Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Heb niet alles hier goed kunnen lezen naar aanleiding van de discussie.
Maar Pinkpop moet inderdaad dingen gaan aanpassen. We moeten niet vergeten hoe duur een RHCP en P!nk wel niet zijn om te boeken. P!nk in Keulen betaal je voor sommige tickets meer dan 300 euro bij Pinkpop sta je voor minder dan 130 euro in het voorvak.

Maar ergens houdt het op met deze prijzen. Ik denk een lastig dilemma voor Pinkpop.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Heb niet alles hier goed kunnen lezen naar aanleiding van de discussie.
Maar Pinkpop moet inderdaad dingen gaan aanpassen. We moeten niet vergeten hoe duur een RHCP en P!nk wel niet zijn om te boeken. P!nk in Keulen betaal je voor sommige tickets meer dan 300 euro bij Pinkpop sta je voor minder dan 130 euro in het voorvak.

Maar ergens houdt het op met deze prijzen. Ik denk een lastig dilemma voor Pinkpop.
Een los concert en een festivaloptreden moet je imo nooit echt op deze manier 1 op 1 met elkaar willen vergelijken.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Een los concert en een festivaloptreden moet je imo nooit echt op deze manier 1 op 1 met elkaar willen vergelijken.
Waarom nu niet? Het is dezelfde tour, show zal even lang duren, enige show van haar op een festival…. P!nk zal duur zijn geweest voor Pinkpop als je kijkt naar hoeveel reguliere tickets kosten voor deze concertreeks van haar.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Ticketkantoren zijn geopend!
Bewonder de posters, vind de clashes en kies je favoriete festivals, samengesteld door onze mede forumgebruikers!

Kies 3 weekendtickets en 2 dagtickets (inclusief vermelding welke dag) en PM deze naar mij. Uitslag volgt komende week!

 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Waarom nu niet? Het is dezelfde tour, show zal even lang duren, enige show van haar op een festival…. P!nk zal duur zijn geweest voor Pinkpop als je kijkt naar hoeveel reguliere tickets kosten voor deze concertreeks van haar.
lastig te vergelijken.
waarschijnlijk is voor de festivalgig een vast gage afgesproken, waar de losse show meer afhankelijk is van de ticketverkoop, denk ik

en ja, het is dezelfde show en zelfde tijdsduur/setlist (hoogstwaarschijnlijk). Maar, de ervaring leert inmiddels, dat de verkoop van een losse show lastig te vergelijken is met de verkoop voor een festival. Daar zit toch ook een stuk van de fans in, willen de fans wel of niet naar een festival. Vaak zie je dat losse shows beter verkopen


maar dat maakt het gage niet minder duur, daar kan ik je gelijk in geven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Kereltje

Subheadliner
26 mrt 2013
4.399
627
Waarom nu niet? Het is dezelfde tour, show zal even lang duren, enige show van haar op een festival…. P!nk zal duur zijn geweest voor Pinkpop als je kijkt naar hoeveel reguliere tickets kosten voor deze concertreeks van haar.
Bij een losse outdoor show komen een pak meer kosten kijken. Afhuren van een stadion/terrein (echt geen goedkope bedoening), opbouwen van een podium, organisatie van eet- en drankgelegenheden, organisatie van de veiligheid, etc voor één specifieke artiest. Daarnaast halen festivals meer inkomsten uit eten en drank, aangezien daar het hele weekend door geconsumeerd wordt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
lastig te vergelijken.
waarschijnlijk is voor de festivalgig een vast gage afgesproken, waar de losse show meer afhankelijk is van de ticketverkoop, denk ik

en ja, het is dezelfde show en zelfde tijdsduur/setlist (hoogstwaarschijnlijk). Maar, de ervaring leert inmiddels, dat de verkoop van een losse show lastig te vergelijken is met de verkoop voor een festival. Daar zit toch ook een stuk van de fans in, willen de fans wel of niet naar een festival. Vaak zie je dat losse shows beter verkopen


maar dat maakt het gage niet minder duur, daar kan ik je gelijk in geven.
Ik snap hem helemaal. Vind het gewoon echt vreemd dat je dan toch naar een los concert zou gaan ook gekeken naar de kosten die je kwijt bent. Dan liever festival dagje met meer namen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Los concert heeft ook zijn voordelen. Je staat met alleen maar fans en een los concert is voor mijn gevoel ook vaak net iets langer dan een festivalset.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik snap hem helemaal. Vind het gewoon echt vreemd dat je dan toch naar een los concert zou gaan ook gekeken naar de kosten die je kwijt bent. Dan liever festival dagje met meer namen.
Nou ik denk dat wanneer ik voor mijn echt favoriete acts kan kiezen tussen festival en eigen optreden, ik altijd voor het eigen optreden zou gaan. Toch veel intenser vaak met meer focus op wat je ziet en hoort. Nick Cave, PJ Harvey, Radiohead: duizend keer liever in een zaal dan op een festival. Niet dat ik ze op een festival zou overslaan of dat een festivaloptreden niet legendarisch zou kunnen zijn, maar als ik moet kiezen…. Heeft niets met prijzen te maken wat mij betreft.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Nou ik denk dat wanneer ik voor mijn echt favoriete acts kan kiezen tussen festival en eigen optreden, ik altijd voor het eigen optreden zou gaan. Toch veel intenser vaak met meer focus op wat je ziet en hoort. Nick Cave, PJ Harvey, Radiohead: duizend keer liever in een zaal dan op een festival. Niet dat ik ze op een festival zou overslaan of dat een festivaloptreden niet legendarisch zou kunnen zijn, maar als ik moet kiezen…. Heeft niets met prijzen te maken wat mij betreft.
Ligt misschien aan de leeftijd dan haha.
Een identiek optreden , goedkoper , meer in de buurt, andere acts erbij dan is de keuze voor mij snel gemaakt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Het is volgens mij vaker niet dan wel een identiek optreden, al zal het optreden van P!nk weinig verschillen. Maar een festivalset is bij de meeste artiesten toch vaker wat korter voor mijn gevoel.

Festivaloptredens kunnen fantastisch zijn maar vaak heeft een zaaloptreden ook mijn voorkeur. Ook omdat je dan met allemaal fans naar de artiest staat te kijken en het in een zaal toch wat intiemer voelt.

Maar dat geldt bij mij ook voor optredens in Goffert of ArenA.... gaat niets boven een zaalshow.

Al snap ik wel dat festivals voor sommigen als meer waard voor het geld voelen omdat je meer acts voor je geld krijgt. :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Prometheus

Nieuw lid
31 mrt 2023
1
0
Weinig keuze headliners. Een mooi alternatief is Aurora. Indiepop. Niet mainstream maar een grote fanbase. Kijk eens op Lollapalooza Brazilië maart 2023. Publiek tot aan de horizon.
 
Laatst bewerkt:

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Het is volgens mij vaker niet dan wel een identiek optreden, al zal het optreden van P!nk weinig verschillen. Maar een festivalset is bij de meeste artiesten toch vaker wat korter voor mijn gevoel.

Festivaloptredens kunnen fantastisch zijn maar vaak heeft een zaaloptreden ook mijn voorkeur. Ook omdat je dan met allemaal fans naar de artiest staat te kijken en het in een zaal toch wat intiemer voelt.

Maar dat geldt bij mij ook voor optredens in Goffert of ArenA.... gaat niets boven een zaalshow.

Al snap ik wel dat festivals voor sommigen als meer waard voor het geld voelen omdat je meer acts voor je geld krijgt. :)
Makes sense @Timmetje snap hem nu helemaal! Ik denk wel dat je bij een zaal show je wat meer mee kan worden genomen in het optreden van de artiest voor mijn gevoel? Doordat het binnen is , intiemer , etc ben het daar wel mee eens.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Geweldig dat nieuwe bestelproces bij de Ziggo Dome 😉!

Ik quote van de ziggo dome :

“𝗭𝗶𝗴𝗴𝗼 𝗗𝗼𝗺𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝗲𝗲𝗿𝘁 𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄 𝗰𝗮𝗽𝘁𝗰𝗵𝗮-𝘀𝘆𝘀𝘁𝗲𝗲𝗺

De Ziggo Dome helpt die hard fans graag een handje om tickets voor hun favoriete artiest te kunnen bemachtigen 🎫 Om die reden hebben wij een nieuw captcha-systeem op onze website toegevoegd!

Hoe werkt het? Voor je het bestelproces start wordt er een audio-fragment afgespeeld van de artiest waar je tickets voor wilt bestellen, zing als het fragment stopt verder om te bevestigen dat je geen bot maar echte fan bent 🎶 Gebaseerd op de lyrics en juiste toonhoogte krijg je vervolgens toegang tot het bestelproces. Zo weten we zeker dat de echte fans altijd vooraan staan! 🧡 “
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Geweldig dat nieuwe bestelproces bij de Ziggo Dome 😉!

Ik quote van de ziggo dome :

“𝗭𝗶𝗴𝗴𝗼 𝗗𝗼𝗺𝗲 𝗶𝗻𝘁𝗿𝗼𝗱𝘂𝗰𝗲𝗲𝗿𝘁 𝗻𝗶𝗲𝘂𝘄 𝗰𝗮𝗽𝘁𝗰𝗵𝗮-𝘀𝘆𝘀𝘁𝗲𝗲𝗺

De Ziggo Dome helpt die hard fans graag een handje om tickets voor hun favoriete artiest te kunnen bemachtigen 🎫 Om die reden hebben wij een nieuw captcha-systeem op onze website toegevoegd!

Hoe werkt het? Voor je het bestelproces start wordt er een audio-fragment afgespeeld van de artiest waar je tickets voor wilt bestellen, zing als het fragment stopt verder om te bevestigen dat je geen bot maar echte fan bent 🎶 Gebaseerd op de lyrics en juiste toonhoogte krijg je vervolgens toegang tot het bestelproces. Zo weten we zeker dat de echte fans altijd vooraan staan! 🧡 “
Maar goed dat ze dit niet bij de kleine metal zalen introduceren. Zo goed is mijn grunt helaas niet
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
nog-75-dagen-tot-Pinkpop-2023.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie, D02 en Landgraver

Gebruikers die dit onderwerp bekijken