaan leggen en dan de hele dag niet van hun plek afkomen. Ik wilde Tool graag zien in 2019 maar voor geen enkele act ga ik meer naar Werchter. Het lopen naar de bussen vanaf het terrein kost je al een uur lopen. Pure armoede.
ik denk dat festivals in het algemeen je ding niet zijn man.
2019 was gewoon warm, dan bewegen mensen wat minder. maar zo erg was het echt niet hoor
maar ik heb alle stages gezien en gedaan per dag (zoals iedere editie).

Die 2 tent stages zijn de max en sardientjes valt mee. Net fijn dat het toe gaat als het vol zit. anders puilt die tent gewoon nog meer uir... en is het niet meer aangenaam.

Tip fietsje meenemen en eigen wagen. net buiten de perimeter zetten en op 20 minuten zit je in je wagen en ben je weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
ik denk dat festivals in het algemeen je ding niet zijn man.
2019 was gewoon warm, dan bewegen mensen wat minder. maar zo erg was het echt niet hoor
maar ik heb alle stages gezien en gedaan per dag (zoals iedere editie).

Die 2 tent stages zijn de max en sardientjes valt mee. Net fijn dat het toe gaat als het vol zit. anders puilt die tent gewoon nog meer uir... en is het niet meer aangenaam.

Tip fietsje meenemen en eigen wagen. net buiten de perimeter zetten en op 20 minuten zit je in je wagen en ben je weg.

Ik ga dus vanaf 1993 elk jaar naar festivals. Volgend jaar BKS. Ik ben meer van de hoekjes met gezellig barretjes, kleinere podia, intiemere sfeer etc.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
197
161
Lees ik nu serieus dat Nick (van Simon) en Freek & Suzan worden geopperd? Wat is dit? De plaatselijk braderie? Queen + Adam? Hoe oudbollig en niet relevant kun je het hebben? What's next? UB40?
Niet relevant, klopt. Maar hoe vaak hebben we het hier niet over een goede classic? Hoe classic wil je het hebben, als Springsteen, Stones, Metallica of Macca wordten geboekt hoor je niemand klagen.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Niet relevant, klopt. Maar hoe vaak hebben we het hier niet over een goede classic? Hoe classic wil je het hebben, als Springsteen, Stones, Metallica of Macca wordten geboekt hoor je niemand klagen.

Springsteen, Stones, Metallica zijn toch van een geheel andere orde dan dat verschrikkelijke Queen.
Depeche Mode zou ook goed kunnen bijvoorbeeld. Maar Queen met die Lambert. Dat is toch de doodsteek voor een toch al afgetakeld festival. Daar komen dan alleen 50 plussers op af die oprecht denken dat Bohemian Rhapsody het beste nummer is dat ooit is gemaakt.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.184
3.126
Springsteen, Stones, Metallica zijn toch van een geheel andere orde dan dat verschrikkelijke Queen.
Depeche Mode zou ook goed kunnen bijvoorbeeld. Maar Queen met die Lambert. Dat is toch de doodsteek voor een toch al afgetakeld festival. Daar komen dan alleen 50 plussers op af die oprecht denken dat Bohemian Rhapsody het beste nummer is dat ooit is gemaakt.
Als de Top 2000 mij iets geleerd heeft, is het dat Bohemian Rhapsody, en Queen in het algemeen, een houdbaarheid heeft die ook stand houdt bij jongere en jongvolwassen stemmers.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283 en Nelios

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
Springsteen, Stones, Metallica zijn toch van een geheel andere orde dan dat verschrikkelijke Queen.
Depeche Mode zou ook goed kunnen bijvoorbeeld. Maar Queen met die Lambert. Dat is toch de doodsteek voor een toch al afgetakeld festival. Daar komen dan alleen 50 plussers op af die oprecht denken dat Bohemian Rhapsody het beste nummer is dat ooit is gemaakt.
Vervang Bohemian Rhapsody door Angels en je beschrijft de zaterdagheadliner van dit jaar. Voor mij klinkt Queen dus niet eens zo heel vreemd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.863
9.817
Springsteen, Stones, Metallica zijn toch van een geheel andere orde dan dat verschrikkelijke Queen.
In welke zin? Want Queen staan toch zeker naast dat drietal als het over invloed en herkenbaarheid gaat, wat je ook van de muziek vindt. En Freddie Mercury mag je gerust net zo iconisch noemen als een Jagger of Springsteen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Met Queen en The Who heb ik beide hetzelfde, volgens mij net te groot voor Bospop. Voor Pinkpop zouden ze best genoeg dagkaarten kunnen verkopen. Ze touren vooral langs de stadions.
Queen deed 2022 nog 2 Ziggo's.
The Who is zeldzaam, volgens mij laatste keer 2015 in Ziggo, zo'n zeldzame bezoeker aan ons land kan wat teweeg brengen. Zou imo een mooie zijn voor een 60 jarig jubileum op Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Met Queen en The Who heb ik beide hetzelfde, volgens mij net te groot voor Bospop. Voor Pinkpop zouden ze best genoeg dagkaarten kunnen verkopen. Ze touren vooral langs de stadions.
Queen deed 2022 nog 2 Ziggo's.
The Who is zeldzaam, volgens mij laatste keer 2015 in Ziggo, zo'n zeldzame bezoeker aan ons land kan wat teweeg brengen. Zou imo een mooie zijn voor een 60 jarig jubileum op Pinkpop.
Van The Who vraag ik me af of het genoeg tickets verkoopt. Ziggo zat toen ook niet vol meen ik.
 

Nelios

Dagopener
16 aug 2022
724
596
Denk inderdaad dat Queen erg goed zou kunnen passen, zeker op Pinkpop. The Who is denk ik, voornamelijk bij jonger publiek, onvoldoende bekend om een kaart te kopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Bob105

Support act
18 jun 2021
810
1.015
Laat ik zeggen dat Nick niet dezelfde sound aanhoudt als toen hij met Simon een duo vormde. Dat palingsound of hoe ze dat ook zelf noemden is niet hoorbaar. Het is nu meer pop.

Oordeel zelf maar. Het is misschien niet mijn smaak en ik ben geen fan van hem (en met mij mogelijk meerdere), maar hij heeft deze song in samenwerking gedaan met een studio in New York. Dus hij zal nu veel serieuzere en betere muziek gaan maken denk ik. Zou zomaar kunnen dat we nu te vroeg oordelen en dat we beter de andere nieuwe liedjes moeten afwachten. Ik heb alleen geen idee welke kant hij precies op gaat.
Ik doe mijn ogen dicht en ik hoor een Duncan Laurence kopie.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken