Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Die Arctic Monkeys uitspraak. Om het maar op flessen te trekken: hebben Pearl Jam of Foo Fighters überhaupt een ‘hit’ die zo groot en mainstream gekend is als Do I Wanda Know?
Bij dat vorige interview dacht ik nog: Wellicht is ie verkeerd gequoted ofzo. Na dit interview denk ik: Ik hou mijn hart vast voor dit festival. Dat gaat nog 10 a 15 jaar een roulerend Pearl Jam, Metallica, RHCP, Foos, Kings of Leon, Muse e.d. worden en dan is het met een beetje pech schlüss.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
13.417
14.159
Die Arctic Monkeys uitspraak. Om het maar op flessen te trekken: hebben Pearl Jam of Foo Fighters überhaupt een ‘hit’ die zo groot en mainstream gekend is als Do I Wanda Know?
Ik snap dat je halve aversie tegen ze hebt, maar dit is zelfs voor jou een heel bijzondere opmerking.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.500
3.693
Die Arctic Monkeys uitspraak. Om het maar op flessen te trekken: hebben Pearl Jam of Foo Fighters überhaupt een ‘hit’ die zo groot en mainstream gekend is als Do I Wanda Know?
Zonder mainstream hits elke festivaldag waar je staat uitverkopen geeft toch net de grootsheid van PJ en Foo Fighters aan? Wat is je punt precies?
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
202
154
Compleet wereldvreemd deze man. Logisch dat de overige meerdaagse festivals alleen maar populairder worden en Pinkpop met het jaar droeviger wordt. Begrijpelijk dat het met het jaar lastiger is om Pinkpop headliners te boeken, maar om Niall Horan nou als toekomstige headliner te bombarderen??? Wees dan creatief en zorg ervoor dat je eindelijk de vergunning krijgt om langer door te spelen dan 00:00.

"Andere muziek tegenover de headliner zetten? (Pinkpop is een van de weinige festivals waar er geen alternatief wordt geboden als de headliners spelen, red.) Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien."

Dan luister je toch vooral NIET naar je publiek???
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.720
6.935
Dat had ik ook als extreemrechts bedacht! gewoon rechts zal wel metal zijn?
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Dit is voor het eerst dat ik hoor over muziekgenres onderverdelen in links en rechts, en ik zie het nut er niet van in eerlijk gezegd. Maar dat geldt voor wel meer zaken die hier besproken worden 😆
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.845
12.591
Een heel interessant interview maar wat een bizar interview tegelijkertijd. Linkerkant muziekspectrum. Arctic Monkeys geen hits. Die opmerking over Led Zeppelin. Eerst klagen over gebrek aan rock headliners, dan iets wazigs over popheadliners en dat dat de toekomst is en dan Inhaler bombarderen tot nieuwe headliner. Geen act tijdens de headliner. Warrig. Erg warrig
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Compleet wereldvreemd deze man. Logisch dat de overige meerdaagse festivals alleen maar populairder worden en Pinkpop met het jaar droeviger wordt. Begrijpelijk dat het met het jaar lastiger is om Pinkpop headliners te boeken, maar om Niall Horan nou als toekomstige headliner te bombarderen??? Wees dan creatief en zorg ervoor dat je eindelijk de vergunning krijgt om langer door te spelen dan 00:00.

"Andere muziek tegenover de headliner zetten? (Pinkpop is een van de weinige festivals waar er geen alternatief wordt geboden als de headliners spelen, red.) Dat zien we nog steeds niet zitten. Misschien een silent disco, maar wij hebben headliners die normaal gesproken negentig procent van de bezoekers wil zien."

Dan luister je toch vooral NIET naar je publiek???
Oogkleppen op. Net zoals ons kabinet. 😂 Oeps wilde er geen politiek iets van gaan maken. Maar wilde toch even de vergelijking maken.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
toch leuk dat we Foo Fighters al met potlood kunnen opschrijven voor 2024...
...en Acde en De Munnik ook blijkbaar

het cashless invoeren gaat er wel langzaam van komen dus.

Maar God behoede dat de capaciteit naar 80.000 gaat!!
Van 60.000 naar 70.000 was al een dikke middelvinger naar de bezoekers
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.889
8.894
Wat een artikel zeg.

Hij heeft wel een gemakkelijke oplossing voor zijn problemen: "En die 20.000 Brabanders die nu nog naar Rock Werchter gaan, die moeten ook terug."
Voor de Brabanders hier die naar Werchter gaan, je weet wat je te doen staat.

En weer die grote bullshit:
"En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”
Als 1 van de 10 headliners dit niet leuk vind, pas dan je planning aan aan de hand van de headliner. Het is toch duidelijk dat 90% van de headliners dit geen enkel probleem vind. Bewezen door het feit dat exact dezelfde bands op andere festivals wel tegelijk met andere artiesten spelen. Echt onbegrijpelijk hoe je dit soort shit kunt zeggen in een interview. Waarom kunnen er overdag 3 stages tegelijk spelen, maar tijdens de headliner zou dit onmogelijk zijn door sound bleed?
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Pinkpop moet een beetje een vakantie worden in eigen land, zegt ie ook.

Dan mag eerst die aankleding ook wel wat gezelliger imo.
 

brutus257

Dagopener
20 nov 2013
501
211
Die Arctic Monkeys uitspraak. Om het maar op flessen te trekken: hebben Pearl Jam of Foo Fighters überhaupt een ‘hit’ die zo groot en mainstream gekend is als Do I Wanda Know?
Hahahaha... hoe oud is iedereen hier? 🤣 Black, Alive, Jeremy, Even Flow, Everlong, Pretender, Learn To Fly en zo kan ik nog wel even doorgaan is vele malen groter dan "do i wanna know"
I bet you look good on the dance floor is ook groter om op Am te blijven hangen
 
  • Leuk
Waarderingen: colette283

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.660
6.854
Wat een artikel zeg.

Hij heeft wel een gemakkelijke oplossing voor zijn problemen: "En die 20.000 Brabanders die nu nog naar Rock Werchter gaan, die moeten ook terug."
Voor de Brabanders hier die naar Werchter gaan, je weet wat je te doen staat.

En weer die grote bullshit:
"En artiesten vinden het ook niet leuk als er ergens anders nog een optreden bezig is waarvan het geluid misschien zelfs nog te horen is.”
Als 1 van de 10 headliners dit niet leuk vind, pas dan je planning aan aan de hand van de headliner. Het is toch duidelijk dat 90% van de headliners dit geen enkel probleem vind. Bewezen door het feit dat exact dezelfde bands op andere festivals wel tegelijk met andere artiesten spelen. Echt onbegrijpelijk hoe je dit soort shit kunt zeggen in een interview. Waarom kunnen er overdag 3 stages tegelijk spelen, maar tijdens de headliner zou dit onmogelijk zijn door sound bleed?
zit wat in hoor, niet zo'n bullshit als je zou denken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken