Pinkpop 2024

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.993
4.066
Je hebt classics en classics. Of in ieder geval wat de 1 onder een classic schaart (aftakeling...) dan de ander
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Je hebt classics en classics. Of in ieder geval wat de 1 onder een classic schaart (aftakeling...) dan de ander
als we kijken naar een acts als Aerosmith bijvoorbeeld, die niet voor minder dan een headliner spot komen, zijn imo onmogelijk voor Bospop...

maar een Rancid, zou op Pinkpop in de tent komen en komen daardoor beter tot hun recht als headliner op Jera.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.806
12.523
Ik verwacht Aerosmith niet op Pinkpop én Graspop. Die lui doen geen lange tours meer en dan zijn twee locaties die relatief dicht bij elkaar liggen niet logisch. Ze zouden zeker niet misstaan op Pinkpop, ze hebben de hits. Maar ik zet in op Benelux exclusief op Graspop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Ik verwacht Aerosmith niet op Pinkpop én Graspop. Die lui doen geen lange tours meer en dan zijn twee locaties die relatief dicht bij elkaar liggen niet logisch. Ze zouden zeker niet misstaan op Pinkpop, ze hebben de hits. Maar ik zet in op Benelux exclusief op Graspop.
ik ook hoor, ik schat idd net als 2020 die kans zo in
 
  • Leuk
Waarderingen: Landgraver en Joslittel

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
64
52
Hier zie ik maar weinig headliners
Biffy zal mis 3de op noord ofzo staan tegenwoordig en killers, NoTB, Volbeat, A7F en 21P zijn noord afsluiters / subs
GNR die zijn afgeschreven
Aerosmith zie ik ook niet gebeuren maar zal als enige kunnen
bands die 1 of 2x ziggodome of een GelreDome doen uitverkoren zijn echt wel potentiële headliners voor de toekomst PP. Grotere acts doen hun eigen shows.
 

EastRocks

Campingartiest
3 nov 2015
64
52
Denk dat Nothing But Thieves niet meer voor minder dan headliner is te strikken hoor. Tool lijkt niet helemaal te passen op Pinkpop voor mijn gevoel. Verder wel eens met @mart1234. The Killers zou ik verder nog wel in een soort co-constructie zien gebeuren, maar dat is op Pinkpop toch ook weer iets lastiger doordat de voorlaatste act niet in het donker speelt.

En wie is BJ?
BJ = Bon Jovi
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
941
414
bands die 1 of 2x ziggodome of een GelreDome doen uitverkoren zijn echt wel potentiële headliners voor de toekomst PP. Grotere acts doen hun eigen shows.
Potentiële zeker maar naill horan die 2x ziggo dome doet staat ook om 5 uur op main dus dat zegt nog niks en dit zijn echt geen namen waarmee je 60 duizend plus mensen op het veld krijgt
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
dat is een punt... maar probleem is alleen de capaciteit van Bospop tov de capaciteit Pinkpop (max 35.000 tov 70.000), plus het gage dat Bospop zal uitgeven aan een headliner of het gage dat Pinkpop uitgeeft aan een headliner. ik heb het idee dat Bospop laatste tijd meer de headliners in de AFAS hoek zoekt ipv in de Ziggo-dome acts of de grote weides. Je ziet dat Pinkpop in de Noord afsluiters al aan acts zit die mogelijk ook een Ziggo goed zouden kunnen vullen als ze een los concert zouden doen. Een 'classic act' dat als headliner op een festivalweide in europa speelt dat meer richting de capaciteit van Pinkpop gaat, zou voor een boeker misplaatst zijn voor Bospop imo...

Soms is 1 classic headliner op Pinkpop nou net ook dat beetje extra om over de 3 dagen een variatie te creeeren in de lineup voor "jong en oud".
Editie 2023 ontbrak het imo aan 'classic' acts op de lineup, alhoewel Hollywood Vampires in theorie gezien kan worden als classic act...
Een echt grote classic zie ik Pinkpop nog wel headlinen, maar die zijn er steeds minder. Acts als Aerosmith, Bon Jovi, The Who en vergelijkbaar zijn net iets te groot voor Bospop en gaat MOJO nooit op Pinkpop zetten. Die zullen idd eerder losse shows doen. Al denk ik wel dat Bospop zo'n bands nodig heeft om richting de 30.000 mensen op het terrein te hebben.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.454
7.450
Een echt grote classic zie ik Pinkpop nog wel headlinen, maar die zijn er steeds minder. Acts als Aerosmith, Bon Jovi, The Who en vergelijkbaar zijn net iets te groot voor Bospop en gaat MOJO nooit op Pinkpop zetten. Die zullen idd eerder losse shows doen. Al denk ik wel dat Bospop zo'n bands nodig heeft om richting de 30.000 mensen op het terrein te hebben.
Waarom zou Mojo Aerosmith niet op Pinkpop zetten? Dat is de enige band in dat lijstje die ik Pinkpop wel zou zien headlinen.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
Waarom zou Mojo Aerosmith niet op Pinkpop zetten? Dat is de enige band in dat lijstje die ik Pinkpop wel zou zien headlinen.
Past echt niet in de filosofie die MOJO nu heeft over Pinkpop. Tenzij er niks anders beschikbaar is (zoals Robbie W.) dit jaar.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.534
6.755
Past echt niet in de filosofie die MOJO nu heeft over Pinkpop. Tenzij er niks anders beschikbaar is (zoals Robbie W.) dit jaar.
mwah, wat is de filosofie?
Robbie is als alternatief op RATM gekomen... ook niet bepaald het zelfde straatje

Fleetwood Mac stond er 2019, was dat ook een filosofie dat er toen een classic headliner stond?
ik geloof niet dat er een bepaalde filosofie achter zit, het zal meer zo iets zijn dat Mojo ziet dat een act tourt, dat er beschikbaarheid is met Pinkpop en dat een act zou passen als headliner volgens Mojo, dan gaan balletjes rollen...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.618
8.954
mwah, wat is de filosofie?
Robbie is als alternatief op RATM gekomen... ook niet bepaald het zelfde straatje

Fleetwood Mac stond er 2019, was dat ook een filosofie dat er toen een classic headliner stond?
ik geloof niet dat er een bepaalde filosofie achter zit, het zal meer zo iets zijn dat Mojo ziet dat een act tourt, dat er beschikbaarheid is met Pinkpop en dat een act zou passen als headliner volgens Mojo, dan gaan balletjes rollen...

Het lijkt ook zo te zijn dat Pinkpop zelf achter headliners aan gaat, maar dat ze dan niet beschikbaar zijn in de periode van Pinkpop
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
3.914
4.870
mwah, wat is de filosofie?
Robbie is als alternatief op RATM gekomen... ook niet bepaald het zelfde straatje

Fleetwood Mac stond er 2019, was dat ook een filosofie dat er toen een classic headliner stond?
ik geloof niet dat er een bepaalde filosofie achter zit, het zal meer zo iets zijn dat Mojo ziet dat een act tourt, dat er beschikbaarheid is met Pinkpop en dat een act zou passen als headliner volgens Mojo, dan gaan balletjes rollen...
Fleetwood Mac wilde ze al langer graag hebben, omdat die ooit op Pinkpop hadden gestaan en heel weinig (festivals)shows deden. Ideaal voor hun jubileumeditie. Ik vind Aerosmith echt lastig te peilen. Op Werchter waren ze in de jaren '90 subliem, maar dat was ook hun absolute toptijd. Daarna op GMM gezien en daar was men minder enthousiast en het optreden zelf was ook matig. Ik zie het in ieder geval niet gebeuren op Pinkpop.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken