Pinkpop 2024

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.825
6.560
een uurtje rond 17:30 op de mainstage is imo een optimaal mogelijke setting op Pinkpop

gewoon wel boeken!
Nightwish, in donkere outfits, met vlammend vuurwerk op het podium, in vol daglicht is alles behalve een optimale setting toch.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Nightwish, in donkere outfits, met vlammend vuurwerk op het podium, in vol daglicht is alles behalve een optimale setting toch.
nee da's de Ziggo Dome...

maar op Pinkpop is dat wel de optimale setting voor zo'n caliber act op dat tijdstip op dat podium, zo is het toch
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.065
1.932
Misschien, heel baanbrekend idee, gaat waarschijnlijk ook wat ver, maar een festival kan na middernacht verdergaan. Er schijnen festivals te zijn die deze aardverschuiving al eens hebben laten plaatsvinden.

Daar ben ik absoluut voor. Alleen moet je gemeente dan wel meewerken...
 
  • Thinking
Waarderingen: DennisvdBr

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.416
4.797
Daar ben ik absoluut voor. Alleen moet je gemeente dan wel meewerken...
True, maar dat argument wordt ook al eeuwen gevoerd. Een festival dat al decennia plaatsvindt, Landgraaf op de kaart zet, mag die onderhandeling best wel met een gestrekt been in gaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.065
1.932
True, maar dat argument wordt ook al eeuwen gevoerd. Een festival dat al decennia plaatsvindt, Landgraaf op de kaart zet, mag die onderhandeling best wel met een gestrekt been in gaan.
Wederom: volledig mee eens. Helaas evalueren we hier de 2023 editie, waar dit helaas nog niet voor elkaar bleek te zijn...
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.825
6.560
Gesprek begon met Within Temptation voor de 2024 editie.

maar op Pinkpop is dat wel de optimale setting voor zo'n caliber act op dat tijdstip op dat podium, zo is het toch
Als dat oprecht het enige is wat Pinkpop ze kan bieden dan kan Pinkpop ze beter gewoon niet boeken imo. Je doet de band en de fans er geen recht mee aan.
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.065
1.932
Als dat oprecht het enige is wat Pinkpop ze kan bieden dan kan Pinkpop ze beter gewoon niet boeken imo. Je doet de band en de fans er geen recht mee aan.
Je doet de massa die ze graag zien en die hier geen probleem in ziet er anders een heel groot plezier mee...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Nightwish, in donkere outfits, met vlammend vuurwerk op het podium, in vol daglicht is alles behalve een optimale setting toch.
Nightwish was imo geweldig, Floor in topvorm
ik heb zelf weinig gemist dat er veel ontbrak aan visuals, daar ben ik tijdens zo'n gig toch minder mee bezig

Als dat oprecht het enige is wat Pinkpop ze kan bieden dan kan Pinkpop ze beter gewoon niet boeken imo. Je doet de band en de fans er geen recht mee aan.
nogmaals, hier staan we dus wederom lijnrecht tegenover elkaar! om zo'n act hier om niet te boeken, dat vind ik ook belachelijk.
ik geloof ook niet dat het heel veel van het publiek een heel groot probleem gaat zijn

dit dus:
Je doet de massa die ze graag zien en die hier geen probleem in ziet er anders een heel groot plezier mee...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.423
653
Ja nee, oneens. Je boekt zo'n band om die in een zo optimaal mogelijke setting te laten spelen. Als je ze die niet kunt bieden dan kun je ze beter niet boeken.
In deze ligt de fout ook wel deels bij Hollywood Vampires hoor. Stonden op het merendeel van de festivals dit jaar in de volle zon geboekt (ook op oa Graspop/Hellfest). Dan stel je jouw show daar toch best op af? Meer dan genoeg acts die in zalen met knappe visuals aankomen maar op festivals gewoon een eenvoudige backdrop meenemen, juist om die reden.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.825
6.560
In deze ligt de fout ook wel deels bij Hollywood Vampires hoor. Stonden op het merendeel van de festivals dit jaar in de volle zon geboekt (ook op oa Graspop/Hellfest). Dan stel je jouw show daar toch best op af? Meer dan genoeg acts die in zalen met knappe visuals aankomen maar op festivals gewoon een eenvoudige backdrop meenemen, juist om die reden.
Graspop stonden ze toch om 22:30u?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.065
1.932
Ik ben er nog niet geweest, maar een festival als Hellfest of GMM, dat veel van dit soort acts heeft, zit toch ook met het probleem dat het overgrote deel van hun line-up in de volle zon speelt? Hoe lossen die dit dan doorgaans op? Of is het daar ook een structureel probleem voor sommigen?

Graspop stonden ze toch om 22:30u?
20:25 tot 21:40
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
In deze ligt de fout ook wel deels bij Hollywood Vampires hoor. Stonden op het merendeel van de festivals dit jaar in de volle zon geboekt (ook op oa Graspop/Hellfest). Dan stel je jouw show daar toch best op af? Meer dan genoeg acts die in zalen met knappe visuals aankomen maar op festivals gewoon een eenvoudige backdrop meenemen, juist om die reden.
dat bedoelde ik ook met : "en zo'n act/boeker zal ook zeker wel weten op welk tijdstip op welk podium ze terecht komen en dat zal zeker mee spelen dat ze niet in het donker spelen of in een donkere zaalshow terecht komen."
...het is zoals het is...

Graspop stonden ze toch om 22:30u?
20:25 aldus het uurschema

maar goed, met zo'n instelling hadden ze ook War On Drugs of Black Keys beter niet kunnen boeken? Nee, imo gewoon accepteren dat ze in het zonlicht staan, zo is het nu een maal...
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Die volg ik niet helemaal. Dat zijn juist perfecte bands voor de zonsondergang en vroege avond imo.
was nog behoorlijk in het licht hoor dat ze op de stage stonden.
Bij WOD ging de zon er na pas onder tijdens Editors.
Black Keys stonden zelfs op een eerder tijdstip met de zon recht op het podium ipv vanaf de achterkant.

dit zijn imo ook acts die best tot hun recht komen in een donkere setting, een Goldband ook imo met die laser onzin en gedoetjes
imo geen reden om acts als dit niet gewoon in het dag licht te zetten...

kortom, imo kan Within Tempation in 2024 best 3e mainstage komen staan... heel graag zelfs!
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.083
499
Misschien, heel baanbrekend idee, gaat waarschijnlijk ook wat ver, maar een festival kan na middernacht verdergaan. Er schijnen festivals te zijn die deze aardverschuiving al eens hebben laten plaatsvinden.
Zeker, weet alleen niet hoe goed de lijntjes lopen om dit te realiseren tussen PP/Mojo versus gemeente Landgraaf ( en hoe welwillend de raad staat tegenover het verzoek om langer door te spelen , maar ik zou zeggen probeer het gewoon eens uit ) maar zal wel weer een brug te ver zijn voor die al Rieu raadsleden....
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.416
4.797
Zeker, weet alleen niet hoe goed de lijntjes lopen om dit te realiseren tussen PP/Mojo versus gemeente Landgraaf ( en hoe welwillend de raad staat tegenover het verzoek om langer door te spelen , maar ik zou zeggen probeer het gewoon eens uit ) maar zal wel weer een brug te ver zijn voor die al Rieu raadsleden...
Het is heel weinig diplomatiek, maar die raadsleden staan volgende verkiezing ook wat minder fraai op de lijst als zij ervoor verantwoordelijk zijn dat het (I know, zwarte cross..) grootste en oudste festival van NL verhuizingsplannen heeft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.344
6.568
Zeker, weet alleen niet hoe goed de lijntjes lopen om dit te realiseren tussen PP/Mojo versus gemeente Landgraaf ( en hoe welwillend de raad staat tegenover het verzoek om langer door te spelen , maar ik zou zeggen probeer het gewoon eens uit ) maar zal wel weer een brug te ver zijn voor die al Rieu raadsleden....
en daarnaast, waarschijnlijk winnen ze enkel een eindtijd verschuiving van 1 uur, dus tot 01:00

joh wat win je dan, 1 act extra in het donker per dag over 3 dagen, er staan er nog 57 die wel in het licht staan
en daarnaast de bizarre overkosten die gemaakt moeten worden om OV op je festival te laten aansluiten, die kosten dient Festival Limburg dan ook op zich te nemen naar een NS toe bijvoorbeeld. Loopt blijkbaar ook in de papieren.
komt veel meer bij kijken zo'n tijdverschuiving dat ik niet verwacht dat dat iets is wat gaat gebeuren.

dan kan je beter tegen Within Temptation zeggen : "jongens, denken jullie er aan qua verlichting en laserinstallatie dat jullie om 17:30 in het zomerzonnetje staan" bijvoorbeeld
 
  • Haha
Waarderingen: Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.083
499
en daarnaast, waarschijnlijk winnen ze enkel een eindtijd verschuiving van 1 uur, dus tot 01:00

joh wat win je dan, 1 act extra in het donker per dag over 3 dagen, er staan er nog 57 die wel in het licht staan
en daarnaast de bizarre overkosten die gemaakt moeten worden om OV op je festival te laten aansluiten, die kosten dient Festival Limburg dan ook op zich te nemen naar een NS toe bijvoorbeeld. Loopt blijkbaar ook in de papieren.
komt veel meer bij kijken zo'n tijdverschuiving dat ik niet verwacht dat dat iets is wat gaat gebeuren.

dan kan je beter tegen Within Temptation zeggen : "jongens, denken jullie er aan qua verlichting en laserinstallatie dat jullie om 17:30 in het zomerzonnetje staan" bijvoorbeeld
Je hebt helemaal gelijk zeker gezien de vervoersproblematiek. Zal het ook niet worden imo dus laat de acts het maar sober houden, gaat toch uiteindelijk om de muziek en niet allemaal die toeters en bellen wat ook nog eens veel maskeert qua live spelen zie Pink.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken