Terugkomend op de "geschikt als Pinkpop headliner" discussie. Is welke act dan ook specifiek te benoemen als Pinkpop headliner, wat voor lijst met hits, hoeveel streams, uitverkochte zalen/stadions moeten ze op hun naam hebben, of juist niet dit maar een top live reputatie? Geen idee waar de grens sub of headliner ligt. Als ik naar mezelf kijk maakt het mij in ieder geval niet uit, ik ben gewoon een junk en mijn drugs is live muziek beleven in de breedste vorm. Half juli ga ik met t vrouwke naar Brussel voor the Weeknd om vervolgens een maandje later met haar broer naar Rammstein te gaan in datzelfde stadion, maar ik kan net zo genieten van een kleine show in de Mezz of Bibelot enz.. Gelukkig staan hier ook de seinen op groen voor een verblijf in Landgraaf van 3 dagen, en dat gezegd hebbende... Ons spoorboekje, Vrijdag: eerst bonnen halen, beetje rondscharrelen Picture This, Ellie Goulding, Electric Callboy, Nial Horan, the Hu / the Lumineers (nog geen idee, mijn voorkeur the Hu, maar als zij the lumineers wil zien, ook goed), TWOD, Editors, Pink. Zaterdag: DeWolff, Xavier Rudd, Daõi Freyr, Sons, Disturbed, Hollywood Vampires, the Black Keys, The Script (voorvak), QOTSA, Robbie Williams. Zondag: Only the Poets, DMA's, stukje Orange Skyline, Di-rect (voorvak), Tash Sultana/I Prevail (pfff, mijn grootste clash maar praktisch gezien De afstand naar de tent voor I Prevail denk ik Tash Sultana), Goldband, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats, One Republic (voorvak), MGK/Warpaint (nog niet uit), RHCP. In de praktijk zal dit spoorboekje na een paar uur al behoorlijke vertraging oplopen die niet meer in te halen is