Pinkpop 2023

Het is zelf niet mijn muziek maar hoezo “flut namen” ? Vind je dat ook van een LilNasX of Kendrick Lamar ? Of van een Lizzo en Sam Smith als co headliners? Dit zijn anders wel de headliners die Pinkpop nodig heeft om eens de vijver van headliners te Vergroten.
Dit zijn idd ook flutnamen kom op zeg! Nin, five finger death punch, system of a down bijvoorbeeld denk eens in een andere hoek dan mannen in een onderbroek

• Haha
Waarderingen: Oasiss en Timmetje
Dit zijn idd ook flutnamen kom op zeg! Nin, five finger death punch, system of a down bijvoorbeeld denk eens in een andere hoek dan mannen in een onderbroek
Ja Five Finger Death Punch is een fijne naam om te hebben joh. Tuurlijk zijn namen als Tool, NIN en SOAD dik, maar dat zijn Kendrick Lamar, Rosalia en Billie Eilish ook. Maar zoals Timothy zegt, Graspop kun je ook heen.

Terugkomend op de "geschikt als Pinkpop headliner" discussie. Is welke act dan ook specifiek te benoemen als Pinkpop headliner, wat voor lijst met hits, hoeveel streams, uitverkochte zalen/stadions moeten ze op hun naam hebben, of juist niet dit maar een top live reputatie? Geen idee waar de grens sub of headliner ligt. Als ik naar mezelf kijk maakt het mij in ieder geval niet uit, ik ben gewoon een junk en mijn drugs is live muziek beleven in de breedste vorm. Half juli ga ik met t vrouwke naar Brussel voor the Weeknd om vervolgens een maandje later met haar broer naar Rammstein te gaan in datzelfde stadion, maar ik kan net zo genieten van een kleine show in de Mezz of Bibelot enz.. Gelukkig staan hier ook de seinen op groen voor een verblijf in Landgraaf van 3 dagen, en dat gezegd hebbende... Ons spoorboekje, Vrijdag: eerst bonnen halen, beetje rondscharrelen Picture This, Ellie Goulding, Electric Callboy, Nial Horan, the Hu / the Lumineers (nog geen idee, mijn voorkeur the Hu, maar als zij the lumineers wil zien, ook goed), TWOD, Editors, Pink. Zaterdag: DeWolff, Xavier Rudd, Daõi Freyr, Sons, Disturbed, Hollywood Vampires, the Black Keys, The Script (voorvak), QOTSA, Robbie Williams. Zondag: Only the Poets, DMA's, stukje Orange Skyline, Di-rect (voorvak), Tash Sultana/I Prevail (pfff, mijn grootste clash maar praktisch gezien De afstand naar de tent voor I Prevail denk ik Tash Sultana), Goldband, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats, One Republic (voorvak), MGK/Warpaint (nog niet uit), RHCP. In de praktijk zal dit spoorboekje na een paar uur al behoorlijke vertraging oplopen die niet meer in te halen is😆🤘🏻
Ik zou in alle 3 voorvakken niet dood gevonden willen worden, maar Rammstein maakt alles goed! ;)

Desondanks veel plezier alvast 😁

De ene denkt aan mannen in een onderbroek, de ander aan mannen met koddige elastiekjes in hun baard.

SOAD en NiN zijn geweldige bands natuurlijk, daar niet van.

Dit is toch eigenlijk het probleem van Pinkpop. Ze missen best wel een groot publiek omdat ze niet genoeg vernieuwen, maar anderzijds is hun vaste base vrij conservatief en willen ze niks dan dat het nu is.

Dit omschrijft het Pinkpop probleem wel goed; vanuit het perspectief van het Festileaks forum dan!

Alleen kennen wij de interne lijntjes, cijfertjes en wetenswaardigheden niet. Af en toe sijpelt er naar buiten dat een Robbie Williams niet eerste keus was, dat een McCartney als eis om te komen stelde dat er niets anders tegelijk speelde, of dat een vervelende wethouder voor het plan om tot later dan 0:00 door te gaan gaat liggen, maar echt dicht op het vuur zitten we niet. En verder is het allemaal speculatie en vergelijken met andere festivals, en daar conclusies uit trekken. Want als er een keer een lel van een interview komt met iemand als Rob Trommelen, die wel een accurate bron zou moeten zijn, dan zetten we bij heel veel van zijn uitspraken vraagtekens of we verklaren hem voor gek, omdat we hem niet geloven of willen geloven, of we zijn het niet eens met zijn bekrompen, achterhaalde of conservatieve insteek.

Heeft Pinkpop inderdaad een probleem? Is de huidige formule echt een dood spoor? Wat levert het onder de streep op of kost het wanneer je 70.000, 65.000, 60.000 of slechts 55.000 bezoekers per dag hebt?

<onderzoeksjourtnalistmodus uit ;)>

• Leuk
Waarderingen: Landgraver
Ik blijf me hier vragen bij stellen. 2 weken later speelde hij in Werchter terwijl New Order op de andere stage aan het knallen was.
Tsja. Als er iets naar buiten sijpelt, wil dat niet zeggen dat het 100% klopt. Ik denk dat je een goed punt hebt om dit te betwijfelen...

Dit omschrijft het Pinkpop probleem wel goed; vanuit het perspectief van het Festileaks forum dan!

Alleen kennen wij de interne lijntjes, cijfertjes en wetenswaardigheden niet. Af en toe sijpelt er naar buiten dat een Robbie Williams niet eerste keus was, dat een McCartney als eis om te komen stelde dat er niets anders tegelijk speelde, of dat een vervelende wethouder voor het plan om tot later dan 0:00 door te gaan gaat liggen, maar echt dicht op het vuur zitten we niet. En verder is het allemaal speculatie en vergelijken met andere festivals, en daar conclusies uit trekken. Want als er een keer een lel van een interview komt met iemand als Rob Trommelen, die wel een accurate bron zou moeten zijn, dan zetten we bij heel veel van zijn uitspraken vraagtekens of we verklaren hem voor gek, omdat we hem niet geloven of willen geloven, of we zijn het niet eens met zijn bekrompen, achterhaalde of conservatieve insteek.

Heeft Pinkpop inderdaad een probleem? Is de huidige formule echt een dood spoor? Wat levert het onder de streep op of kost het wanneer je 70.000, 65.000, 60.000 of slechts 55.000 bezoekers per dag hebt?

Het klopt wat je zegt hierin. Maar als ik hier om me heen vraag mist de jeugd gewoon een of twee dance namen. Waarom zijn die dit jaar opeens weg? Je kunt ze gewoon boeken. Naar mijn idee heb je dan dus oogkleppen op.

En zo zijn er nog genoeg andere dingen te noemen die vrij simpel op te lossen zijn.

Heeft Pinkpop inderdaad een probleem? Is de huidige formule echt een dood spoor?

vanuit het perspectief van het Festileaks forum... tja, en daarvan zijn er een aantal die het liever anders zien, waarvan ik twijfel of ze uberhaupt op het festival zelf zijn

het is de balans in geval van Pinkpop, tussen +50 jaar ervaring en de festival-marktontwikkeling
de een valt over de +50 jaar ervaring, de ander over de marktontwikkeling

vanuit het perspectief van het Festileaks forum... tja, en daarvan zijn er een aantal die het liever anders zien, waarvan ik twijfel of ze uberhaupt op het festival zelf zijn

het is de balans in geval van Pinkpop, tussen +50 jaar ervaring en de festival-marktontwikkeling
de een valt over de +50 jaar ervaring, de ander over de marktontwikkeling
Ik beperkte me tot Pinkpop, omdat ik alleen dat topic intensief genoeg volg. Maar het zal inderdaad breder zijn dan alleen onze Landgraafse parel...

Dat tweede lijkt me een direct gevolg van het eerste. :)
Nouja dit dus.
Ik ga niet weer het hele verhaal typen over hoe ik er dit jaar in stond, maar met prima alternatieven tijdens de headliners (die ik allemaal niet hoef te zien) was ik er wellicht geweest

men kan ook concluderen dat de wensen en eisen die men zelf aan een festival stelt, niet voldoen voor specifiek dit festival

wellicht is dan de conclusie dat een ander festival meer voldoet aan wat men zelf zoekt in een lineup en overige aanbod.
mogelijk ligt de focus van de 'gewenste verbeteringen' die volgen uit eigen wensen en eisen waar een festival aan moet voldoen, te veel met de nadruk op zaken die niet zomaar veranderen. (misschien zelfs tegen beter weten in)

mijn mening, ik denk dat men meer kan kijken naar de positieve punten welke een festival brengt. Deze ondersneeuwen al eens doordat het uitaard veel makkelijker is de negatieve punten te blijven benadrukken. Want er zijn voor heel veel mensen ook heel veel positieve punten!

• Leuk
Waarderingen: sjaan en Bassie78
Het klopt wat je zegt hierin. Maar als ik hier om me heen vraag mist de jeugd gewoon een of twee dance namen. Waarom zijn die dit jaar opeens weg? Je kunt ze gewoon boeken. Naar mijn idee heb je dan dus oogkleppen op.

En zo zijn er nog genoeg andere dingen te noemen die vrij simpel op te lossen zijn.
Dit is dus bekrompen! Net of houd alle jeugd van Dance (en hier zijn genoeg festivals voor)
Als ik de jeugd om mij heen hoor zeggen ze dat dit jaar pinkpop te soft is en voornamelijk de headliners flut zijn.. stond in plaats van Pink of Robbie een band als Rage Against The Machine of een Soad was er meer op af gekomen "ook veel jeugd"

• Haha
Waarderingen: gerbthederp en Timmetje
mijn mening, ik denk dat men meer kan kijken naar de positieve punten welke een festival brengt. Deze ondersneeuwen al eens doordat het uitaard veel makkelijker is de negatieve punten te blijven benadrukken. Want er zijn voor heel veel mensen ook heel veel positieve punten!
Als we hier continu hosanna gaan lopen verkondigen en alleen maar positief blijven wordt het ook een saaie boel.

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik zeg het nogmaals. De mensen die zich hier negatief uitlaten over Pinkpop doen dit voornamelijk omdat ze het festival toch een warm hart toedragen en/of potentiele bezoekers zijn. Er is alleen een groep (potentiele) bezoekers dit het idee heeft dat dit festival toondoof is en jammer vindt dat er niet het een en het ander aan wordt gepast. Dat is in ieder geval de sfeer die ik proef bij de andere mensen die ik hier commentaar zie leveren op het festival, en is voor mij ook het geval.

Users who are viewing this thread