Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.024
6.061
leuke statistieken
Van de lineup van nu 12 acts die al eerder op Pinkpop stonden, waarvan 6 een 2e keer.
Maar let op, ook al 34 acts van de 46 die een Pinkpop-debuut maken!
Eigenlijk toch best een noemenswaardig feitje

1e keer Pinkpop
The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / The Jordan (al stond Caroline al met/als Caro Emerald op Pinkpop)

2e keer Pinkpop : P!nk / Machine Gun Kelly / Ellie Goulding / OneRepublic / Tom Odell / Donnie
3e keer Pinkpop : Robbie Williams
4e keer Pinkpop : DI-RECT
5e keer Pinkpop : Queens of the Stone Age / Red Hot Chili Peppers
6e keer Pinkpop : Editors / The Script
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.212
4.465
leuke statistieken
Van de lineup van nu 12 acts die al eerder op Pinkpop stonden, waarvan 6 een 2e keer.
Maar let op, ook al 34 acts van de 46 die een Pinkpop-debuut maken!
Eigenlijk toch best een noemenswaardig feitje

1e keer Pinkpop
The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / The Jordan (al stond Caroline al met/als Caro Emerald op Pinkpop)

2e keer Pinkpop : P!nk / Machine Gun Kelly / Ellie Goulding / OneRepublic / Tom Odell / Donnie
3e keer Pinkpop : Robbie Williams
4e keer Pinkpop : DI-RECT
5e keer Pinkpop : Queens of the Stone Age / Red Hot Chili Peppers
6e keer Pinkpop : Editors / The Script
Donnie heeft vorig jaar nog op de camping gestaan ;).
 
  • Haha
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr en Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.024
6.061
leuke statistieken
Van de lineup van nu 12 acts die al eerder op Pinkpop stonden, waarvan 6 een 2e keer.
Maar let op, ook al 34 acts van de 46 die een Pinkpop-debuut maken!
Eigenlijk toch best een noemenswaardig feitje

1e keer Pinkpop
The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / The Jordan (al stond Caroline al met/als Caro Emerald op Pinkpop)

2e keer Pinkpop : P!nk / Machine Gun Kelly / Ellie Goulding / OneRepublic / Tom Odell / Donnie
3e keer Pinkpop : Robbie Williams
4e keer Pinkpop : DI-RECT
5e keer Pinkpop : Queens of the Stone Age / Red Hot Chili Peppers
6e keer Pinkpop : Editors / The Script
fyi, dat is 54,8 % van de gehele lineup, al first time Pinkpop acts

maar, dat persentage kan (en zal) nog oplopen, gezien de plekken welke nog gevuld moeten worden....
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
leuke statistieken
Van de lineup van nu 12 acts die al eerder op Pinkpop stonden, waarvan 6 een 2e keer.
Maar let op, ook al 34 acts van de 46 die een Pinkpop-debuut maken!
Eigenlijk toch best een noemenswaardig feitje

1e keer Pinkpop
The War On Drugs / Niall Horan / The Lumineers / Electric Callboy / Frenna Deluxe / The Hu / Picture This / Maisie Peters / Nova Twins / The Haunted Youth / Lauren Saunderson / MADOUX / The Black Keys / Hollywood Vampires / RONDÉ / Disturbed / Xavier Rudd / Kevin & The Animals / Tove Lo / The Driver Era / Go_A / Goldband / Warpaint / Tash Sultana / Nathaniel Rateliff & The Night Sweats / I Prevail / Nielson / Gayle / Only The Poets / Dylan / The Lathums / Brutus / Upsahl / The Jordan (al stond Caroline al met/als Caro Emerald op Pinkpop)

2e keer Pinkpop : P!nk / Machine Gun Kelly / Ellie Goulding / OneRepublic / Tom Odell / Donnie
3e keer Pinkpop : Robbie Williams
4e keer Pinkpop : DI-RECT
5e keer Pinkpop : Queens of the Stone Age / Red Hot Chili Peppers
6e keer Pinkpop : Editors / The Script
Ik die helemaal verbaasd is dat Ellie Goulding al eens op Pinkpop heeft gestaan… 😂
 

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
510
293
Wat zijn nog namen die we kunnen verwachten?
Ik mis nog First Aid Kit, Iggy Pop (laatste classic act of anders Blondie of UB40 ft. Ali Campbell misschien?) en voor de Tent of stage 4 Hot Garbage, S10, The Gathering, Prins S en de Geit enz enz
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.024
6.061
Wat zijn nog namen die we kunnen verwachten?
Suzan & Freek?

maar zonder gekheid, ik kijk er niet gek van op.

daarnaast, Ilse DeLange, Flemming, S10, Orange Skyline, Merol

ParkCity Live heeft afgelopen weekjes wel een aantal afvallers voor Pinkpop aangekondigd op het nu uitverkochte festival.
Hierdoor zijn Querbeat, Davina Michelle, Triggerfinger en o.a. Within Temptation afvallers voor Pinkpop 2023.
(imo wel meteen tot kanshebbers bekroond voor 2024...)
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.154
2.398
Ik mis nog First Aid Kit, Iggy Pop (laatste classic act of anders Blondie of UB40 ft. Ali Campbell misschien?) en voor de Tent of stage 4 Hot Garbage, S10, The Gathering, Prins S en de Geit enz enz
Ik zelf denk Suzan en Freek, Flemming , S10, Mika, The Gathering en Blondie.

Blondie staat op Isle Of Wight gedurende Pinkpop (net zoals Niall, Robbie en One Republic)… Geen Nederlandse show aangekondigd en staat niet op Bospop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.024
6.061
btw kanshebbers voor de openingspot op Pinkpop 2024

De twaalf genomineerden van de Limburgse Popprijs 2022 zijn bekend gemaakt.
De Limburgse Popprijs wordt jaarlijkse uitgereikt aan Limburgse acts, artiesten, ondernemers en organisaties die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de popmuziek in de provincie.
In de catogorie beste Limburgse belofte gaat het om rappers Jiri11, Dookie en de band Solomon.

( 1 van deze 3 gaat dus Pinkpop 2024 openen )

https://www.1limburg.nl/entertainment/2130770/genomineerden-limburgse-popprijs-bekend
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.448
6.110
Ik zelf denk Suzan en Freek, Flemming , S10, Mika, The Gathering en Blondie.

Blondie staat op Isle Of Wight gedurende Pinkpop (net zoals Niall, Robbie en One Republic)… Geen Nederlandse show aangekondigd en staat niet op Bospop.
Tourt Mika?
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
864
349
goed punt... heb er ook inmiddels geen geheim van gemaakt dat ik "uit de oude doos"-acts mis op de lineup
bijvoorbeeld Billy Idol, met Generation Sex...
of als ik bijvoorbeeld Azkena Rock (in SPanje) er bij pak, 15 - 17 juni
Iggy Pop, The Pretenders, Incubus of Alter Bridge, mogen best doorkomen.

ik mis nog wel 1 a 2 "Pinkpop Classic"s in de lineup
Alter Bridge zijn uitgesloten ze gaan naar 013
 
  • Verdrietig
Waarderingen: DennisvdBr

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
464
810
btw kanshebbers voor de openingspot op Pinkpop 2024

De twaalf genomineerden van de Limburgse Popprijs 2022 zijn bekend gemaakt.
De Limburgse Popprijs wordt jaarlijkse uitgereikt aan Limburgse acts, artiesten, ondernemers en organisaties die een belangrijke bijdrage hebben geleverd aan de popmuziek in de provincie.
In de catogorie beste Limburgse belofte gaat het om rappers Jiri11, Dookie en de band Solomon.

( 1 van deze 3 gaat dus Pinkpop 2024 openen )

https://www.1limburg.nl/entertainment/2130770/genomineerden-limburgse-popprijs-bekend
Solomon live gezien tijdens de popronde, het was erg goed en ze hebben ook nog een fijn debuut album uitgebracht. Zou wat mij betreft een prima opener zijn. De andere twee namen zeggen mij niet zoveel.
 

johnnydee

Campingartiest
16 nov 2022
97
67
Net even het album van Solomon beluister, maar wat een geweldig album is dat zeg. Die zouden dit jaar al niet misstaan op Pinkpop en menig ander festival. Dankzij dit topic weer een topband leren kennen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bartjuh1981 en Davidd

Gebruikers die dit onderwerp bekijken