Pinkpop 2023

Dit is dus bekrompen! Net of houd alle jeugd van Dance (en hier zijn genoeg festivals voor)
Als ik de jeugd om mij heen hoor zeggen ze dat dit jaar pinkpop te soft is en voornamelijk de headliners flut zijn.. stond in plaats van Pink of Robbie een band als Rage Against The Machine of een Soad was er meer op af gekomen "ook veel jeugd"
Misschien kun je die naar Graspop doorverwijzen.

• Leuk
  • Haha
Waarderingen: Mark's Kal, elo en Joris
Dit is dus bekrompen! Net of houd alle jeugd van Dance (en hier zijn genoeg festivals voor)
Als ik de jeugd om mij heen hoor zeggen ze dat dit jaar pinkpop te soft is en voornamelijk de headliners flut zijn.. stond in plaats van Pink of Robbie een band als Rage Against The Machine of een Soad was er meer op af gekomen "ook veel jeugd"
We weten het, je houdt van gitaren. Maar een paar dance namen zouden de line-up wel wat sjeu geven. Zeker als je ziet wat voor dance namen voorheen in de tent hebben gestaan.

Als we hier continu hosanna gaan lopen verkondigen en alleen maar positief blijven wordt het ook een saaie boel.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik zeg het nogmaals. De mensen die zich hier negatief uitlaten over Pinkpop doen dit voornamelijk omdat ze het festival toch een warm hart toedragen en/of potentiele bezoekers zijn. Er is alleen een groep (potentiele) bezoekers dit het idee heeft dat dit festival toondoof is en jammer vindt dat er niet het een en het ander aan wordt gepast. Dat is in ieder geval de sfeer die ik proef bij de andere mensen die ik hier commentaar zie leveren op het festival, en is voor mij ook het geval.
Klopt als een bus. En zo gaat het hier al jaren. Mensen hebben goed bedoelde kritiek, of uiten hun frustratie omdat ze het zo graag beter zouden zien, maar de vaste bezoekers zijn net als het festival zelf stokdoof voor alles wat op kritiek lijkt. En dan heb je nog de types die wat smaak betreft echt beter naar Graspop kunnen, die zuur zitten af te geven op alles wat geen gitaarband is, maar toch halsstarrig naar Pinkpop blijven gaan. Terwijl dat festival steeds verder afglijdt.

Elk jaar hetzelfde liedje hier. Het is trekken aan een dood paard…

het is toch niet zo dat 1 dance naam in de tent meteen een heel ander affiche oplevert?

sterker nog, ik ben er bang voor dat MOJO zich steeds meer gaat richten op Zuid en Noord podium

edit: kijk alleen al naar de prominente rol er op het tijdschema weggelegd is voor het Zuidpodium, dat zal ook komende jaren de insteek worden

Ik als buitenstaander heb Pinkpop altijd een beetje oubollig gevonden, maar een goede kern vaste bezoekers hebben die enorm het festival de hand boven het hoofd houdt. Kritiek is gezond @DennisvdBr , ik ben er van overtuigd dat dit echt wel wordt meegenomen want inmiddels moet Pinkpop wel een andere afslag nemen.

Het leukste wat Pinkpop mij heeft gebracht is dat gratis adventure spelletje op spele.nl vroeger.

• Leuk
Waarderingen: Timmetje
het is toch niet zo dat 1 dance naam in de tent meteen een heel ander affiche oplevert?
Het is gewoon de som der delen. Alle kleine kritiekpuntjes zijn voor een hoop mensen samen voldoende om uit te wijken naar andere festivals of gewoon niet te gaan. Op de lange termijn legt dat een halstarrig Pinkpop geen windeieren. Nu al niet.

• Leuk
Waarderingen: Oasiss

sterker nog, ik ben er bang voor dat MOJO zich steeds meer gaat richten op Zuid en Noord podium

edit: kijk alleen al naar de prominente rol er op het tijdschema weggelegd is voor het Zuidpodium, dat zal ook komende jaren de insteek worden
En dan te bedenken dat juist op die podia de minst leuke artiesten staan (TWOD is zelfs de enige naam die ik op mainstage zou gaan kijken). Ik vind daarentegen de ontwikkeling van Stage 4 wel te prijzen, daar wordt (net als in de tent) toch wat vaker voor een act gekozen die ze normaal niet plaatsten.

zijn net als het festival zelf stokdoof voor alles wat op kritiek lijkt. ...Terwijl dat festival steeds verder afglijdt.

Elk jaar hetzelfde liedje hier. Het is trekken aan een dood paard…
je gaat er dan van uit dat de kritiek altijd naast zich neer gelegd zal worden?

men kan er ook van uit gaan dat de kritiek die gegeven wordt aan de mogelijkheden bekeken zal worden.
kan nog altijd zijn dat het festival daar alsnog niets mee doet.

zoals kritiek op te weinig waterpunten 2022, was al afgeketst als ongegrond kritiek omdat er niet meer waterpunten konden komen uitgaande van de waterdruk van omliggende wijken.
kritiek op aantal toiletten, sowieso gegronde kritiek, zeker bij mensen massa > 70.000.
kritiek op aankleding, lijkt me een punt waar wel degelijk iets aan gedaan wordt, maar is dat nou zo'n groot punt van te maken.
kritiek op de lineup en "meuk" of genre nader te noemen, daar kan je alleen vanuit eigen perspectief op reageren vanuit eigen wensen.
kritiek op het het aanbod eten, kan, maar gezien het al ruime aanbod denk ik idd dat dat kritiek is die niet het doel zal treffen
kritiek op bekertjes of muntsysteem, zijn volgens mij echt aandachtspunten waar men naar kijkt, maar niet zomaar veranderd voor >70.000 bezoekers

Kritiek is gezond @DennisvdBr , ik ben er van overtuigd dat dit echt wel wordt meegenomen want inmiddels moet Pinkpop wel een andere afslag nemen.
zeker gezond, de vraag is alleen welke kritiek gaat Pinkpop/Mojo iets mee doen en welke vinden ze wel belangrijk.
gejammer over dat de namen niet bevallen, is dat kritiek op het festival of een realisatie dat deze lineup (weer) niet naar je wensen is?

Als ik de jeugd om mij heen hoor zeggen ze dat dit jaar pinkpop te soft is en voornamelijk de headliners flut zijn.. stond in plaats van Pink of Robbie een
En in welke zijn is RHCP dan geen "flut" tov die 2 andere namen? Het is niet dat die mannen een ijzersterke live reputatie hebben.

Ofwel: de ene zijn flut is de ander zijn meug.

zoals kritiek op te weinig waterpunten 2022, was al afgeketst als ongegrond kritiek omdat er niet meer waterpunten konden komen uitgaande van de waterdruk van omliggende wijken.
kritiek op aantal toiletten, sowieso gegronde kritiek, zeker bij mensen massa > 70.000.
Dat lijken me punten die ze, ongeacht kritiek, sowieso op orde moeten hebben.

kritiek op aankleding, lijkt me een punt waar wel degelijk iets aan gedaan wordt, maar is dat nou zo'n groot punt van te maken.
Voor mij en sommige anderen wel ja. Aankleding is een voor mij een deel van de sfeer op een festival.

kritiek op bekertjes of muntsysteem, zijn volgens mij echt aandachtspunten waar men naar kijkt, maar niet zomaar veranderd voor >70.000 bezoekers
Dat is voor vele andere grote festivals niet zo'n punt. Jaren geleden al niet.

zeker gezond, de vraag is alleen welke kritiek gaat Pinkpop/Mojo iets mee doen en welke vinden ze wel belangrijk.
gejammer over dat de namen niet bevallen, is dat kritiek op het festival of een realisatie dat deze lineup (weer) niet naar je wensen is?
Voor velen dat laatste, vandaar dat het festival niet uitverkoopt.

En het is niet alleen de lineup hé. Het is ook de tijdsindeling. Van verplicht naar Di-rect moeten kijken wordt vrijwel niemand vrolijk.
Er zijn hier mensen die aangeven dat ze wellicht wel kaarten hadden gekocht als er iets tegenover de headliner had gestaan.
Wat ik zei, de som der delen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
Voor velen dat laatste, vandaar dat het festival niet uitverkoopt.
En het is niet alleen de lineup hé. Het is ook de tijdsindeling. Van verplicht naar Di-rect moeten kijken wordt vrijwel niemand vrolijk.
de tijdsindeling zal weinig invloed hebben op de verkoop, die liep al.
dat men verplicht naar Di-rect moet kijken (los van Silent Disco en Stage 4) benadrukt alleen maar hoe Mojo/Pinkpop in die wedstrijd staat.

uiteraard, grootste punt van aantal verkoopcijfers is te verwijten aan de lineup en met name de namen bovenin het affiche. Maar ik ben er ook van overtuigd dat aan de tegenvallende verkoopcijfers ook andere redenen zijn, aanbod andere concerten en festivals rond die periode met name of bijvoorbeeld de ticketprijzen zijn er vast 2.
Hiervan is 1 ding helemaal zeker, volgend jaar is er een heel andere lineup!

SOAD geweldige band net zoals RATM. Maar ….je bundelt hier namen samen net zoals gisteren die op Graspop horen. Als je ze allemaal samen op een weekend zou boeken.

de tijdsindeling zal weinig invloed hebben op de verkoop, die liep al.
dat men verplicht naar Di-rect moet kijken (los van Silent Disco en Stage 4) benadrukt alleen maar hoe Mojo/Pinkpop in die wedstrijd staat.
De tijdsindeling zal zeker wel invloed hebben, de verkoop loopt toch nog?
uiteraard, grootste punt van aantal verkoopcijfers is te verwijten aan de lineup en met name de namen bovenin het affiche. Maar ik ben er ook van overtuigd dat aan de tegenvallende verkoopcijvers ook andere redenen zijn, aanbod andere concerten en festivals rond die periode met name of bijvoorbeeld de ticketprijzen zijn er vast 2.
Andere grote concerten en grote festivals verkopen wel uit, ook tegen hoge prijzen.

• Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal
je gaat er dan van uit dat de kritiek altijd naast zich neer gelegd zal worden?

men kan er ook van uit gaan dat de kritiek die gegeven wordt aan de mogelijkheden bekeken zal worden.
kan nog altijd zijn dat het festival daar alsnog niets mee doet.

kritiek op de lineup en "meuk" of genre nader te noemen, daar kan je alleen vanuit eigen perspectief op reageren vanuit eigen wensen.
kritiek op het het aanbod eten, kan, maar gezien het al ruime aanbod denk ik idd dat dat kritiek is die niet het doel zal treffen

“Er wordt voldaan aan het absolute minimum wat de faciliteiten betreft, hoezee! Kritiek werkt! De rest doen we niks mee…”

Prima illustratie van waarom er geen vooruitgang geboekt wordt, dank daarvoor.

• Leuk
  • Winning
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
Jawel, dan ook. Het is een festival, geen concert met een voorprogramma. Op een festival moet eigenlijk altijd minimaal één (en dat is al weinig) alternatief zijn.
ik ben er vrijwel van overtuigd, dat als bijvoorbeeld Upsahl op Stage 4 geheel overlap had met Di-rect, de discussie precies zo verliep hier in het topic als nu

Users who are viewing this thread