Pinkpop 2023

Het lijkt mij toch heel raar mochten de Editors niet op Main staan? Al is met de nieuwe indeling het Zuid veld natuurlijk net zo groot nu.
Maar Editors lijkt me meer een main stream naam en dus iets beter voor Pink te passen op main, en dan het iets alternatievere The war on drugs als alternatief voor degene die niet perse vooraan willen staan bij Pink op het andere podium?
ik weet niet of Pinkpop zich heel erg bezig houdt met bij elkaar passende acts achter elkaar op het zelfde podium?

Daarnaast, ik vermoed heel sterk, dat op de programma pagina van Pinkpop, eerst de headliners genoemd worden, daarna de Noord afsluiters (lees, second-headliners) en daar onder de mainstage subs.

ik heb daarom het vermoeden dat Editors Noord afsluiters zijn.

Ik hoop dat editors op noord komt want weet dat hun echt een goeie show gaan neerzetten en bij the war on drugs vind ik het prachtig maar ben benieuwd of het niet een uur het zelfde is. En daarom wil ik dat editors er na komt dan heb ik nog een mooi show als einde van de eerste dag

ik zit nog vaak denk te denken aan de woorden vd organisatie: 'de gitaarliefhebbers komen dit jaar in de undercard heel erg aan hun trekken" Waar dan precies? Op zaterdag is het wel oké, de andere dagen zijn op dat gebied ruk.

Als ze dit willen straffen dan kan het niet anders dan in de laatste worp er nog iets bij zit en ook de tegenvallende verkoop kan nog iets opleveren qua acts in de under card, anders is het een aanfluiting qua uitspraak vs geboekte bands

waarom geen Evanescence bijv, in Europa dit tijd Rock am ring en Download, komen die maar voor 3 festivals over? Of Mammoth WVH ook in de buurt, The Gathering

Laatst bewerkt:
ik zit nog vaak denk te denken aan de woorden vd organisatie: 'de gitaarliefhebbers komen dit jaar in de undercard heel erg aan hun trekken" Waar dan precies? Op zaterdag is het wel oké, de andere dagen zijn op dat gebied ruk.
mwah, Brutus, I Prevail, Disturbed, Hollywood Vampires, The Hu, Electric Callboy en QOTSA.

het valt inderdaad mee, als je op het "harde werk" zoekt

• Leuk
Waarderingen: Davidd en Timmetje
Denk dat de laatste worp niet extreem veel rock namen komen hoor gwn een naam of 3 a 4 zal al wel wat zijn. zal wel wat nl namen worden met nog wat pop namen en een dance naam dan ben je er al zo

Ik ben geen expert, maar kijkend naar het programma en vergelijkend met 2022, zou ik zeggen dat er:
Op vrijdag nog een spot is voor een redelijk grote naam op Main (2 na laatste spot)-> 2022 Nightwish
Op vrijdag nog een spot is voor een redelijk grote naam op IBA (1 na laatste spot)-> 2022 Greta van Fleet

Zaterdag --> Top posities lijken me hier wel gevuld. Misschien nog de 2 na laatste spot op IBA

Zondag: Is machine gun kelly echt de afsluiter van IBA?Hoe dan ook verwacht ik daar nog een spot onder one republic, dus 2 na laatste op Main? De staat in 2022 (Dit kan toch nooit Goldband zijn?)

Voor mijn gevoel moet er dus nog best wel bij om in de buurt te komen van 2022 waar op dit soort postities grote namen stonden (Om nog maar te zwijgen van een Interpol in de tent) , maar wellicht zit ik er helemaal naast hier ;)

Goldband werd aangekondigd met editors en toen zei niek dat de 2de lijn goed gevuld zou zijn dit jaar en dat dit 2 mooie voorbeelden waren. nou dan lijkt het me dat goldband een prominente plek krijgt denk aan een na laatste noord en Tom odel zou wel als 3 op South stage staan denk ik

Goldband werd aangekondigd met editors en toen zei niek dat de 2de lijn goed gevuld zou zijn dit jaar en dat dit 2 mooie voorbeelden waren. nou dan lijkt het me dat goldband een prominente plek krijgt denk aan een na laatste noord en Tom odel zou wel als 3 op South stage staan denk ik

In dat geval gaan we een rustige pinkpop tegemoet :)

Ik zelf snap nog steeds niet wat Machine Gun Kelly komt doen op een sub headliner spot.

In 2017 stond die ergens midden op dag en was die ook al vrij populair.

Times changed…

Ik zelf snap nog steeds niet wat Machine Gun Kelly komt doen op een sub headliner spot.

In 2017 stond die ergens midden op dag en was die ook al vrij populair.

Times changed…
Heeft in de tussentijd wel 2 nummer 1 albums uitgebracht ik had hem zelf een plek lager verwacht maar het is niet heel gek een beetje het zelfde als maneskin vorig jaar

• Leuk
Waarderingen: Nikfestilover
Support van Tove Lo bij de concerten in EU is Alma.
De Finse zangeres stond in 2017 nog stage 4.
Kan eventueel in de volgende aankondiging zitten van Pinkpop?

• Leuk
Waarderingen: Martinez
Support van Tove Lo bij de concerten in EU is Alma.
De Finse zangeres stond in 2017 nog stage 4.
Kan eventueel in de volgende aankondiging zitten van Pinkpop?
Damn….Alma….die heeft toch echt niks relevants meer gemaakt naar mijn idee. Geen TikTok hit….een hitje in 2017…maar goed

ik weet niet of Pinkpop zich heel erg bezig houdt met bij elkaar passende acts achter elkaar op het zelfde podium?

Daarnaast, ik vermoed heel sterk, dat op de programma pagina van Pinkpop, eerst de headliners genoemd worden, daarna de Noord afsluiters (lees, second-headliners) en daar onder de mainstage subs.

ik heb daarom het vermoeden dat Editors Noord afsluiters zijn.

Dit jaar wordt het mijn eerste Pinkpop (de vrijdag) waarbij ik vooral kom voor Editors en The War on Drugs (en P!nk ook wel).
Ik heb ook geen idee hoe de wei- en podiumindeling in elkaar steekt.
Is het niet mogelijk dat deze 3 artiesten na elkaar op het hoofdpodium gaan staan?
Indien niet, starten de optredens hoofd/noord direct na elkaar (zoals KBC en The Barn op Werchter)? Of is er genoeg tijdspanne om van het ene naar het andere podium te gaan?

Users who are viewing this thread