Pinkpop 2024

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
misschien een tip voor volgend jaar, maak Stage 4 een dubbel podium
zet vervolgens het tijdschema van Stage 4 de vakjes van 45 minuten overlappen met de tijdslots van North en South podia.

zo ontstaat er weer een vloeiend tijdschema, met altijd alternatieven tijdens de mainstage.
dit jaar viel op dat Stage 4 makkelijk qua ruisgeluid kan overlappen met Noord en Zuid.
Dat zijn 3 acts per dag meer, voor Stage 4 op het affiche.
9 acts die niet al te zwaar op het budget drukken, maar wel het tijdschema veel flexibeler en praktischer maken.

Volgens mij gaat dat best op dat stukje terrein, het is nu ook een vrij klein simpel podium, imo met 2 van deze podia naast elkaar moet lukken als die om en om spelen

stel:
1687328680995.png
krijg je als voorbeeld, op stage 4 acts in de tijden :
12:00-12:45 / 13:05-13:50 / 14:00-14:45 / 15:05-15:50 / 16:10-16:55 / 17:15-18:00 / 18:20-19:05 / 19:25-20:10 / 20:45-21:30
en als de tussenpauzes door een DJ opgevuld worden, nou dat kan nog zelfs
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Lees ik nu serieus dat Nick (van Simon) en Freek & Suzan worden geopperd? Wat is dit? De plaatselijk braderie? Queen + Adam? Hoe oudbollig en niet relevant kun je het hebben? What's next? UB40?
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en elo

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
603
608
misschien een tip voor volgend jaar, maak Stage 4 een dubbel podium
zet vervolgens het tijdschema van Stage 4 de vakjes van 45 minuten overlappen met de tijdslots van North en South podia.

zo ontstaat er weer een vloeiend tijdschema, met altijd alternatieven tijdens de mainstage.
dit jaar viel op dat Stage 4 makkelijk qua ruisgeluid kan overlappen met Noord en Zuid.
Dat zijn 3 acts per dag meer, voor Stage 4 op het affiche.
9 acts die niet al te zwaar op het budget drukken, maar wel het tijdschema veel flexibeler en praktischer maken.

Volgens mij gaat dat best op dat stukje terrein, het is nu ook een vrij klein simpel podium, imo met 2 van podia naast elkaar lukken die om en om spelen

stel:
Bekijk bijlage 5647
krijg je als voorbeeld, op stage 4 acts in de tijden :
12:00-12:45 / 13:05-13:50 / 14:00-14:45 / 15:05-15:50 / 16:10-16:55 / 17:15-18:00 / 18:20-19:05 / 19:25-20:10 / 20:45-21:30
en als de tussenpauzes door een DJ opgevuld worden, nou dat kan nog zelfs
+ 2 sets tijdens de headliner als we dan toch bezig zijn :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Lees ik nu serieus dat Nick (van Simon) en Freek & Suzan worden geopperd? Wat is dit? De plaatselijk braderie? Queen + Adam? Hoe oudbollig en niet relevant kun je het hebben? What's next? UB40?
Welke acts zou jij opperen voor PP24?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Hier staan namen tussen waar ik hardop van moet lachen. Taylor Swift….?😂

Nee het wordt gewoon…

Foo Fighters - Dua Lipa - Muse

Lekker veilig maar prima om te verkopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
ik denk dat The Who ook wel kan werken op Pinkpop als headliner

Op festival Firenze Rocks was afgelopen zaterdag een succes
https://www.lanazione.it/firenze/cultura/firenze-rocks-live-q427iq33

Florence, 17 juni 2023 – Firenze Rocks , laten we gaan! Het geweldige muziekfestival begint vandaag in de Visarno Arena die, zoals elke zomer, enkele van de meest legendarische rockmuziekbands naar Florence brengt , zoals The Who , de historische Britse groep die vandaag het Visarno-podium in vuur en vlam zette. Voor hen een andere grote rockmuzieklegende: Tom Morello .

Tienduizenden fans gingen uit hun dak voor het optreden van de Britse band naast het Orchestra del Maggio. De avond met de muziekgroep geboren in de jaren 70 in Londen was een groot succes, zowel vanwege de ongekende uitvoering met de steun van een van de meest populaire orkesten ter wereld, als omdat The Who alle of bijna alle nummers in hun line-up heeft opgenomen die geschiedenis hebben geschreven voor de band, geleid door Roger Daltrey, met Pete Townshend gitarist, toetsenist en zang, Simon Townshend op slaggitaar en achtergrondzang, Mick Talbot op keyboards, Pino Palladino op bas en Zak Starkey op drums.
 
  • Leuk
Waarderingen: Koekdoos

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Welke acts zou jij opperen voor PP24?

Ik moet misschien ook niet reageren. Ik ben gewoon een Pinkpop gewend waar een bepaald segment muziek nooit ter sprake kwam. Nick, Nielson, Donnie, Freek & Suzan, Rene Froger....daar zijn toch andere plekken voor. Ik heb geen probleem met Popmuziek maar dan toch met iets meer edge en kwaliteit. Eefje de Visser bijvoorbeeld. Of De Staat. Dat zie ik meer als festival acts. Maar Pinkpop kadert niet meer af. Alles kan en alles mag en dan vliegt het programma alle kanten op.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
Ja eens hoor. Al lijkt een groot gedeelte van het publiek juist voor dat soort namen te komen helaas.
 

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
dat klinkt als Pinkpop idd

Volgens mij ben jij een echte Pinkpop-fan. Eigenlijk zou je eens 1x naar Lowlands, BKS of DTRH moeten gaan om het verschil te ervaren.

De hele dag op zo'n groot veld in de zon zonder schuilplekjes is al een groot minpunt. Veel acts komen ook beter tot hun recht in het donker ipv in de volle zon op een groot podium.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Meer eenheid in de programmering, een veel fijner publiek en leukere setting.
De hele dag op zo'n groot veld in de zon zonder schuilplekjes is al een groot minpunt. Veel acts komen ook beter tot hun recht in het donker ipv in de volle zon op een groot podium.
is ook een zienswijze... van jouw kant

mijn ervaring met Pinkpop voelt toch duidelijk anders, jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt, maar dan is wel heel duidelijk dat Pinkpop niet het festival voor jou is
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.449
7.442
The Hollywood Vampires waren wel beter tot hun recht gekomen in het donker imo. Was toch wat maf. Alice Cooper in de volle zon.

Misschien kunnen we deze discussie verder voortzetten in het 2023 topic haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
is ook een zienswijze... van jouw kant

mijn ervaring met Pinkpop voelt toch duidelijk anders, jammer dat je zo'n slechte ervaring hebt, maar dan is wel heel duidelijk dat Pinkpop niet het festival voor jou is

Ik ben vanaf 1993 zo'n 10 jaar achter elkaar naar Pinkpop gegaan. Pas toen ik andere festivals ervaarde, kon ik beter beoordelen waar de verschillen precies zitten. En wat inderdaad beter bij me past.

Ik ben in 2019 weer eens naar Werchter gegaan. Echt verschrikkelijk terwijl daar topartiesten kwamen. Met name door het publiek en zo'n groot, onpersoonlijk veld. Het was bloedheet, je kon geen kant op waardoor het kijken naar acts een opgave werd. Ik sta dan liever in een tent, beschut en de act komt beter tot zijn recht ivm lichtshow etc. Maar ieder zijn voorkeur inderdaad.
 
  • Leuk
Waarderingen: Raskolnikov en Timmetje

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.512
4.846
Ik ben vanaf 1993 zo'n 10 jaar achter elkaar naar Pinkpop gegaan. Pas toen ik andere festivals ervaarde, kon ik beter beoordelen waar de verschillen precies zitten. En wat inderdaad beter bij me past.

Ik ben in 2019 weer eens naar Werchter gegaan. Echt verschrikkelijk terwijl daar topartiesten kwamen. Met name door het publiek en zo'n groot, onpersoonlijk veld. Het was bloedheet, je kon geen kant op waardoor het kijken naar acts een opgave werd. Ik sta dan liever in een tent, beschut en de act komt beter tot zijn recht ivm lichtshow etc. Maar ieder zijn voorkeur inderdaad.
Je weet dat Werchter twee podia in een tent heeft?
 

Descor1995

Campingartiest
21 jun 2022
83
40
Ik moet misschien ook niet reageren. Ik ben gewoon een Pinkpop gewend waar een bepaald segment muziek nooit ter sprake kwam. Nick, Nielson, Donnie, Freek & Suzan, Rene Froger....daar zijn toch andere plekken voor. Ik heb geen probleem met Popmuziek maar dan toch met iets meer edge en kwaliteit. Eefje de Visser bijvoorbeeld. Of De Staat. Dat zie ik meer als festival acts. Maar Pinkpop kadert niet meer af. Alles kan en alles mag en dan vliegt het programma alle kanten op.
Laat ik zeggen dat Nick niet dezelfde sound aanhoudt als toen hij met Simon een duo vormde. Dat palingsound of hoe ze dat ook zelf noemden is niet hoorbaar. Het is nu meer pop.

Oordeel zelf maar. Het is misschien niet mijn smaak en ik ben geen fan van hem (en met mij mogelijk meerdere), maar hij heeft deze song in samenwerking gedaan met een studio in New York. Dus hij zal nu veel serieuzere en betere muziek gaan maken denk ik. Zou zomaar kunnen dat we nu te vroeg oordelen en dat we beter de andere nieuwe liedjes moeten afwachten. Ik heb alleen geen idee welke kant hij precies op gaat.
 
  • Haha
Waarderingen: Onibaba

Onibaba

Gouden Tip
16 mrt 2016
352
317
Je weet dat Werchter twee podia in een tent heeft?

Eh, nee....helemaal gemist.

Ze hadden daar een belachelijk concept met poortjes die dicht gingen tijdens een concert waardoor je niet meer naar binnen kon. En als je wel binnen stond, zat je als een sardientje in een blik. Maar het blijft voornamelijk met een massa voor een groot podium staan in de brandende zon zonder schaduw. Met van die mensen, die net als op Pinkpop, een kleedje neer gaan leggen en dan de hele dag niet van hun plek afkomen. Ik wilde Tool graag zien in 2019 maar voor geen enkele act ga ik meer naar Werchter. Het lopen naar de bussen vanaf het terrein kost je al een uur lopen. Pure armoede.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken