Pinkpop 2023

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345

prophets of rage en soad waren ook daadwerkelijk zo ongeveer de enige bands die de moeite waard waren dat hele weekend
Zo dat was een waardeloos jaar haha.
Richard Ashcroft was wel tof en Liam natuurlijk ( ;) ), al was dat een soort try out van het nog niet verschenen album.
 
  • Leuk
Waarderingen: Igo.

Bassie78

Dagopener
23 okt 2017
505
290
Voorlopig hou ik nog vast aan RATM-Beyonce-Muse
Ik hou mij nog voorlopig vast aan Muse - Guns ‘n Roses - Billie Eilish

Beyoncé juich ik toe maar omdat ze zelden festivals doet zie ik het voorlopig niet gebeuren hoe graag Pinkpop haar ook wil hebben
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
2017?

ik vond Green Day eigenlijk de betere headliner dat jaar, lekker vanuit het voorvak.

White Lies, Kaiser Chiefs, Five Finger Death Punch, was de eerste dag wel oke.
Tweede dag Imagine Dragons, Biffy Clyro, Rancid (Rancid was van begin tot eind knallen), Charm the Fury en vooral My Baby wel echt goed in mijn beleving.
De maandag was voor mij wel een top dag.
Seasick Steve, Guus Meeuwis (was stiekem echt een feest), Ragg N Bone man waarvoor het Noord terrein te klein was, Sum 41, Prophets of Rage, System of a Down... en als toetje LIVE! waarna rustig afsluiten met rustig luisteren naar de cd van Kings of Leon.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
En dan te zeggen dat RW dat jaar Foo Fighters, Radiohead, Arcade Fire, System Of a Down, Linkin Park, Kings Of Leon, Prophets Of Rage, Lorde, Alt-J, Blink 182, Imagine Dragons (,...) had. Toch iets misgegaan bij Pinkpop toen.

(En de Avalanchessss :love:)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Toch iets misgegaan bij Pinkpop toen.
misgegaan?

Grote gemis misschien Foo's, 2017 NL geheel overgeslagen zelfs maar hebben het 2018 wel ingehaald hoor.
Verder, Pinkpop is een dag minder en er kunnen wat acts in 2017 naar DTRH en BKS.
en ALT-J is al helemaal geen gemist voor mij.

Dus misgegaan, nee... anders, ja


EDIT: oh wacht even, een edit er achteraan, er ging in 2017 wel iets gigantisch mis voor Pinkpop inderdaad : JUSTIN BIEBER
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
misgegaan?

Grote gemis misschien Foo's, 2017 NL geheel overgeslagen zelfs maar hebben het 2018 wel ingehaald hoor.
Verder, Pinkpop is een dag minder en er kunnen wat acts in 2017 naar DTRH en BKS.
en ALT-J is al helemaal geen gemist voor mij.

Dus misgegaan, nee... anders, ja


EDIT: oh wacht even, een edit er achteraan, er ging in 2017 wel iets gigantisch mis voor Pinkpop inderdaad : JUSTIN BIEBER
Ik wilde je net vragen of je niet iets was vergeten, Dennis....

Maar 2017 was vooral het jaar waarin Smeets een jaar vooraf grote namen aankondigde (Pearl Jam, Foo Fighters, Radiohead bijvoorbeeld) die uiteindelijk niet kwamen, of op een ander festival bleken te staan.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.328
en ALT-J is al helemaal geen gemist voor mij.
Is ook niet zo mijn ding hoor, somde alleen de headliners en grote namen op van die editie. Veel namen uit dat lijstje waren niet echt mijn ding... Aan de andere kant: Arcade Fire (rip) was erg fijn, SOAD een zalige verrassing, Radiohead ronduit magisch en Lorde een gigantisch feest.

Ik kan je ook zeggen dat Blink 182 het slechtste was dat ik ooit gezien heb in mijn 15 jaar naar festivals gaan.
 

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
ik heb totaal niet het idee dat Depeche Mode een serieuze kanshebber is voor een headliner spot op Pinkpop en heb ook niet het idee dat ze een plek lager pakken.

Mijn vermoeden is, Ziggo of kleiner festival waar ze wel gegarandeerd een headline plek verdienen
Misschien iets voor stadspark live in groningen? Of doe ik ze dan erg te kort?
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Geliefde act
24 apr 2018
1.930
1.705
Pinkpop editie 2017 heb ik als enige in zijn geheel overgeslagen. Had ik me daar alsnog vermaakt? Vast wel. Maar ik kreeg geen van mijn vrienden overtuigd om te gaan dat jaar. We hebben in 2017 getwijfeld over Werchter, maar toen bleek dat we dat weekend al iets hadden. Maar Pinkpop 2017 is nooit een optie geweest voor in ieder geval 4 de 5 waarmee we al sinds 2011 jaarlijks gaan. En dat vat de line-up van Pinkpop 2017 voor mij mooi samen...
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.948
5.995
Depeche Mode wordt hier wel enorm onderschat. The Cure hebben ze toch ook niet op Bospop gezet? Of een stadspark?

The Cure en DM lijken me que grootte en status redelijk vergelijkbaar.
onderschat?

naar mijn idee is Depeche Mode niet meer de Depeche Mode die het pakweg 15 jaar geleden was.
ik heb daarnaast ook het idee dat de populariteit buiten NL veel groter is dan in NL.

Daarnaast, Sting stond wel weggezet op Bospop, Simple Minds stond weggezet in Groningen, dat lijken mij meer vergelijkbare acts met Depeche Mode.
Of overschat ik Sting en Simple Minds dan?
 
  • Haha
Waarderingen: emmers met glijmiddel

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.946
1.993
onderschat?

naar mijn idee is Depeche Mode niet meer de Depeche Mode die het pakweg 15 jaar geleden was.
ik heb daarnaast ook het idee dat de populariteit buiten NL veel groter is dan in NL.

Daarnaast, Sting stond wel weggezet op Bospop, Simple Minds stond weggezet in Groningen, dat lijken mij meer vergelijkbare acts met Depeche Mode.
Of overschat ik Sting en Simple Minds dan?
Ik denk dat je die laatsten overschat tegenover Depeche Mode. En dan verkocht Simple Minds nog een sportpaleis uit.

Depeche Mode kan je gerust laten headlinen op Pinkpop en Werchter.
 
  • Leuk
Waarderingen: PJ

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
En hopen dat sam fender deze keer komt.
Hij wordt ook echt groter en groter. Nu 2 stadion concerten in newcastle met 50k capaciteit. Presale volledig uitverkocht.
Zou een mooie naam op de line up zijn.
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Eigenlijk wil ik heel graag The Black Keys en Paolo Nutini volgend jaar. Maar daarvoor zal ik vast ergens anders heen moeten.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken