Pinkpop 2023

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
De vraag is echt of je P!nk helemaal vooraan moet willen zien. Je ziet het vuurwerk niet helemaal. Je ziet het vliegen niet helemaal… omdat de show zo groots is zou ik zeggen. Links voren net voor het voorvak. Maar is maar wat je wilt
Vorig jaar net achter de hekken bij volbeat gestaan, was een ideale spot.
 

brutus257

Gouden Tip
20 nov 2013
472
177
Als ik bij Pink in het voorvak zou willen staan, hoe lang van te voren zou ik daar dan heen moeten denken jullie?
Denk dat als je je halverwege/eind TWOD bij de poortjes meld je er zat in kan! Het is een vrij kleine headliner ten opzichte van Pearl jam, Metallica, Rolling Stones, Rammstein etc.
 
  • Leuk
Waarderingen: PP23

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Dotan niet te vergeten
Nou ja ik heb Dotan voor het hele gebeuren met fans omkopen enz, in de Ziggo Dome gezien, was echt niet slecht hoor. En eerlijk is eerlijk omgekocht of niet, hij stond er wel aan het einde om je vraag te beantwoorden of een foto te nemen of handtekening enz.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
537
280
Denk dat als je je halverwege/eind TWOD bij de poortjes meld je er zat in kan! Het is een vrij kleine headliner ten opzichte van Pearl jam, Metallica, Rolling Stones, Rammstein etc.
Nou dat denk ik niet. Het is denk ik gewoon een ander publiek bij pink niet zo zeer een kleinere headliner.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.262
2.592
Denk dat als je je halverwege/eind TWOD bij de poortjes meld je er zat in kan! Het is een vrij kleine headliner ten opzichte van Pearl jam, Metallica, Rolling Stones, Rammstein etc.
Vergis je daar echt niet in.
Oke Rolling Stones tuurlijk veel groter.
Maar ik denk dat P!nk echt een vaste groep fans heeft in Nederland die vooraan willen staan. Dit heb je bij elke act wel.

Denk dat je Kings of Leon en Mumford & Sons makkelijker het voorvak in komt dan bij P!nk.

Misschien wel dat je halverwege TWOD naar binnen kan nog…
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en PP23

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
ik zou willen vragen, naar aanleiding van zondag:
als iemand iets ziet over hoeveel munten de drankjes kosten op Pinkpop, zien we dat hier uiteraard graag ;)

Dit waren inderdaad de prijzen van het Bruce concert. Daar was maar 1 formaat bier te krijgen. Pinkpop heeft op de socials hier veel vragen over gekregen, en ze hebben bij herhaling bevestigd aan verschillende mensen dat tijdens Pinkpop zelf er weer gewoon een grote en een kleine bier verkrijgbaar is, en dat de kleine 1 munt kost. Hoeveel cl weet ik niet, maar vermoedelijk hetzelfde als wat het altijd al was, namelijk 25cl..

op de site overigens, nog altijd 5 munten voor 17,50... dus niet zoals Mojo deed afgelopen zondag 5 voor 18,-- fyi!
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.047
1.894
ik zou willen vragen, naar aanleiding van zondag:
als iemand iets ziet over hoeveel munten de drankjes kosten op Pinkpop, zien we dat hier uiteraard graag ;)



op de site overigens, nog altijd 5 munten voor 17,50... dus niet zoals Mojo deed afgelopen zondag 5 voor 18,-- fyi!
Ook dat klopt. Pinkpop muntprijs is 10 cent goedkoper dan de Springsteen muntprijs
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.335
6.524
ik zag overigens Tirsa langs de barren lopen zondag, misschien toch een inspectie van de muntprijslijsten?

overigens het interview met Sierk staat in samengevatte versie nu leesbaar op 1Limburg, al heb ik het idee dat er flink wat nieuwe dingen in staan (misschien toch ander interview?)

https://www.1limburg.nl/nieuws/2222647/ombouwen-van-the-boss-naar-pinkpop-flesje-mag-mee

Ombouwen van The Boss naar Pinkpop: flesje mag mee​

Nadat tienduizenden fans afgelopen weekend al genoten van Bruce Springsteen op het Megalandterrein in Landgraaf, wordt hetzelfde podium en weide nu klaargemaakt voor Pinkpop.
"Dat is helaas geen plug-and-play", lacht Sierk Janssen, die verantwoordelijk is voor de productie en de veiligheid op Pinkpop. "Het is echt een gigantische ombouwoperatie. Een staconcert van één artiest is toch wel wat anders dan een festival."

Finetunen​

Er wordt dan ook keihard gewerkt op het Megalandterrein. 24 uur per dag gaat ombouw door. Vorig jaar werden grote veranderingen doorgevoerd op het terrein. Zo werd het Noordpodium gedraaid, verrees een skydeck aan de oostzijde en kreeg ook de tent een nieuwe plek aan de noordkant. "We zijn tevreden over die nieuwe opzet. Die wordt dus behouden. Dit jaar is het vooral finetunen", aldus Janssen.

Beter geluid​

Nieuwe dingen zijn er wel. Zo worden er meer grote speakers halverwege het veld geplaats om het publiek achterin een betere geluidservaring te geven. Ook is de huisstijl opgepoetst, waardoor er nieuwe Pinkpop-letters op het terrein zijn gekomen. Perfect voor een mooi Instagram-plaatje.

Schaduw​

Vanwege de verwachte warmte worden in het noordelijk deel van het terrein wat schaduwplekken gerealiseerd. Vorig jaar was het nog heter en ontstonden er lange rijden voor de gratis watertappunten. Janssen hoopt dat deze met de toevoeging van meer waterpunten wordt tegengegaan.

Flesje water​

"We hebben ook besloten dat iedereen een eigen waterflesje mag meenemen van maximaal een halve liter. Zo kan iedereen zijn eigen flesje vullen." Janssen hoopt op zijn beurt wel dat meegebrachte flesjes ook weer mee terug worden genomen. "Wij doen er alles aan om zo min mogelijk afval te hebben. en we hopen dat we onze bezoekers daarin meekrijgen."
 
  • Geweldig
Waarderingen: hersenscheetje

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
645
711
Wat betreft het laatste punt flesje water: dit viel me afgelopen zondag dus op dat het veld vol lag met nog soms gevulde flesjes water!!! Vervelender lopen dan plastic bekertjes imo.
Afvalbakken ben ik ook niet veel tegengekomen...
 

RimkoW

Randprogramma
30 mei 2023
105
117
ik zou willen vragen, naar aanleiding van zondag:
als iemand iets ziet over hoeveel munten de drankjes kosten op Pinkpop, zien we dat hier uiteraard graag ;)



op de site overigens, nog altijd 5 munten voor 17,50... dus niet zoals Mojo deed afgelopen zondag 5 voor 18,-- fyi!
Als de marketing afdeling van Pinkpop goed nadenkt is het 1 munt. Ze spraken in de video over het cup to cup systeem van een retourtoken en een ‘munt’ in enkelvoud.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.356
4.723
Over het cup to cupsystem. Ik had niet perse het idee dat hier enorm strikt op werd gehandhaafd. Eigenlijk was het vooral bij bestellen de gebruikte bekers neerzetten en die stonden er vervolgens nog even. Soms vielen ze ook; heb in ieder geval een of twee keer ook wel iemand gezien die gauw een bekertje van de bar pakte of van de grond omdat hij de zijne niet meer had. Verder helpt het wel dat gedurende het optreden nauwelijks bekertjes op de grond belandden.

Wel blijft het een punt dat er nauwelijks afvalbakken zijn, dus al het overige belandt wel simpelweg op de grond.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken