Pinkpop 2024

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.526
4.855
Van mij mogen ze! Leuke band, sympathieke zanger en een uur lang hits! Leuke Sub of noord afsluiter.
Zijn geen sub of noordafsluiter, maar een treetje lager lijkt mij.

Op Werchter stonden ze in 2022 in de middag op de Main als 3e band van de 7.
 
  • Leuk
Waarderingen: TBK

neus

Dagopener
16 mrt 2019
653
372
Vogend jaar wordt een nieuw Greenday album verwacht. Is dat geen mooi moment om weer eens langs te komen?
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.899
5.439
Ook de verkoop was in 2013 en 2017 al niet grandioos op een dagje Green Day, of wel? Zie niet in waarom die in 2024 meer kaarten zouden verschuiven.

Persoonlijk vind ik Green Day best wel prima.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.585
6.782
oh, maar ik verwacht ook absoluut niet dat ze ineens meer dagkaarten verkopen zouden ze 1 dag headlinen in 2024.

dat lukte zelfs P!nk, Robbie Williams of RHCP niet afgelopen jaar, dus gaat ook zeker wederom niet lukken voor Green Day.

overigens verkocht de Pinkpop Green-day in 2017 zo'n 12.000 dagkaarten. Die dag 43.000 bezoekers, inclusief de 31.000 weekenders.
Al vermoed ik wel, gezien afgelopen 2 jaar, dat de weekendkaarten wel weer goed gaan lopen.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
653
372
oh, maar ik verwacht ook absoluut niet dat ze ineens meer dagkaarten verkopen zouden ze 1 dag headlinen in 2024.

dat lukte zelfs P!nk, Robbie Williams of RHCP niet afgelopen jaar, dus gaat ook zeker wederom niet lukken voor Green Day.

overigens verkocht de Pinkpop Green-day in 2017 zo'n 12.000 dagkaarten. Die dag 43.000 bezoekers, inclusief de 31.000 weekenders.
Al vermoed ik wel, gezien afgelopen 2 jaar, dat de weekendkaarten wel weer goed gaan lopen.
Misschien maar gewoon weer meer weekend kaarten doen, en daar op focussen? Trekt toch een ander publiek lijkt me, en dan kun je daar ook op programeren.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.135
510
Ik ben zelfs voorstander van weekend only zoals bij Lowlands maar ik denk dat ik hier dan iets gevaarlijks zeg 😌
Ik zou zeggen gewoon proberen,niet vasthouden aan het "oude" maar ja in Geleen staat de klok stil.Trouwens enig idee of de enquete nog iets oplevert / feedback voor 2024?Trouwens hoe is het met meneer Trommelen is hij al flink aan het vissen?Deze week nog eens het interview teruggelezen benieuwd wat daar van terecht komt de komende edities.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.899
5.439
Ik zou zeggen gewoon proberen,niet vasthouden aan het "oude" maar ja in Geleen staat de klok stil.Trouwens enig idee of de enquete nog iets oplevert / feedback voor 2024?Trouwens hoe is het met meneer Trommelen is hij al flink aan het vissen?Deze week nog eens het interview teruggelezen benieuwd wat daar van terecht komt de komende edities.

Met dat beperkt aantal vissen, kun je niet vroeg genoeg je hengel uitgooien ;).
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Past totaal niet bij de setting van Pinkpop (campings op afstand van het festivalterrein) en is logistiek onhaalbaar.
Klopt wel. Niet over nagedacht je moet dan zeker 70.000 weekendbezoekers hebben. Plus je mist toch flink wat inkomsten omdat een weekendkaart in verhouding goedkoper is
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Gezien de stijgende kosten van personeel, artiesten , security enzo en Pinkpop niet nog eens grof de prijs wilt verhogen verwacht ik (helaas) gewoon minder grote namen en minder dure artiesten.
 

Processierups

Subheadliner
21 jun 2017
3.568
2.710
Gezien de stijgende kosten van personeel, artiesten , security enzo en Pinkpop niet nog eens grof de prijs wilt verhogen verwacht ik (helaas) gewoon minder grote namen en minder dure artiesten.
Of een verdere verhoging van de prijzen, maar dat kent zijn grenzen...
Maar de laatste jaren hebben laten zien dat Mojo de echt grote namen steeds liever neerzet op een eigen event, en als het kan ook meerdere dagen achter elkaar.

Los daarvan: een focus op alleen weekendkaartjes, zoals op Lowlands, zie ik op Pinkpop ook zeker niet gebeuren.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Of een verdere verhoging van de prijzen, maar dat kent zijn grenzen...
Maar de laatste jaren hebben laten zien dat Mojo de echt grote namen steeds liever neerzet op een eigen event, en als het kan ook meerdere dagen achter elkaar.

Los daarvan: een focus op alleen weekendkaartjes, zoals op Lowlands, zie ik op Pinkpop ook zeker niet gebeuren.
Nee ik neem m’n reactie dan ook terug. Het is gezien de logistiek en capaciteit niet te doen.

Wanneer Pinkpop inderdaad steeds vaker de grote namen misloopt moet er wel echt meer worden gedaan aan het randprogramma of aan de beleving van het festival. Na de headliner nog een uurtje dansen in de tent zou al een verademing zijn…maar goed vergunningen….
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken