Pinkpop 2023

ik ben er vrijwel van overtuigd, dat als bijvoorbeeld Upsahl op Stage 4 geheel overlap had met Di-rect, de discussie precies zo verliep hier in het topic als nu
Als alle gaten in het tijdschema waren opgevuld? Dan was dat iig één kritiekpunt minder.

Ik snap gewoon niet zo goed hoe een major anno 2023 een tijdschema kan produceren waarop meerdere malen maar één act speelt.
Da's bizar.

• Leuk
Waarderingen: elo
Ik snap gewoon niet zo goed hoe een major anno 2023 een tijdschema kan produceren waarop meerdere malen maar één act speelt.
ik heb al eerder gezegd, wat dit punt betreft was het tijdschema van Pinkpop 2017/2018/2019 beter, probleem ontstaat in 2022 door 2 acts extra op Stage 4 te zetten, dus 6 acts op Stage 4 over 4 acts op de mainstage (en dat ook nog met geen overlap met de headliner)
wellicht was er na 2019 meer vraag naar meer acts op Stage 4, of Mojo vult gewoon het affiche met die 6 extra namen?

de tijdsindeling zal weinig invloed hebben op de verkoop, die liep al.
dat men verplicht naar Di-rect moet kijken (los van Silent Disco en Stage 4) benadrukt alleen maar hoe Mojo/Pinkpop in die wedstrijd staat.

uiteraard, grootste punt van aantal verkoopcijfers is te verwijten aan de lineup en met name de namen bovenin het affiche. Maar ik ben er ook van overtuigd dat aan de tegenvallende verkoopcijfers ook andere redenen zijn, aanbod andere concerten en festivals rond die periode met name of bijvoorbeeld de ticketprijzen zijn er vast 2.
Hiervan is 1 ding helemaal zeker, volgend jaar is er een heel andere lineup!
Waarom verwacht je volgend jaar een heel andere line-up? Of bedoel je andere headliners? Dat lijkt me logisch toch? Of verwacht je een andere insteek in de programmering?

SOAD geweldige band net zoals RATM. Maar ….je bundelt hier namen samen net zoals gisteren die op Graspop horen. Als je ze allemaal samen op een weekend zou boeken.
Waarom horen die op graspop en een Harry styles op pinkpop? En waarom mag je geen namen delen met Graspop..? Pinkpop heeft in de goede tijden ook dit genre geboekt Sepultura bijv. In 96.
Dance acts zijn prima bloody beetroots en chase en status waren fantastisch!!
Ik ben nu een beetje de boeman... maar ga al jaren naar pinkpop ieder jaar vaste prik veel prut voorbij zien komen (met Bieber als dieptepunt) maar vooral veel topacts!
Veel op dit forum willen vernieuwen met namen die alleen maar afbraak zouden doen, waarbij de oude generatie en ook de nieuwe generatie veel vaker zullen thuis blijven! Tijden hebben tijden en zie straks genoeg potentieel headliner materiaal opkomen: Sam Fender, Nothing But Thieves, Inhaler om een paar te noemen zonder harde gitaren..

Waarom horen die op graspop en een Harry styles op pinkpop? En waarom mag je geen namen delen met Graspop..? Pinkpop heeft in de goede tijden ook dit genre geboekt Sepultura bijv. In 96.
Dance acts zijn prima bloody beetroots en chase en status waren fantastisch!!
Ik ben nu een beetje de boeman... maar ga al jaren naar pinkpop ieder jaar vaste prik veel prut voorbij zien komen (met Bieber als dieptepunt) maar vooral veel topacts!
Veel op dit forum willen vernieuwen met namen die alleen maar afbraak zouden doen, waarbij de oude generatie en ook de nieuwe generatie veel vaker zullen thuis blijven! Tijden hebben tijden en zie straks genoeg potentieel headliner materiaal opkomen: Sam Fender, Nothing But Thieves, Inhaler om een paar te noemen zonder harde gitaren..
Ik zou Inhaler als sub headliner toejuichen. Denk dat de rest dat niet wilt.

Waarom verwacht je volgend jaar een heel andere line-up? Of bedoel je andere headliners? Dat lijkt me logisch toch? Of verwacht je een andere insteek in de programmering?
precies wat ik zeg, "Hiervan is 1 ding helemaal zeker, volgend jaar is er een heel andere lineup!"

dus ja heel logisch, hele andere lineup, 3 headliners die Mojo beschikbaar kan krijgen en een lineup van Mojo daar onder van acts die in juni op een festival willen staan. met kans op 1 zelfde naam, < 1,6%

• Leuk
Waarderingen: brutus257
precies wat ik zeg, "Hiervan is 1 ding helemaal zeker, volgend jaar is er een heel andere lineup!"

dus ja heel logisch, hele andere lineup, 3 headliners die Mojo beschikbaar kan krijgen en een lineup van Mojo daar onder van acts die in juni op een festival willen staan. met kans op 1 zelfde naam, < 1,6%
Ok dus gewoon zoals ieder ander festival: ieder jaar een ander programma.

Dacht dat je informatie had over andere ideeën qua programmering, vandaar mijn vraag.

Samen met Foo Fighters en Guns N Roses? Zou een goede set headliners zijn
Als je puur kijkt naar de kaartverkoop wel ja. Alhoewel ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat RHCP an sich twee jaar op rij goed kaarten doet verschuiven. Geen idee waarom RW daar dus voor gekozen heeft.

Namen die op de lijst hebben gestaan maar toch niet kwamen, hebben wat mij betreft wel een streepje voor. Er zijn toch mensen geweest die in een bepaald stadium daar blij van werden, er kaarten voor kochten, en daarna teleurgesteld werden. Wat dat betreft zou ik Guns 'n Roses en Post Malone + Marshmello wel terug willen zien in 2024. En daar past Foo Fighters, alhoewel een behoorlijk veilige keuze, wel uitstekend bij.

Maar om met Dennis te spreken: eerst ma\ar eens die 2023 editie!

Als je puur kijkt naar de kaartverkoop wel ja. Alhoewel ik me eigenlijk niet kan voorstellen dat RHCP an sich twee jaar op rij goed kaarten doet verschuiven. Geen idee waarom RW daar dus voor gekozen heeft.

Ik neem aan dat er iets is fout gegaan en dit gewoon een snelle oplossing was, omdat de rest van de bovenkant sterk genoeg is om deze dubbele boeking op te vangen

Net niet toch? Zowel de dag van GnR in 2020 als de dag van RHCP waren/zijn de slechtst verkopende dagen van hun weekend.
de ironie is, dat GnR met de 'tegenvallende' verkoop van de "Landgraaf->Weert" show, waarschijnlijk dagkaarten wel goed verkocht had.... uitgaande van ca 25.000 dagkaarten

Users who are viewing this thread