Pinkpop 2024

D02

Dagopener
2 jan 2019
541
248
Zo’n DJ act pakte gister op lowlands ontzettend goed uit met een super lichtshow bij CDW. Overigens vrijdag ook goede verhalen gehoord over underworld.

Pinkpop zou dit toch eens moeten overwegen om de headliner om 20:00 te zetten en dan nog zo’n act als afsluiter.
Ik denk dat dit zeker bij een nieuwe generatie goed gaat vallen.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.885
3.895
Zo’n DJ act pakte gister op lowlands ontzettend goed uit met een super lichtshow bij CDW. Overigens vrijdag ook goede verhalen gehoord over underworld.

Pinkpop zou dit toch eens moeten overwegen om de headliner om 20:00 te zetten en dan nog zo’n act als afsluiter.
Ik denk dat dit zeker bij een nieuwe generatie goed gaat vallen.

TIJDENS!!!









sorry 😘
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
634
354
Van mij mag het sowieso wel minder met het standaard van "klein naar groot" werken op zo'n dag, waardoor je aan het einde van de dag vaak van must see naar must see aan het rennen bent. Open maar eens met een grotere naam zou ik zeggen :)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.350
6.570
ik hoop dat we Within Temptation kunnen noteren voor Pinkpop 2024!
hopelijk nemen ze wat festivals mee in 2024, blijkbaar gerucht in april voor Summer Breeze in Brazilie.
neem dus aan in Zuid Amerika begin 2024, met ruimte voor EU in de zomer.

laatste keer Pinkpop was 2007 en dat was slechts pas de 3e keer.
dat gaat echt weer tijd worden voor Pinkpop.
Nieuwe track Bleed Out is al uit en het nieuwe studio album komt 20 oktober uit.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.416
4.797
ik hoop dat we Within Temptation kunnen noteren voor Pinkpop 2024!
hopelijk nemen ze wat festivals mee in 2024, blijkbaar gerucht in april voor Summer Breeze in Brazilie.
neem dus aan in Zuid Amerika begin 2024, met ruimte voor EU in de zomer.

laatste keer Pinkpop was 2007 en dat was slechts pas de 3e keer.
dat gaat echt weer tijd worden voor Pinkpop.
Nieuwe track Bleed Out is al uit en het nieuwe studio album komt 20 oktober uit.
Is Within Temptation qua grootte vergelijkbaar met Nightwish? Gevoelsmatig past Within Temptation m.i. nooit zo op Pinkpop omdat ze een (te) hoge spot zouden innemen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.610
4.368
Ik denk juist dat WT veel beter bij Pinkpop past, omdat een groot deel van het volkse publiek zo'n Nederlandse band beter kent dan de band van die vrouw van Beste Zangers. Die staan als afsluiter van het Noord podium op één van de 3 dagen volgend jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.350
6.570
Zo’n DJ act pakte gister op lowlands ontzettend goed uit met een super lichtshow bij CDW. Overigens vrijdag ook goede verhalen gehoord over underworld.

Pinkpop zou dit toch eens moeten overwegen om de headliner om 20:00 te zetten en dan nog zo’n act als afsluiter.
Ik denk dat dit zeker bij een nieuwe generatie goed gaat vallen.
vorig jaar heb ik Tiesto veel genoemd voor een DJ-spot, ik ga dat nu toch ook weer doen voor aankomende editie...
imo past Tiesto wel op Pinkpop 2024, ook gezien de Sky-radio hits van het moment

Is Within Temptation qua grootte vergelijkbaar met Nightwish? Gevoelsmatig past Within Temptation m.i. nooit zo op Pinkpop omdat ze een (te) hoge spot zouden innemen.
positie, Goldband PP23, De Staat PP22 of idd Nightwish PP22, halverwege het programma op de mainstage.
laatste keer dat een NL band in de "reguliere" programmering hoger stond, was Doe Maar in 2016 als mainstage sub.
(los van Garrrix na Bieber of Van Buuren na The Cure in de verlenging van het jubileumjaar)
zelf zou ik een afsluitspot op Noord ook wel hoog vinden, maar niet onmogelijk.
Maar 3e van 5 op de mainstage/zuid, lijkt me geen schandalige plek voor een NL act.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.833
6.571
Ja dat lachende poppetje, maar ff, dat sloeg bij Hollywood Vampires dit jaar toch helemaal nergens op? Al die visuals e.d. vielen volledig dood omdat ze in vol zonlicht stonden te spelen. Op het absurde af.

Zet dat of in het donker of boek het gewoon niet.
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Mark's Kal

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.350
6.570
gezien de tijdslots en de zonsondergang, denk ik dat daar weinig aan te veranderen is.
niets aan te doen imo.

het zal 3de mainstage worden zoals gewoon is voor grote NL acts, of afsluiter Noord (dat ze wel eventueel wat zonsondergang mee pakken)

en het gaat toch meer om het muziekale (muziek en zang), dat de visuals door het in de zon spelen tegenvallen is daar imo ondergeschikt aan
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Landgraver

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.833
6.571
en het gaat toch meer om het muziekale (muziek en zang), dat de visuals door het in de zon spelen tegenvallen is daar imo ondergeschikt aan
Het is één geheel imo. Als zo'n band die visuals meeneemt doen ze dat met een bedoeling. Het donker zet ook een bepaalde sfeer die optredens van bands versterken. Als je die om half 5 of 6 uur 's middags neerzet slaat het geheel gewoon nergens meer op.

Een ondergaand zonnetje bij War on Drugs is lekker. De zon vol in je bakkes tijdens Nightwish, Within Temptation of Hollywood Vampires is funest imo.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.885
3.895
Ja dat lachende poppetje, maar ff, dat sloeg bij Hollywood Vampires dit jaar toch helemaal nergens op? Al die visuals e.d. vielen volledig dood omdat ze in vol zonlicht stonden te spelen. Op het absurde af.

Zet dat of in het donker of boek het gewoon niet.
Ze hebben gewoon een barn (zonder kruizen 😝) nodig ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.350
6.570
Het is één geheel imo. Als zo'n band die visuals meeneemt doen ze dat met een bedoeling. Het donker zet ook een bepaalde sfeer die optredens van bands versterken. Als je die om half 5 of 6 uur 's middags neerzet slaat het geheel gewoon nergens meer op.
tja...

ik snap wat je bedoelt hoor, maar het gaat toch gewoon om het muziekale en de zang, dat de zon pas onder gaat na 22:30 en het festival eindigd tegen 23:59.
als we gaan zeggen: "ze spelen in het licht dan kan je ze beter niet boeken ivm de visuals", dat slaat imo helemaal nergens op, dan kan je zowat elke act op de acts voor de tent na wel afstrepen.
dit is imo een geval van : het is zoals het is.
en zo'n act/boeker zal ook zeker wel weten op welk tijdstip op welk podium ze terecht komen en dat zal zeker mee spelen dat ze niet in het donker spelen of in een donkere zaalshow terecht komen.
daarnaast, Within Temptation is al zo lang niet meer op Pinkpop geweest en wel op alle 'locale' festivalletjes, het gaat echt wel weer tijd worden, zeker nu met een nieuw album op zak. Maar hoger dan maximaal afsluiter Noord of 3de Zuid/Main gaan ze echt niet gezet worden, als ze er 2024 zouden staan.
De visuals, die kunnen ze in volle glorie laten zien als ze later in het jaar 1 a 2 Ziggo's eventueel wellicht gaan doen ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Bassie78

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.833
6.571
Ja nee, oneens. Je boekt zo'n band om die in een zo optimaal mogelijke setting te laten spelen. Als je ze die niet kunt bieden dan kun je ze beter niet boeken.
 
  • Haha
Waarderingen: brutus257

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.065
1.932
Inderdaad. Klote zon. Kan Pinkpop niet gewoon naar januari verplaatst worden, of werken met een garantie op een dik wolkendek ofzo?

Niet alles past in de schaarse tijdslots van schemer t/m donker. Helaas. Nou vond ik deze gig persoonlijk erg leuk, en heb ik ook totaal geen visuals gemist. Maar volgens mij werd Hollywood Vampires hier op het forum door sommigen nogal weggezet als een gimmick, een niet al te serieuze groep die het moest hebben van covers en van de looks van Johnny. Hoe logisch is het dan dat je een van je schaarse plekken in de schemer/het donker aan juist die act wilt toebedelen? Ik vind het daarom dan ook een beetje zoeken naar spijkers op laag water...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.350
6.570
Ja nee, oneens. Je boekt zo'n band om die in een zo optimaal mogelijke setting te laten spelen. Als je ze die niet kunt bieden dan kun je ze beter niet boeken.
een uurtje rond 17:30 op de mainstage is imo een optimaal mogelijke setting op Pinkpop

gewoon wel boeken!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken