Pinkpop 2023

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Zal wel een beslissing zijn van Livenation om voor de JC Arena te kiezen. In ieder geval is de amusement waarde van deze 14/15 concerten hoger dan wat Ajax laat zien.
Ook van (het management van) de artiest. Passen simpelweg meer mensen in, dus meer opbrengsten. Daarnaast goede logistiek.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Toch bijzonder dat zodra een concert in de JC Arena is aangekondigd iedereen een gerenommeerd geluidstechnicus is. Geloof nog wel dat op dit forum, waar men meer dan gemiddeld concerten bezoekt, mensen zitten met wat meer kennis van zaken, maar het gevoel bekruipt me ook dat op voorhand al stukken zijn geschreven over de geluidskwaliteit van een concert in de Arena.
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Off topic, Even kort samenvattend, 2 x Metallica, 4 x Coldplay, 2 x Bruce Springsteen, 3 x Harry Styles, 1 (waarschijnlijk 2) x Beyonce, en 2 x The Weeknd in de grootste zaal van Nederland met het slechtste geluid. En daarnaast vooralsnog niets in de Goffert en Kuip, Rammstein in het stadspark en Muse op het Malieveld. Waarom al 15 shows in het stadion wat door de meeste mensen als slechtste concert locatie van het land wordt gezien en in de rest van Nederland niet heel veel? Dit kan toch beter verdeeld worden over het land, voor mij is wel de reden dat ik Coldplay en Springsteen niet zal zien. Na Ed Sheeran afgelopen jaar en U2 een paar jaar eerder hebben wij gezworen nooit meer een kaartje voor dit stadion te kopen, wat een ellendig geluid. (12 Mei zit ik in het buitenland als Springsteen in Landgraaf staat, mijn mazzel weer)

Artiesten (en wellicht ook crew?) kicken echt enorm op Amsterdam. Als een stadionact de optie heeft om de ArenA te krijgen, dan is de kans vaak vrij groot dat dat hem gaat worden. Zeker als het meer dan 1 concert is en ze dus iets langer in Amsterdam kunnen verblijven...
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Hoe is de infrastructuur rondom al die andere plekken? Bij de ArenA is dat natuurlijk kei goed geregeld
Rond de Goffert is de infrastructuur niet best. Al scheelt het wel dat er nu een treinstation is aangelegd. Maar als je met de auto komt....
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Rond de Goffert is de infrastructuur niet best. Al scheelt het wel dat er nu een treinstation is aangelegd. Maar als je met de auto komt....
In 2019 bij Phil Collins was dat treinstation Goffert gesloten vanwege de te verwachten drukte (😵‍💫). Ik ben op tijd gaan rijden en ben Nijmegen ingereden, heb geparkeerd bij Wijkcentrum 'hert (of iets dergelijks, naam weet ik niet exact meer) parkeren gratis en maar een kwartiertje lopen via een cafe bij een kruispunt (biertje) en de kinderboerderij waar we nog een gebakje hebben gegeten terwijl op de achtergrond de support acts aan het soundchecken waren. Ging prima hoor.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
In 2019 bij Phil Collins was dat treinstation Goffert gesloten vanwege de te verwachten drukte (😵‍💫). Ik ben op tijd gaan rijden en ben Nijmegen ingereden, heb geparkeerd bij Wijkcentrum 'hert (of iets dergelijks, naam weet ik niet exact meer) parkeren gratis en maar een kwartiertje lopen via een cafe bij een kruispunt (biertje) en de kinderboerderij waar we nog een gebakje hebben gegeten terwijl op de achtergrond de support acts aan het soundchecken waren. Ging prima hoor.
Fijn om te horen! Zeker als je op tijd bent, dan is het wel te doen natuurlijk. Maar na afloop is het vaak problematisch, als iedereen tegelijkertijd weg wil. Heb daar wel vaker complete chaos gezien, bijvoorbeeld bij Coldplay en Rockin Park. Gelukkig kan ik er zelf op de fiets heen ;-)

Overigens vond ik het bij Pinkpop op Megaland vaak ook lastig om een parkeerplek te vinden.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Toch bijzonder dat zodra een concert in de JC Arena is aangekondigd iedereen een gerenommeerd geluidstechnicus is. Geloof nog wel dat op dit forum, waar men meer dan gemiddeld concerten bezoekt, mensen zitten met wat meer kennis van zaken, maar het gevoel bekruipt me ook dat op voorhand al stukken zijn geschreven over de geluidskwaliteit van een concert in de Arena.
Je hoeft geen gerenommeerd geluidstechnicus te zijn om te horen dat het gewoon galmt als een gek heh. Ik ben er zelf nooit geweest maar iedereen die ik erover hoor, van mensen die in de live muziekwereld werken tot mensen die niet vaak live shows bezoeken maar bijvoorbeeld Kensington daar gezien hebben, klaagt over het slechte geluid. Dan moet er toch wel iets structureel mis zijn daar?
 

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Je hoeft geen gerenommeerd geluidstechnicus te zijn om te horen dat het gewoon galmt als een gek heh. Ik ben er zelf nooit geweest maar iedereen die ik erover hoor, van mensen die in de live muziekwereld werken tot mensen die niet vaak live shows bezoeken maar bijvoorbeeld Kensington daar gezien hebben, klaagt over het slechte geluid. Dan moet er toch wel iets structureel mis zijn daar?
Mensen die naar Kensington gingen hebben slecht geluid ervaren. Dat klinkt ergens best logisch...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Mensen die naar Kensington gingen hebben slecht geluid ervaren. Dat klinkt ergens best logisch...
Happy Big Brother GIF by MOODMAN
 

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Haha over parkeren gesproken. Uur gelopen naar de auto afgelopen pinkpop na pearl jam. Parkeer D ofzo of E. Weet niet meer precies. Pokke eind weg in ieder geval. En geen pendelbussen. Wat een schande was dat zeg. Heenweg stond er gelukkig nog een taxi om naar pinkpop te brengen. Voor 25 euro. Maar goed wij kwamen ook last minute invliegen afgelopen jaar vanuit drenthe.
Dat doe ik in ieder geval nooit weer. Daar parkeren.
 
  • Leuk
Waarderingen: bootje76

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
482
65
Nou catastrofe misschien wat overdreven voor pinkpop kaartverkoop, maar laten we zo zeggen, er zal een stevige nabespreking komen tzt.
En idd beyonce ook nog in pinkpop weekend. Dat zal niet mee helpen. Op zich zou ik nog wel een aardig spoorboekje kunnen maken.
En idd zeer vreemd dat 0 vd 3 evenementen goffertpark geboekt zijn. Maroon5 ook beetje noodgreep geweest misschien om daar maar heen te zetten. Maar dat was van korte duur.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Nou catastrofe misschien wat overdreven voor pinkpop kaartverkoop, maar laten we zo zeggen, er zal een stevige nabespreking komen tzt.
En idd beyonce ook nog in pinkpop weekend. Dat zal niet mee helpen. Op zich zou ik nog wel een aardig spoorboekje kunnen maken.
En idd zeer vreemd dat 0 vd 3 evenementen goffertpark geboekt zijn. Maroon5 ook beetje noodgreep geweest misschien om daar maar heen te zetten. Maar dat was van korte duur.
Ja…vreemd ! Goffertpark vind ik zelf toch wel prima altijd.

Zou er een reden zijn dat Bruce naar Megaland komt en niet naar Goffertpark?
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Mocht het weekend niet uitverkopen, hoop ik dat de partytenten weer terug de camping op mogen. Heb hem toch gemist afgelopen jaar, en vind het altijd gezellig!
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
.
Zou er een reden zijn dat Bruce naar Megaland komt en niet naar Goffertpark?
wellicht bepaalde onderhandelingen bij oorspronkelijke plan van de tour (2019/2020) waardoor er nog afspraken gemaakt zijn op de achtergrond?
Of door de indruk van de vorige 2 keer op Megaland ( lees Pinkpop 2009 / 2012 ) dat hij het graag wilde?
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

LifeCanBeBeautiful

Playlistbediener
16 feb 2022
48
21
Mocht het weekend niet uitverkopen, hoop ik dat de partytenten weer terug de camping op mogen. Heb hem toch gemist afgelopen jaar, en vind het altijd gezellig!
Op camping c stonden vorig jaar ook enkele partytenten hoor. Had mijn thuis gelaten maar het werd bij sommigen toch toegelaten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken