Pinkpop 2023

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.079
494
de formaliteiten zijn ook weer op de rit...

Bekijk bijlage 2694

edit: Pinkpop is 16-18 juni... apart dat ze vergunning vragen voor dagje eerder en dagje later? maar zal wel met de camping te maken hebben. (2022 was de vergunning 'gewoon' 17-19 juni 2022)
Geen extra concert dus in het weekend van the Boss, neem toch aan dat het podium al gereed is die vrijdag/9 juni.Dus wat is er de 15e?Alleen de camping dus.Tsja voor alles moet je tegenwoordig een vergunning hebben , zelfs voor die buurtborrel .Maar voor mij mogen ze gerust er een 4e dag aanplakken.4 headliners klinkt toch beter dan 3.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Grote kans dat Taylor Sws volgend jaar naar Wembley gaat (niet verrassend). Wembley arena deelt op de Twitter pagina een bericht over midnights album. Lijkt een hint te zijn dat ze dus daar gaat optreden.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.806
1.937
Grote kans dat Taylor Sws volgend jaar naar Wembley gaat (niet verrassend). Wembley arena deelt op de Twitter pagina een bericht over midnights album. Lijkt een hint te zijn dat ze dus daar gaat optreden.
Dat verklaart dan ook waarom ze niet meer op Glastonbury zou staan.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Dat verklaart dan ook waarom ze niet meer op Glastonbury zou staan.
Ja goed…Ik baseer me nu op een promotie tweet van Wembley. Ik weet natuurlijk niet hoe vaak dit voorkomt. Maar lijkt me niet dat ze reclame gaan maken terwijl ze niet komt. Snap je? Of hierdoor festivals zijn uitgesloten weet ik niet. Ik denk dat het gewoon niet te zeggen op dit moment. Mijn gevoel zegt dat een arena / Goffertpark / GelreDome voor Taylor toch wat logischer aanvoelt.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.780
6.524
Ja, een albumrelease en daardoor marketing voor de special edition vinyl. :p

Ik zet nog steeds mijn geld in op Glastonbury voor Swift. Maar dit hoort eigenlijk allemaal eerder in een Taylor Swift topic. :p
 

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.806
1.937
Heeft ze die al hier? Het is nooit te laat. Zelfs Depeche Mode kreeg er onlangs nog 1....😂
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Ja, een albumrelease en daardoor marketing voor de special edition vinyl. :p

Ik zet nog steeds mijn geld in op Glastonbury voor Swift. Maar dit hoort eigenlijk allemaal eerder in een Taylor Swift topic. :p
Ik denk helaas dat er niet veel animo voor zal zijn😅
 

TiemenM

Playlistbediener
24 aug 2022
19
12
Joh, het is bijna 3 jaar geleden dat ze werden aangekondigd. Van wat ik me kan herinneren werd er toen steeds gezegd dat die Guns n Roses dag achterliep en dat vooral de RHCP goed dag verkocht. Ik ga toch niet heel het 2020 topic checken om die comments terug te vinden. Vandaar ook de ''volgens mij.'' ;)
Ik ging er vanuit dat je het had over een comment een paar pagina's terug in deze thread, dat leek me het meest logisch. Want er word hier veel over GnR gepraat en gezegd; onder andere was er inderdaad één comment die zei dat de GnR dag niet goed verkocht, maar die werd direct een bericht erna door een ander gecorrigeerd dat het niet zo was. Ik ging er vanuit dat je met 'in de comments' refereerde naar die comment, zonder dat je de corrigerende comment gelezen had. :p
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.780
6.524
Ja dat was niet zo haha. Van wat ik me kan herinneren liep in 2020 de RHCP dag fantastisch en waren er toentertijd posts van wat mensen dat de andere twee dagen wat tegenvielen qua verkoop.

Ik denk dat @DennisvdBr dit zich misschien beter kan herinneren.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Ja dat was niet zo haha. Van wat ik me kan herinneren liep in 2020 de RHCP dag fantastisch en waren er toentertijd posts van wat mensen dat de andere twee dagen wat tegenvielen qua verkoop.

Ik denk dat @DennisvdBr dit zich misschien beter kan herinneren.
De vrijdag was toen uitverkocht volgens mij? En naderhand zijn er nog wat kaarten bijgekomen voor de vrijdag…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Ik denk dat het qua verkoop toen vrijdag (eigenlijk uitverkocht) >>>zaterdag > zondag was.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.806
1.937
In hoeverre zien we Blur hier nog als kanshebber voor een hoge spot op PP? Duikt nu net weer een gerucht op dat ze in juni gaan optreden..
 

Bartjuh1981

Geliefde act
12 feb 2014
1.300
877
In hoeverre zien we Blur hier nog als kanshebber voor een hoge spot op PP? Duikt nu net weer een gerucht op dat ze in juni gaan optreden..
Ik denk dat we in een tijdperk zijn beland waar alles dat ook maar een beetje afwijkt van mainstream geen hoge spot meer op Pinkpop krijgt. En voor minder dan sub komt Blur niet. Die passen dus veel beter op BKS, DTRH of Lowlands.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en PJ

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.326
9.051
Ik denk dat we in een tijdperk zijn beland waar alles dat ook maar een beetje afwijkt van mainstream geen hoge spot meer op Pinkpop krijgt. En voor minder dan sub komt Blur niet. Die passen dus veel beter op BKS, DTRH of Lowlands.
Blur is toch gewoon mainstream? Of toch niet minder dan pakweg een Pearl Jam ofzo?
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.267
2.598
Kom ik weer met mijn pop inbreng:

Inmiddels van een vrij betrouwbare Twitter pagina vernomen dat in 2023 Rihanna, Beyoncé en Taylor Swift gaan touren. Voor alle drie verwacht ik zelf geen festivals.

Rihanna wil je verre van op je festival staan. Pukkelpop was een flop.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Ik denk dat het qua verkoop toen vrijdag (eigenlijk uitverkocht) >>>zaterdag > zondag was.
zo iets ja... zaterdag en zondag liepen niet zo ver uit elkaar.
Maar meen dat de cijfers tussen de 10.000 a 12.000 lag per dagkaarten

aldus Niek Murray, eventmanager van Buro Pinkpop in Dagblad De Limburger, Pinkpop had nu tussen de 75.000 en 80.000 kaarten verkocht.

Voor 2020 was de stand, met tussen 75.000 en 80.000 kaarten verkocht:
Er was al bekend 87% voor de vrijdag dagkaarten was voor de cancel de stand, dat is circa 26.100 van 30.000.
Blijft rest > 48.900 over (uitgaande van minstens 75.000)
Zo'n minstens 25.000 a 30.000 weekend kaarten, ze waren voor 2020 nog niet uitverkocht.
Met circa 10.000 tot 12.000 voor zaterdag en circa 10.000 tot 12.000 voor zondag.
Was vrijdag circa 51 duizend bezoekers en zaterdag en zondag circa 37 duizend bezoekers.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.430
3.466
In hoeverre zien we Blur hier nog als kanshebber voor een hoge spot op PP? Duikt nu net weer een gerucht op dat ze in juni gaan optreden..
Lijkt me dat ze alleen als headliner willen komen en zie ze nog geen Ziggo Dome uitverkopen. Dus lijkt me dat er betere plekken zijn voor Blur om te staan. Wel een vette naam.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Gebruikers die dit onderwerp bekijken