Pinkpop 2024

reaper

Geliefde act
26 okt 2015
1.312
1.172
als we kijken naar een acts als Aerosmith bijvoorbeeld, die niet voor minder dan een headliner spot komen, zijn imo onmogelijk voor Bospop...

maar een Rancid, zou op Pinkpop in de tent komen en komen daardoor beter tot hun recht als headliner op Jera.
ik denk dat Rancid beter tot hun recht komt op Jera. Wat een festival is dat dat soort muziek boekt ipv in de middag zon op een noord of zuid stage waar 60% zit te wachten op een nieuwe doortocht van pakweg Goldband of de Toppers.
 
  • Haha
Waarderingen: elo

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Potentiële zeker maar naill horan die 2x ziggo dome doet staat ook om 5 uur op main dus dat zegt nog niks en dit zijn echt geen namen waarmee je 60 duizend plus mensen op het veld krijgt
Denk dat Niall Horan wel echt een gevalletje van bijzonder goede timing was van de organisatie. Die is nu niet meer te boeken voor een stekkie overdag.
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
683
801
Rancid stond in 2017 ook op PP.
Was toen een mooi feestje in de tent, zouden ze van mij in 2024 wel weer over mogen doen...
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Het lijkt ook zo te zijn dat Pinkpop zelf achter headliners aan gaat, maar dat ze dan niet beschikbaar zijn in de periode van Pinkpop
Pinkpop doet dat niet zelf, boekingen komen allemaal bij Mojo vandaan...

misschien dat Pinkpop (Niek Murray) een suggestie op gooit in de programmacommissie
 

team-0

Randprogramma
24 jun 2019
243
438
Op basis van de affiches van de afgelopen 10 jaar kom ik op 12 vd 15:
- Foo Fighters
- Muse
- Red Hot Chili Peppers
- Green Day
- The Cure
- Bruno Mars
- P!NK
- Pearl Jam
- Metallica
- Kings Of Leon
- Imagine Dragons
- System Of A Down

Coldplay, Rammstein, Artic Monkeys en Bruce Springsteen lijken me enerzijds onmogelijk (hebben wel gestaan op de laatste 10 affiches).

Op een aantal na is deze lijst erg rock-georiënteerd en gezien de variatie in de headliners die Pinkpop duidelijk nastreeft zou ik de lijst (al was het maar voor de discussie) aan willen vullen met een aantal pop/hiphop namen. Ik verwacht dat de poule de komende jaren voor Mojo ook bestaat uit / of zich uitbreidt met:

- Eminem
- Kendrick Lamar
- Ed Sheeran
- Post Malone
- Stromae
- Blackpink

Volgens mij te groot voor Pinkpop:
The Weeknd, Beyonce, Taylor Swift, BTS, Harry Styles, Drake

Of nog te licht of net iets te passé om zelf een dag te dragen:
Lana Del Rey (zij kan mss al in het headliner-rijtje), Ariana Grande, Bad Bunny, Gwen Stefani, Maroon 5, Dua Lipa, Lewis Capaldi

Gisteren geopperde namen (zoals NBT, Volbeat, QOTSA, Killers, etc) zie ik ook zeker als mogelijkheden in die laatste categorie.

*NB: mocht ik 3 headliners zelf kiezen, zou het op Kendrick na geen van bovenstaande zijn
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Ik zie Kendrick echt niet werken op Pinkpop.

Denk dat Niall Horan wel echt een gevalletje van bijzonder goede timing was van de organisatie. Die is nu niet meer te boeken voor een stekkie overdag.
Wel echt doodsaai live. Hoe die zo populair is haha.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Ehh, misschien lag het aan mij. Maar ik vond dat optreden op GMM geweldig.
Dat kan inderdaad. De rest van die dag was behoorlijk sterk met Slayer, Motorhead en My Dying Bride (zelfs STP was nog best goed). Aerosmith daarna voelde wel heel anders aan. Opening was prima, maar het kakte vrij snel in vond ik.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Herbie en Helene! Maar nu stel je me teleur dat je die andere Duitse kwaliteitsinjectie niet noemt, Dennis!
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Op een aantal na is deze lijst erg rock-georiënteerd en gezien de variatie in de headliners die Pinkpop duidelijk nastreeft zou ik de lijst (al was het maar voor de discussie) aan willen vullen met een aantal pop/hiphop namen. Ik verwacht dat de poule de komende jaren voor Mojo ook bestaat uit / of zich uitbreidt met:

- Eminem
- Kendrick Lamar
- Ed Sheeran
- Post Malone
- Stromae
- Blackpink

Volgens mij te groot voor Pinkpop:
The Weeknd, Beyonce, Taylor Swift, BTS, Harry Styles, Drake

Of nog te licht of net iets te passé om zelf een dag te dragen:
Lana Del Rey (zij kan mss al in het headliner-rijtje), Ariana Grande, Bad Bunny, Gwen Stefani, Maroon 5, Dua Lipa, Lewis Capaldi

Gisteren geopperde namen (zoals NBT, Volbeat, QOTSA, Killers, etc) zie ik ook zeker als mogelijkheden in die laatste categorie.

*NB: mocht ik 3 headliners zelf kiezen, zou het op Kendrick na geen van bovenstaande zijn
Lana kan met gemak in het headliner rijtje maar gaat dit niet doen denk ik. Touren is niet haar ding.

Ariana Grande gaat ook liever naar een ziggo denk ik zo.

Maroon5 touren ook niet vaak en stonden dit jaar in de ziggo omdat Goffert niet goed verkocht. Dus ook geen kanshebber is te snel.

Beyoncé heeft een te grote producties voor festivals.

Taylor Swift hoef ik hopelijk niet in te vullen.

Maar je rijtje klopt wel!
 
  • Leuk
Waarderingen: team-0

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.125
505
Herbert Gronemeyer geeft 2 concerten in DE in het kader van 40 jahre Bochum vlak voor Pinkpop 2024.
zou voor de regio een mooie naam voor Noord podium zijn.

ik zou zeggen regel dan ook Helene Fischer als Noord afsluiter of sub-main
Wel graag zonder de acrobatische "hoogstandjes" , want Helene valt nogal graag de laatste tijd....
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken