Pinkpop 2023

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik begrijp dat Pinkpop en Lowlands op deze manier met elkaar vergelijken lastig is. Maar voor een deel gaat die vlieger ook niet helemaal op. 70.000 mensen aanspreken: dat lukt bijna niemand. Ook als de Stones of Springsteen er staan: er zijn altijd mensen die dat niet zo leuk vinden. Als er toch 30.000 weekendgasten zijn, is het per definitie onhaalbaar om die altijd te plezieren met een act. Dus je hioeft echt niet altijd acts te boeken die 70.000 mensen aanspreken. Ze hebben vaak genoeg headliners die met moeite 20.000 dagkaarten doen verschuiven.

En sowieso halen ze slechts bij hoge uitzondering 70.000 mensen op 1 dag. Er zijn vaker dagen dat er 55.000 - 60.000 mensen zijn, en dan is het verschil met een optreden van Stromae in de Alphazone minimaal. Dus helemaal terecht is die opmerking niet. Wat wel klopt is dat LL niet zo afhankelijk is van headliners. Dus in die zin kan LL zich meer veroorloven.

Aan de andere kant blijft mijn inziens wel overeind dat Pinkpop acts negeert die wel de benodigde kaarten zouden doen verkopen en zichzelf bllindstaart op dat clubje van 15. Bieber, Mars, Styles, Stromae, Swift en zo kan ik wel doorgaan: die verkopen toch veel en veel meer kaarten dan een Green Day, Kings of Leon of Peppers? Waarom doen ze zichzelf dat aan? Dat begrijp ik oprecht niet. Ook kun je gewoon een oude rocknaam erbij zetten, als je dat graag wilt.
Bruno Mars stond er in 2018 nog.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ben benieuwd hoe druk het op de campings gaat worden.

de Glamping wordt dit jaar 2 x zo groot en is al voor 85% aan Glampingplekken verkocht
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
291
Ben benieuwd hoe druk het op de campings gaat worden.

de Glamping wordt dit jaar 2 x zo groot en is al voor 85% aan Glampingplekken verkocht
Ik ook zou wel lekker zijn als er wat meer ruimte is en party tenten weer mogen. Gelukkig hebben wij er een die we evt dicht kunnen maken aan alle kanten
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Ben benieuwd hoe druk het op de campings gaat worden.

de Glamping wordt dit jaar 2 x zo groot en is al voor 85% aan Glampingplekken verkocht
"Stonden er vorig jaar 370 grote tenten met duizend tot elfhonderd gasten, dit jaar breidt Buro Pinkpop uit naar 804 tenten voor ruim tweeduizend personen. Die kunnen kiezen tussen diverse bungalowtenten, een tipi en zelfs houten huisjes."

edit: ca > 2000 personen, dat zal niet zo op de bezetting van de andere campings merkbaar zijn denk ik, wel voor de kassa van Pinkpop als ik die prijzen van die Glamping tenten bekijk
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
291
Nog steeds benieuwd waarom Pinkpop niet net als Werchter start met de verkoop van de eet en drink bonnen in de voorverkoop.

Is best makkelijk en ze zijn op Werchter goedkoper dan als je ze op veld zelf koopt. Ik ga ze zeker weer in voorverkoop kopen zijn dan €3,25 Wat zal hij dit jaar op Pinkpop gaan zijn?
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Nog steeds benieuwd waarom Pinkpop niet net als Werchter start met de verkoop van de eet en drink bonnen in de voorverkoop.

Is best makkelijk en ze zijn op Werchter goedkoper dan als je ze op veld zelf koopt. Ik ga ze zeker weer in voorverkoop kopen zijn dan €3,25 Wat zal hij dit jaar op Pinkpop gaan zijn?
Hoop eigenlijk dat we het redden met €3,25? Afgelopen jaar was €3,20 een stijging zit er zeker in.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Hoop dat het ook minder is maar gezien de hoge inflatie voor voedsel/drank ben ik toch bang dat er een stevige verhoging eraan zit te komen. Zal zeker
Announces Last Call GIF


een flinke kst.post worden komende editie, proost!!.
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
562
290
Ze zullen het wat betreft consumptie prijs wel gaan maximaliseren. Ook wel slim om dat zo laat bekend te maken. Mensen hebben het ticket toch al, en als je er eenmaal bent zal je (of in elk geval ik) er niet zo bewust meer mee bezig zijn dan vooral als je het kosten plaatje maakt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Nog steeds benieuwd waarom Pinkpop niet net als Werchter start met de verkoop van de eet en drink bonnen in de voorverkoop.
Ik vraag me eigenlijk af wat hier het voordeel van is voor Pinkpop zelf?
Als bezoeker zijnde is het eigenlijk alleen een voordeel als er ook een soort korting overheen zit in de voorverkoop, wat in principe geen voordeel is voor de organisatie zelf.
Daarom verwacht ik niet dat dat iets is wat ze snel zullen aanpassen, die blijven bij het standpunt dat je ze pas kan kopen op terrein/camping zelf.
Praktisch gezien, denk ik ook dat die dingen pas laat gedrukt worden...

Daarnaast, hoe lang zouden ze nog een munt-systeem gebruiken?
Ik denk dat er op de achtergrond wel nagedacht zal worden over een cashless betaalsysteem, waarschijnlijk ook door bekijken hoe dat op andere plekken uitpakt (vooral de grote evenementen).
Zaken zoals, wat doet cashless bij de barren en eettenten met rijen, is het systeem haalbaar (fail-safe) op een terrein 70.000 bezoekers (mobiele telefoons hebben bijvoorbeeld wel stabiele verbinding nodig), wat is de verhouding kosten munten / cashless.
Los daarvan, is uiteraard al vaak genoemd, scheelt het een berg plastics/kunststof.
...en misschien grote vraag is er voordeel voor de bezoekers, kan het gebruik van cashless de consumptieprijzen 'betaalbaar' houden doordat de 'muntprijs' omlaag kan met cashless?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik vraag me eigenlijk af wat hier het voordeel van is voor Pinkpop zelf?
Als bezoeker zijnde is het eigenlijk alleen een voordeel als er ook een soort korting overheen zit in de voorverkoop, wat in principe geen voordeel is voor de organisatie zelf.
Daarom verwacht ik niet dat dat iets is wat ze snel zullen aanpassen, die blijven bij het standpunt dat je ze pas kan kopen op terrein/camping zelf.
Praktisch gezien, denk ik ook dat die dingen pas laat gedrukt worden...

Daarnaast, hoe lang zouden ze nog een munt-systeem gebruiken?
Ik denk dat er op de achtergrond wel nagedacht zal worden over een cashless betaalsysteem, waarschijnlijk ook door bekijken hoe dat op andere plekken uitpakt (vooral de grote evenementen).
Zaken zoals, wat doet cashless bij de barren en eettenten met rijen, is het systeem haalbaar (fail-safe) op een terrein 70.000 bezoekers (mobiele telefoons hebben bijvoorbeeld wel stabiele verbinding nodig), wat is de verhouding kosten munten / cashless.
Los daarvan, is uiteraard al vaak genoemd, scheelt het een berg plastics/kunststof.
...en misschien grote vraag is er voordeel voor de bezoekers, kan het gebruik van cashless de consumptieprijzen 'betaalbaar' houden doordat de 'muntprijs' omlaag kan met cashless?
Het voordeel voor Pinkpop is een betere cashflow. Inkomsten komen eerder binnen.
Het laat drukken is niet zo relevant. Bij Werchter/Graspop krijg je een voucher, die je op het festival in ruilt voor bonnen.

Cashless zou imo het beste zijn. Maar zoals je zegt, dan moet dan niet storingsgevoelig zijn.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Het voordeel voor Pinkpop is een betere cashflow. Inkomsten komen eerder binnen.
Het laat drukken is niet zo relevant. Bij Werchter/Graspop krijg je een voucher, die je op het festival in ruilt voor bonnen.
nou goed, dan krijg je een voucher... die je vervolgens aan een 'bemenste' kassa moet inleveren om je munten te krijgen.
dan kan je ze in principe net zo goed meteen afrekenen, denk ik dan.

eigenlijk is het voordeel van vooraf kopen voor de bezoeker, dat er een korting op zit... ik denk dat ze dat niet gaan doen 'korting op munten'
om dan vooraf de munten te verkopen voor de cashflow? is dat een voordeel? dat aantal munten zal sowieso verkocht worden of het nou februari/maart is of 16 juni?
nee, ik zie Pinkpop niet zo snel zo iets als munten vooraf bestellen overwegen, als ik eerlijk ben.
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
nou goed, dan krijg je een voucher... die je vervolgens aan een 'bemenste' kassa moet inleveren om je munten te krijgen.
dan kan je ze in principe net zo goed meteen afrekenen, denk ik dan.

eigenlijk is het voordeel van vooraf kopen voor de bezoeker, dat er een korting op zit... ik denk dat ze dat niet gaan doen 'korting op munten'
om dan vooraf de munten te verkopen voor de cashflow? is dat een voordeel? dat aantal munten zal sowieso verkocht worden of het nou februari/maart is of 16 juni?
nee, ik zie Pinkpop niet zo snel zo iets als munten vooraf bestellen overwegen, als ik eerlijk ben.
Uiteraard is dat een voordeel, dat geld is al binnen. Ze hebben dan ook al geld voor het festival om uit te kunnen geven aan andere kosten enz.
Dat je zegt dat die munten sws worden verkocht, is ook niet juist.
Iemand kan op voorhand mss 40 munten kopen, maar stel met het weer van afgelopen editie veel meer water drinken en dan maar 20 munten kopen bvb.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Tevens kun je als bezoeker elke week/maand wat munten vooraf kopen, zodat je de kosten spreidt en niet in 1 weekend in één klap een flinke som geld kwijt bent. Handig voor de mensen welke niet goed geld aan de kant kunnen zetten, of wat dan ook.

Daarbij is het voor Pinkpop cashflow vooraf, wat je weer kunt inzetten om andere zaken al te betalen/inkopen.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
ligt er maar aan, als ze het geld dat binnenkomt voor de munten pas tellen NA het festival, dat lijkt me veel meer relevant voor de boekhouder.
ipv het geld dat binnenkomt VOOR het festival al uitgeven voor het aankomende festival, ik zou deze inkomsten juist gebruiken voor de opvolgende editie?

dat van te veel gekochte munten is natuurlijk een schijnwerkelijkheid? het is mogelijk om te veel gekochte munten terug te geven...

1680515009210.png

(en hoe zit het met vouchers voor munten die niet worden ingeleverd? zijn die mensen hun geld kwijt, of kunnen ze dat ook weer invorderen achteraf?)

ik vraag me af hoe Pinkpop dit zelf ziet, ik zie het voordeel voor Pinkpop niet zo snel behalve dan cashflow die verpreid is ipv tijdens het festival binnenstroomt
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
ligt er maar aan, als ze het geld dat binnenkomt voor de munten pas tellen NA het festival, dat lijkt me veel meer relevant voor de boekhouder.
ipv het geld dat binnenkomt VOOR het festival al uitgeven voor het aankomende festival, ik zou deze inkomsten juist gebruiken voor de opvolgende editie?

dat van te veel gekochte munten is natuurlijk een schijnwerkelijkheid? het is mogelijk om te veel gekochte munten terug te geven...

Bekijk bijlage 4527

(en hoe zit het met vouchers voor munten die niet worden ingeleverd? zijn die mensen hun geld kwijt, of kunnen ze dat ook weer invorderen achteraf?)

ik vraag me af hoe Pinkpop dit zelf ziet, ik zie het voordeel voor Pinkpop niet zo snel behalve dan cashflow die verpreid is ipv tijdens het festival binnenstroomt

Op Graspop lever je de voucher in waar je ook je Eticket inwisselt voor een bandje. Ideaal is dat
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
@DennisvdBr laten we eerlijk zijn dat Pinkpop dit nog steeds niet heeft is gewoon ouderwets en niet van deze tijd.

Op festivals zoals SZiget en Tomorrowland zet je vooraf geld op je bandje en betaal je cashless . Ik vind dat ideaal. Maar het feit dat Pinkpop nog niet eens consumptiebon vantevoren verkoopt is gewoon niet van deze tijd.

Maar goed dat is mijn mening.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Het voordeel voor Pinkpop is een betere cashflow. Inkomsten komen eerder binnen.
Het laat drukken is niet zo relevant. Bij Werchter/Graspop krijg je een voucher, die je op het festival in ruilt voor bonnen.

Cashless zou imo het beste zijn. Maar zoals je zegt, dan moet dan niet storingsgevoelig zijn.
😂 naar mijn idee hoeven we deze discussie niet eens te voeren en ligt Pinkpop heel ver achter op dit gebied.

Festivals die sowieso nog niet met een cashless systeem werken zijn naar mijn idee niet met de tijd meegegaan. Maar goed mijn mening nogmaals.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken