Pinkpop 2023

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Beyoncé is toch wel echt pijnlijk voor Pinkpop….

Donderdags in Keulen en dan zaterdag en zondag in Amsterdam….

Dichterbij dan ooit had niet gekund. Dit was dus de kans geweest.

Denk dat ze nooit op Pinkpop zal staan helaas….

Maar goed dat wordt dus donderdag Beyoncé - pinkpop weekend voor mij 😂
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Beyoncé is toch wel echt pijnlijk voor Pinkpop….

Donderdags in Keulen en dan zaterdag en zondag in Amsterdam….

Dichterbij dan ooit had niet gekund. Dit was dus de kans geweest.

Denk dat ze nooit op Pinkpop zal staan helaas….

Maar goed dat wordt dus donderdag Beyoncé - pinkpop weekend voor mij 😂
Het zal ook wel mee gespeeld hebben dat ze natuurlijk 2 shows in NL geeft. En dan valt een festival vaak af, zeker als zij zo’n gigantische productie meeneemt.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Die doet geen festivals. Kan Pinkpop niks aan doen.
Dat dus. Maar wel dubbele pech voor Pinkpop. Je hebt nu flinke concurrentie van een andere grote pop artiest , Robbie Williams die al deze winter in de Ziggo stond , Peppers die vorig jaar al op Werchter stonden en Goffert en dit jaar Werchter, P!nk die op Werchter Boutique staat en in Keulen in die periode….

Op deze manier snap ik wel waarom Pinkpop slecht verkoopt. Andere events snoepen fans weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Heeft iemand hier ervaring met Tash Sultana live optredens ? Heb haar graag altijd live willen zien maar nooit de kans gekregen. Is het een aanrader in een al vrij volgepropt spoorboekje?
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
Heeft iemand hier ervaring met Tash Sultana live optredens ? Heb haar graag altijd live willen zien maar nooit de kans gekregen. Is het een aanrader in een al vrij volgepropt spoorboekje?
Heb haar 2x gezien.
1e keer lowlands was echt geniaal
2e keer in afas daar vond ik de show toch echt te lang.
Een festivalset van een uurtje vond ik lang genoeg. In afas werden de liedjes gewoon enorm opgerekt.
Maar zeker de moeite waard om te gaan kijken.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Toch eventjes eens gekeken bij onze buren hier net over de grens.

Er zijn nog tickets voor P!nk over maar die prijzen valt je de mond van open. Vrij veel al verkocht . Zitplaatsen flink stuk van het podium worden toch mooi voor 185 euro verkocht.

Toch bijzonder dat sommige (Nederlandse) mensen (uit het zuiden) dan toch voor een concert in Keulen gaan…
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Toch eventjes eens gekeken bij onze buren hier net over de grens.

Er zijn nog tickets voor P!nk over maar die prijzen valt je de mond van open. Vrij veel al verkocht . Zitplaatsen flink stuk van het podium worden toch mooi voor 185 euro verkocht.

Toch bijzonder dat sommige (Nederlandse) mensen (uit het zuiden) dan toch voor een concert in Keulen gaan…
Is echt een wereld van verschil. Fans van Pink die alleen Pink willen zien, zijn op voorhand vaak al geen festivalmensen en daarbij komt ook nog het feit dat een concert vaak "intiemer" en specialer voelt dan een festivalset.
 
  • Leuk
Waarderingen: brutus257 en Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Is echt een wereld van verschil. Fans van Pink die alleen Pink willen zien, zijn op voorhand vaak al geen festivalmensen en daarbij komt ook nog het feit dat een concert vaak "intiemer" en specialer voelt dan een festivalset.
Ja vooral heel intiem in een groot stadion in Keulen 😂.

Plus …Werchter Boutique is wel uitverkocht en dat is gewoon een “festivaldag” met artiesten. Vergelijkbaar met de Pinkpop vrijdag alleen minder artiesten zelfs.

London Hyde Park zelfde verhaal…ook heel veel tickets verkocht.

Maar ja maakt niks uit…. Meer plek voor ons!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Heb haar 2x gezien.
1e keer lowlands was echt geniaal
2e keer in afas daar vond ik de show toch echt te lang.
Een festivalset van een uurtje vond ik lang genoeg. In afas werden de liedjes gewoon enorm opgerekt.
Maar zeker de moeite waard om te gaan kijken.
Helemaal mee eens! In die zin dat ik haar gezien heb op Lowlands en dat fantastisch vond.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en D02

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.959
3.626
Ja vooral heel intiem in een groot stadion in Keulen 😂.

Plus …Werchter Boutique is wel uitverkocht en dat is gewoon een “festivaldag” met artiesten. Vergelijkbaar met de Pinkpop vrijdag alleen minder artiesten zelfs.

London Hyde Park zelfde verhaal…ook heel veel tickets verkocht.

Maar ja maakt niks uit…. Meer plek voor ons!
Intiem staat tussen aanhalingstekens. Enfin, het verkoopt niet best, dat is de eindstand.
 

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Ik ga vooralsnog alleen de zaterdag en zou daar deze acts wel (deels) willen zien:
Robbie Williams - Vond ik de vorige keer op Pinkpop een hele leuke show weggeven. Leuke hits-show met wat humor.
Queens of the Stone Age - 2x eerder gezien en ik vind ze bijvoorbeeld beter dan Foo Fighters. (Ik "geloof" FF als act op een of andere manier niet).
The Script - Leuk om het contrast te zien met Hollywood Vampires (de brave "puberrockers" tegenover de doorleefde oude rockers)
The Black Keys - Stond al lang op mijn verlanglijstje
Hollywood Vampires - Een verzameling van artiesten die ik graag wilde zien, zij het in een andere act, maar ik tel hem.
Disturbed
- Old school rock, lekker.
Go_A - Op aanraden van anderen hier eens opgezocht en beviel wat ik van ze zag. Geen idee of ik de hele set volhoud, komen we achter.
The Jordan - Als Caro vond ik haar muziek wel tof, ben benieuwd naar de 10 verschillen.

disclaimer: bovenstaande toelichting betreft slechts een mening, toevallig de mijne.
Voor mij staat het er momenteel exact hetzelfde voor, ook met dezelfde must-see optredens. Als we toch het hele weekeind haan dan zullen we zeker ook Pink, Electric Callboy, TWOD, Nial Horan, RHCP, I Prevail, One Republic en Di-rect gaan zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Martinez

bootje76

Randprogramma
17 feb 2019
187
154
Off topic, Even kort samenvattend, 2 x Metallica, 4 x Coldplay, 2 x Bruce Springsteen, 3 x Harry Styles, 1 (waarschijnlijk 2) x Beyonce, en 2 x The Weeknd in de grootste zaal van Nederland met het slechtste geluid. En daarnaast vooralsnog niets in de Goffert en Kuip, Rammstein in het stadspark en Muse op het Malieveld. Waarom al 15 shows in het stadion wat door de meeste mensen als slechtste concert locatie van het land wordt gezien en in de rest van Nederland niet heel veel? Dit kan toch beter verdeeld worden over het land, voor mij is wel de reden dat ik Coldplay en Springsteen niet zal zien. Na Ed Sheeran afgelopen jaar en U2 een paar jaar eerder hebben wij gezworen nooit meer een kaartje voor dit stadion te kopen, wat een ellendig geluid. (12 Mei zit ik in het buitenland als Springsteen in Landgraaf staat, mijn mazzel weer)
 

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Beyoncé is toch wel echt pijnlijk voor Pinkpop….

Donderdags in Keulen en dan zaterdag en zondag in Amsterdam….

Dichterbij dan ooit had niet gekund. Dit was dus de kans geweest.

Denk dat ze nooit op Pinkpop zal staan helaas….

Maar goed dat wordt dus donderdag Beyoncé - pinkpop weekend voor mij 😂

Ik ben er in elk geval heel erg blij mee. Ik loop niet dansend door de kamer om Pink, maar ik vind het een stuk leuker dan Beyonce.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Off topic, Even kort samenvattend, 2 x Metallica, 4 x Coldplay, 2 x Bruce Springsteen, 3 x Harry Styles, 1 (waarschijnlijk 2) x Beyonce, en 2 x The Weeknd in de grootste zaal van Nederland met het slechtste geluid. En daarnaast vooralsnog niets in de Goffert en Kuip, Rammstein in het stadspark en Muse op het Malieveld. Waarom al 15 shows in het stadion wat door de meeste mensen als slechtste concert locatie van het land wordt gezien en in de rest van Nederland niet heel veel? Dit kan toch beter verdeeld worden over het land, voor mij is wel de reden dat ik Coldplay en Springsteen niet zal zien. Na Ed Sheeran afgelopen jaar en U2 een paar jaar eerder hebben wij gezworen nooit meer een kaartje voor dit stadion te kopen, wat een ellendig geluid. (12 Mei zit ik in het buitenland als Springsteen in Landgraaf staat, mijn mazzel weer)

De Arena is wat betreft geluid natuurlijk niet best inderdaad. Maar heeft wel een grote capaciteit, goede bereikbaarheid, goede faciliteiten en ligt natuurlijk bij de Hoofstad (Dus een gunstige ligging voor veel mensen, niet voor mij :)).

En gezien hoe snel alles uitverkoopt, zijn 'we' best bereid het geluid op de koop toe te nemen. (Ik moet zeggen dat ik bij de Stones wel echt schrok hoe slecht het was...ben blij dat Muse buiten staat dit jaar :))
 

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
423
Off topic, Even kort samenvattend, 2 x Metallica, 4 x Coldplay, 2 x Bruce Springsteen, 3 x Harry Styles, 1 (waarschijnlijk 2) x Beyonce, en 2 x The Weeknd in de grootste zaal van Nederland met het slechtste geluid. En daarnaast vooralsnog niets in de Goffert en Kuip, Rammstein in het stadspark en Muse op het Malieveld. Waarom al 15 shows in het stadion wat door de meeste mensen als slechtste concert locatie van het land wordt gezien en in de rest van Nederland niet heel veel? Dit kan toch beter verdeeld worden over het land, voor mij is wel de reden dat ik Coldplay en Springsteen niet zal zien. Na Ed Sheeran afgelopen jaar en U2 een paar jaar eerder hebben wij gezworen nooit meer een kaartje voor dit stadion te kopen, wat een ellendig geluid. (12 Mei zit ik in het buitenland als Springsteen in Landgraaf staat, mijn mazzel weer)
Zal wel een beslissing zijn van Livenation om voor de JC Arena te kiezen. In ieder geval is de amusement waarde van deze 14/15 concerten hoger dan wat Ajax laat zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.452
7.027
Zal wel een beslissing zijn van Livenation om voor de JC Arena te kiezen. In ieder geval is de amusement waarde van deze 14/15 concerten hoger dan wat Ajax laat zien.

Hoe is de infrastructuur rondom al die andere plekken? Bij de ArenA is dat natuurlijk kei goed geregeld
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Zeker , maar vind het geluid daar toch het grootste minpunt, en dat geeft voor mij de doorslag om dan te kiezen voor een andere locatie / meestal Duitsland.
Ik vond het Koning Boudewijn stadion oké qua geluid. Ben het Ziggo Dome geluid gewend maar dat had je hier niet maar het was wel oké bij Coldplay bij het voorprogramma galmde het daarna niet echt meer.

Voor Beyoncé ga ik Keulen proberen omdat dat stadion ook stuk kleiner is dan de JC arena
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken