Pinkpop 2023

Davidd

Dagopener
7 jul 2021
601
1.031

Flesje water​

"We hebben ook besloten dat iedereen een eigen waterflesje mag meenemen van maximaal een halve liter. Zo kan iedereen zijn eigen flesje vullen." Janssen hoopt op zijn beurt wel dat meegebrachte flesjes ook weer mee terug worden genomen. "Wij doen er alles aan om zo min mogelijk afval te hebben. en we hopen dat we onze bezoekers daarin meekrijgen."
Betekent dit dat je bijvoorbeeld ook een dopper fles mag meenemen het terrein op? Of alleen plastic flesjes.
 

Jos

Randprogramma
16 mrt 2019
164
135
Wat betreft het laatste punt flesje water: dit viel me afgelopen zondag dus op dat het veld vol lag met nog soms gevulde flesjes water!!! Vervelender lopen dan plastic bekertjes imo.
Afvalbakken ben ik ook niet veel tegengekomen...
Uiteindelijk is het toch gedrag wat het grote verschil gaat maken. Wij hadden met ons vieren ook hamburgers gegeten voor op het veld, maar dan neem je het afval toch mee als je nieuw bier gaat halen of naar het toilet? Het is allemaal niet zo moeilijk. Afvalbakken kun je natuurlijk niet tussen het grote publiek neerzetten en ik had er geen moeite mee om ze te vinden richting het toilet/bars. Ging dan wel altijd naar de achterste wc/bar, om toch nog even een mooie foto te schieten van het terrein ;)

Die gevulde flesjes water ben ik ook tegengekomen! Als je even niet oplet kun je je lelijk blesseren. Denk om die reden dat er ook nog geen hard cups zijn.
 

MarkvD

Gouden Tip
24 apr 2023
453
399
Het is allemaal niet zo moeilijk.
Blijkbaar voor een flink aantal wel. Ik vond het veld waar ik stond goed bezaaid met frietbakjes, lege flesjes en vooral hamburgerbakjes. Maar wellicht dat dit nu gewoon meer opvalt door het gebrek aan bekers waar het normaal onder ligt.
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.047
1.894
Blijkbaar voor een flink aantal wel. Ik vond het veld waar ik stond goed bezaaid met frietbakjes, lege flesjes en vooral hamburgerbakjes. Maar wellicht dat dit nu gewoon meer opvalt door het gebrek aan bekers waar het normaal onder ligt.
Dat zal vooral vooraan het veld, denk ik, altijd wel enigszins blijven. Mensen hebben uren gewacht voor een mooie plek vooraan. Die gaan ze niet opgeven omdat ze een frietbakje willen gaan weggooien, En het is ook te goor om in je zak te stoppen...
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.771
6.516
Dat zal vooral vooraan het veld, denk ik, altijd wel enigszins blijven. Mensen hebben uren gewacht voor een mooie plek vooraan. Die gaan ze niet opgeven omdat ze een frietbakje willen gaan weggooien, En het is ook te goor om in je zak te stoppen...
Dan hou je het toch gewoon vast? Of gooi je het in een tasje ofzo? 0 excuus om je troep gewoon op de grond te flikkeren imo.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Afvalbakken ben ik ook niet veel tegengekomen...
Wel blijft het een punt dat er nauwelijks afvalbakken zijn, dus al het overige belandt wel simpelweg op de grond.

niet, die stonden een flink aantal rondom, met vakken van 6 bij elkaar met zo'n groot bord er boven van het recycle logo?
stonden dan ook 2 man bij voor je tokens.
bakken werden ook regelmatig verwisseld volle met lege.
en langs de eettentjes stonden ook containers

1686731424355.png
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.047
1.894
Dan hou je het toch gewoon vast? Of gooi je het in een tasje ofzo? 0 excuus om je troep gewoon op de grond te flikkeren imo.
Moreel gezien heb je natuurlijk gelijk. Alleen zal een op de zoveel het blijven doen. Dat was een beetje mijn boodschap.

Maar het loont meer om te focussen op het positieve: de eerste stap naar een schoner veld is ook bij Pinkpop gezet!

Oh, en jij nog gefeliciteerd met je gewonnen tickets (y)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Dan hou je het toch gewoon vast? Of gooi je het in een tasje ofzo? 0 excuus om je troep gewoon op de grond te flikkeren imo.
tja, hoe lang ga je blijven staan met een leeg bakje in je handen terwijl je ook een beker moet vasthouden, selfies moet maken en de voetbalverreniging moet appen waar je bent...
op de grond leggen, met het idee om het later wel op te ruimen... (al schiet dat laatste er dan bij in denk ik?)
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Als je een beetje fatsoen hebt ruim je je shit gewoon op. Op Best Kept Secret en zelfs op TW Classic vorig jaar lagen er echt amper tot geen bekers op de grond. Het is wat Barney zegt, de mindset.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound, Jos en Oasiss

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
Uiteindelijk is het toch gedrag wat het grote verschil gaat maken. Wij hadden met ons vieren ook hamburgers gegeten voor op het veld, maar dan neem je het afval toch mee als je nieuw bier gaat halen of naar het toilet? Het is allemaal niet zo moeilijk. Afvalbakken kun je natuurlijk niet tussen het grote publiek neerzetten en ik had er geen moeite mee om ze te vinden richting het toilet/bars. Ging dan wel altijd naar de achterste wc/bar, om toch nog even een mooie foto te schieten van het terrein ;)
hier zelfde verhaal, alleen gingen wij links-voor naar de toiletten ;)

en dit idd : Afvalbakken kun je natuurlijk niet tussen het grote publiek neerzetten en ik had er geen moeite mee om ze te vinden richting het toilet/bars.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
393
404
Ach, "zero" rommel ga je nooit krijgen. Zelf ben ik dan wel zo'n "ridder" die geregeld naar de afvalbak loopt om de zooi in te dumpen wat ik op de grond heb gelegd (frietzakje, hamburger doosje). Vaak hoor je dan weer enkelen in de groep "ouwhoor, laat liggen, heb je gezien hoe de rest van het terrein er uitziet." En met die instelling ligt het hele veld inderdaad zo vol met zooi..

Daarbij ben ik zelf altijd die ene persoon die in zijn eigen tijdelijke rommel trapt en de schoenen en benen vol heeft zitten met mayo. Scheelt dan wel weer insmeren met zonnebrandcrème, dus win/win.

De meligheid begint toe te slaan, merk ik 😉
 
  • Winning
Waarderingen: elo en DennisvdBr

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Hoe schatten jullie het trouwens in, ik moet me dit jaar met een rolstoel verplaatsen (forse botsingen voorkomen en lang lopen gaat niet), maar staan kan ik prima. Met een rolstoel een strategisch plekje kiezen rondom de FOH moet te doen zijn toch? Wil niet afhankelijk zijn van de rolstoelpodia als het even kan.

Edit: bedoel met name in de tent en stage 4. Andere podia zal van een afstand worden :)
 
Laatst bewerkt:

Daantje

Gouden Tip
21 mrt 2015
499
66
niet, die stonden een flink aantal rondom, met vakken van 6 bij elkaar met zo'n groot bord er boven van het recycle logo?
stonden dan ook 2 man bij voor je tokens.
bakken werden ook regelmatig verwisseld volle met lege.
en langs de eettentjes stonden ook containers

Bekijk bijlage 5538

Al een hele verbetering. Vorig jaar was het op de pearl jam dag een vuilnisbelt her en der bij die blauwe overvolle containers.
 

elo

Headliner
3 dec 2013
5.371
4.335
Ben benieuwd naar de kalm aan laan trouwens, is die weg? Is die uitgebreid?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.047
1.894
Hoe schatten jullie het trouwens in, ik moet me dit jaar met een rolstoel verplaatsen (forse botsingen voorkomen en lang lopen gaat niet), maar staan kan ik prima. Met een rolstoel een strategisch plekje kiezen rondom de FOH moet te doen zijn toch? Wil niet afhankelijk zijn van de rolstoelpodia als het even kan.
Als de FOH aan dat verharde paadje staat wat dwars over het veld van links naar rechts loopt, dan zou ik dat zeker proberen wat vroeger op de dag. Dan kun je daar inschatten of het werkt als later de gigs komen die je per se goed wil kunnen zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.047
1.894
Ben benieuwd naar de kalm aan laan trouwens, is die weg? Is die uitgebreid?
Verschoven naar boven toe. Het eerste, hele smalle stuk, is weg. Vanaf waar het breder wordt loopt hij nu verder door, tot in de boog om de tent stage heen. Is dus groter en breder opgezet. HIj is zeker niet weg...
 
  • Confetti
Waarderingen: hersenscheetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.047
1.894
Als je een beetje fatsoen hebt ruim je je shit gewoon op. Op Best Kept Secret en zelfs op TW Classic vorig jaar lagen er echt amper tot geen bekers op de grond. Het is wat Barney zegt, de mindset.
Het blijft een mensenmassa, en dus een verzameling van verschillende mate qua fatsoen, verschillende mindsets. Dat geldt voor rotzooi op de grond flikkeren, voorkruipen, tot diep in de nacht schreeuwen en wildplassen; je komt er nooit volledig van af. Het overgrote deel deugd, zo moet je maar denken...
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
393
404
Hoe schatten jullie het trouwens in, ik moet me dit jaar met een rolstoel verplaatsen (forse botsingen voorkomen en lang lopen gaat niet), maar staan kan ik prima. Met een rolstoel een strategisch plekje kiezen rondom de FOH moet te doen zijn toch? Wil niet afhankelijk zijn van de rolstoelpodia als het even kan.

Edit: bedoel met name in de tent en stage 4. Andere podia zal van een afstand worden :)
FOH bij zuid staan beiden bij het asfalt (net ervoor meen ik). Bij Noord staat FOH aan de rechterkant, volgens mij in het gras.

Stage 4 is allemaal asfalt (wat weg aan het smelten was vorig jaar in de hitte) dus daar vind je altijd wel een geschikt plekje.

Zelf was ik ook een en ander aan het uitzoeken, kans is aanwezig dat ik alsnog op krukken kom te gaan. Ontsteking in een voet, gaat gelukkig weer de goeie kant op, maar nog niet zeker of ik er lang op kan lopen..
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Gebruikers die dit onderwerp bekijken