Pinkpop 2023

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
inderdaad...

6644c3ae1f8c3e9927ad45a87ede3be9.png


Alcatraz-Island-tours-1200x900.jpg


niet te vergelijken...
Ik zou op beiden niet gezien willen worden šŸ«¢
 
  • On fire
  • Haha
Waarderingen: mattman en Dr. Hannibal

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Oke dat LL zo snel ging uitverkopen had ik niet verwachg zeker niet voor die ticketprijs.
Maar LL zal een grote groep vaste bezoekers hebben die ieder jaar gaan. Voor pinkpop zal die groep kleiner zijn en het gros van de mensen zal op de line up beslissen.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Oke dat LL zo snel ging uitverkopen had ik niet verwachg zeker niet voor die ticketprijs.
Maar LL zal een grote groep vaste bezoekers hebben die ieder jaar gaan. Voor pinkpop zal die groep kleiner zijn en het gros van de mensen zal op de line up beslissen.
Vergeet ook niet dat Lowlands een stuk minder bezoekers ontvangt, het veel voordeliger ligt bij de Randstad. Er zijn dus meer inwoners die dichter bij Lowlands wonen dan bij het Pinkpop terrein.

En zoals je zegtā€¦veel grotere groep aan vaste bezoekers.
 
  • Haha
Waarderingen: elo en Oasiss

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Vergeet ook niet dat Lowlands een stuk minder bezoekers ontvangt, het veel voordeliger ligt bij de Randstad. Er zijn dus meer inwoners die dichter bij Lowlands wonen dan bij het Pinkpop terrein.

En zoals je zegtā€¦veel grotere groep aan vaste bezoekers.

Lowlands ontvangt ook gewoon 60 a 65k, niet?

Kunnen ook gewoon concluderen dat Lowlands hun shit beter op orde heeft. Demografische drempels waren er ook in jaren dat Pinkpop wel uitverkocht.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
LL heeft toch ook gewoon 60k bezoekers?

Lowlands ontvangt ook gewoon 60 a 65k, niet?

Kunnen ook gewoon concluderen dat Lowlands hun shit beter op orde heeft. Demografische drempels waren er ook in jaren dat Pinkpop wel uitverkocht.
Gaat hier niet om de line up alleen maar het gaat hier ook om de hele sfeer die het festival geeft en daar doet Lowlands het veel beter.

Pukkelpop heeft bijna elke jaar dezelfde ā€œgroteā€ namen als Lowlands. Pukkelpop verkoopt toch altijd minder goed dan Lowlands. Heeft te maken met zowel de ligging maar vooral ook de sfeer en populariteit van het festival.

Lowlands is vele malen populairder dan Pinkpop bij de jeugd en dat heeft zeker niet alleen te maken met de line-up .
 

Kesselman

Support act
7 dec 2015
1.208
718
festivals als lowlands en paaspop zijn gewoon heel andere evenementen dan pinkpop
daar kun je je met gemak uren amuseren zonder naar 1 van de 3 grote podia te gaan.
op pinkpop is er niets anders behalve de 3 grote podia
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
En als je programmering dan niet boeiend genoeg is verkoop je niet voldoende kaarten.
Lowlands mag nog Gladde Visstick en DJ Nico laten headlinen, het verkoopt toch ook uit hoor. Lineup boeit de meeste mensen daar niet echt heb ik de indruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Lowlands mag nog Gladde Visstick en DJ Nico laten headlinen, het verkoopt toch ook uit hoor. Lineup boeit de meeste mensen daar niet echt heb ik de indruk.
Had het hier ook over Pinkpop. :)

Je ziet allerlei redenen passeren waarom de Pinkpop kaartverkoop stroef loopt. Festival is niet in de randstad, crisis, te duur etc.

Ik denk dat het echt grotendeels gewoon aan het programma ligt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockgirl72 en elo

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Had het hier ook over Pinkpop. :)

Je ziet allerlei redenen passeren waarom de Pinkpop kaartverkoop stroef loopt. Festival is niet in de randstad, crisis, te duur etc.

Ik denk dat het echt grotendeels gewoon aan het programma ligt.
Een programma zonder unieke speciale headliners. Een Williams en P!nk zijn ook elders te bewonderen in de buurt.

Maar we vergeten hier dat Pinkpop vorig jaar flinke imago schade heeft opgelopen šŸ˜‰ Bij veel mensen ( die vaste bezoeker zijn en van de sfeer houden en niet naar het programma kijken )uit de buurt toch een van de redenen om dit jaar eens over te slaan.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
Een programma zonder unieke speciale headliners. Een Williams en P!nk zijn ook elders te bewonderen in de buurt.

Maar we vergeten hier dat Pinkpop vorig jaar flinke imago schade heeft opgelopen šŸ˜‰ Bij veel mensen ( die vaste bezoeker zijn en van de sfeer houden en niet naar het programma kijken )uit de buurt toch een van de redenen om dit jaar eens over te slaan.
Wat gebeurde er misschien?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Wat gebeurde er misschien?
Te weinig schaduw plekken, mensen die flauw vielen in het voorvak door de warmte, te weinig water punten, etc

Zaterdag was het wel al beter aangepakt maar de dagjesmensen van de vrijdag hadden geen prettige ervaring.
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Een programma zonder unieke speciale headliners. Een Williams en P!nk zijn ook elders te bewonderen in de buurt.

Maar we vergeten hier dat Pinkpop vorig jaar flinke imago schade heeft opgelopen šŸ˜‰ Bij veel mensen ( die vaste bezoeker zijn en van de sfeer houden en niet naar het programma kijken )uit de buurt toch een van de redenen om dit jaar eens over te slaan.
Wat zal PP balen / jaloers zijn op LL.Zo snel uitverkocht ondanks de pittige prijsverhoging.dus er is schijnbaar nog genoeg ruimte om de prijzen te verhogen.Benieuwd wat BKS gaat doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rockgirl72 en Timmetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Te weinig schaduw plekken, mensen die flauw vielen in het voorvak door de warmte, te weinig water punten, etc

Zaterdag was het wel al beter aangepakt maar de dagjesmensen van de vrijdag hadden geen prettige ervaring.
Benieuwd of PP hieruit lering heeft getrokken.Aan de andere kant het is open air en de weergoden spelen niet altijd mee...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Vorig jaar was ook de eerste keer dat het zo extreem warm was 35 graden +. Vraag me af hoe je dan sowieso tijdens zulke temperaturen 60.000 mensen schaduw en voldoende water kunt bieden.
Ik kan het mis hebben maar zei nick murray niet dat ze ook gewoon niet meer waterpunten konden krijgen omdat ze dat niet geregeld kregen met omwonende huishoudens, ivm de waterdruk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Te weinig schaduw plekken, mensen die flauw vielen in het voorvak door de warmte, te weinig water punten, etc

Zaterdag was het wel al beter aangepakt maar de dagjesmensen van de vrijdag hadden geen prettige ervaring.
Ik denk dat dat totaal niet meespeelt met de verkoop van dit jaar eigenlijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Loek123

Gebruikers die dit onderwerp bekijken