Pinkpop 2024

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.619
8.956
Nou....er werden dikwijls te veel coins afgeschreven en ook de aankoop ervan was in sommige gevallen problematisch.

Nergens last van gehad en heb verder ook niemand anders gehoord

dit kan rustig aangevuld worden met Volbeat, A7F, 21Pilots, QOTSA, GNR, BJ, Aerosmith, Nothing but Thieves, Killers, Biffy Clyro, TOOL,

Volgens mij gaat het bij die poule van 15 om de headliners van de afgelopen jaren die met regelmaat ook terug komen. De namen die jij nu noemt hebben ofwel nog nooit Pinkpop gespeeld / headlined (denk ik?) of zijn pas net richting formaat headliner gegaan. Dat zijn niet de "legendarische poule van 15" die bedoeld werden.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Volgens mij gaat het bij die poule van 15 om de headliners van de afgelopen jaren die met regelmaat ook terug komen. De namen die jij nu noemt hebben ofwel nog nooit Pinkpop gespeeld / headlined (denk ik?) of zijn pas net richting formaat headliner gegaan. Dat zijn niet de "legendarische poule van 15" die bedoeld werden.
TOOL en The Killers hebben al geheadlined op Pinkpop... (GnR zou de 2020 cancel editie headlinen), Aerosmith en Bon Jovi nooit op Pinkpop geweest.
de rest idd nog niet geheadlined, maar wel voorlaatste gepeelt.

fyi : Bon Jovi, die heeft nog nooit op Pinkpop gestaan. wel op Megaland (1996)
die setlist mag hij overigens best 1 op 1 komen overdoen op Pinkpop, als je mij vraagt
https://www.setlist.fm/setlist/bon-jovi/1996/megaland-landgraaf-netherlands-3d61de7.html
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
Tool lijkt niet helemaal te passen op Pinkpop voor mijn gevoel.
Over de headliner spot durf ik niks te zeggen, maar als ze die naam boeken weet je wel dat er veel dag tickets verkocht gaan worden.
Tool heeft toch een grote groep vaste bezoekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.864
5.392
Ongetwijfeld, maar ook een heel grote groep die geen idee heeft wat staat te spelen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.871
Op basis van de affiches van de afgelopen 10 jaar kom ik op 12 vd 15:
- Foo Fighters
- Muse
- Red Hot Chili Peppers
- Green Day
- The Cure
- Bruno Mars
- P!NK
- Pearl Jam
- Metallica
- Kings Of Leon
- Imagine Dragons
- System Of A Down

Coldplay, Rammstein, Artic Monkeys en Bruce Springsteen lijken me enerzijds onmogelijk (hebben wel gestaan op de laatste 10 affiches).
 

Kesselman

Geliefde act
7 dec 2015
1.336
880
Tool komt enkel als headliner, past totaal niet (meer) op Pinkpop


Maar Aerosmith is in mijn ogen een perfecte naam.


grote naam, nooit op PP geweest.
en iedereen kan van deze setlist zeker 10 nummers mee zingen.
is kwalitatief gezien ook nog zeer prima, qua muziek en zang.
zet daar een pop naam bij ( billie eilish, weekend, post malone, dua lipa, )
en dan nog 1 act als ( killers, green day, kings of leon, mumford and sons)

en je verkoopt uit
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
Ongetwijfeld, maar ook een heel grote groep die geen idee heeft wat staat te spelen.
tot die laatste groep zal ik ook behoren. in mijn ogen ook geen band die überhaupt lekker zal staan op een main festival.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
3.372
2.713
Stonden toch fantastisch op RW 2019. Ik denk dat het op Pinkpop helaas niet werkt. Miep en Sjaak van Heerlerheide vinden dat geklooi maar verschrikkelijk.
En stonden late night geboekt na The Cure.
Dus zij die niets met Tool (wouden) hebben waren al gewoon weg.

De wei bleef echter toch vrij vol staan en het was inderdaad een spetterende show.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.871
Precies. Stond ik wel van te kijken na zo'n eveneens fantastisch optreden van The Cure en Kylie Minogue (voor de liefhebbers).
 

Verwijderd lid 44784

Playlistbediener
30 jun 2023
11
7
Nergens last van gehad en heb verder ook niemand anders gehoord
Dan heb je geluk gehad en/of wij pech. Heb wel geluiden van meerderen gehoord over dit systeem en/of liever ouderwetse bonnensysteem willen volgend jaar
Vraag mij af of dit proeven waren in afwachting wat ons als maatschappij staat te wachten, maar goed,dat is een heel ander onderwerp.
 

Verwijderd lid 44784

Playlistbediener
30 jun 2023
11
7
fyi : Bon Jovi, die heeft nog nooit op Pinkpop gestaan. wel op Megaland (1996)
die setlist mag hij overigens best 1 op 1 komen overdoen op Pinkpop, als je mij vraagt
https://www.setlist.fm/setlist/bon-jovi/1996/megaland-landgraaf-netherlands-3d61de7.html
Die setlist ziet er idd goed uit, toch hoop ik dat ze zich dat geld zullen besparen en besteden aan een betere act.
Heb wat recente optredens van hem gezien, maar klonk toch niet al te best. Zal dan net zo'n flater gaan worden als GnR op Graspop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.535
6.756
Laat die classics aub naar Bospop gaan.
dat is een punt... maar probleem is alleen de capaciteit van Bospop tov de capaciteit Pinkpop (max 35.000 tov 70.000), plus het gage dat Bospop zal uitgeven aan een headliner of het gage dat Pinkpop uitgeeft aan een headliner. ik heb het idee dat Bospop laatste tijd meer de headliners in de AFAS hoek zoekt ipv in de Ziggo-dome acts of de grote weides. Je ziet dat Pinkpop in de Noord afsluiters al aan acts zit die mogelijk ook een Ziggo goed zouden kunnen vullen als ze een los concert zouden doen. Een 'classic act' dat als headliner op een festivalweide in europa speelt dat meer richting de capaciteit van Pinkpop gaat, zou voor een boeker misplaatst zijn voor Bospop imo...

Soms is 1 classic headliner op Pinkpop nou net ook dat beetje extra om over de 3 dagen een variatie te creeeren in de lineup voor "jong en oud".
Editie 2023 ontbrak het imo aan 'classic' acts op de lineup, alhoewel Hollywood Vampires in theorie gezien kan worden als classic act...
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver

Gebruikers die dit onderwerp bekijken