Pinkpop 2023

Nog een klein maandje tot Pinkpop!

Ook dit jaar zal er weer een Festileaks Community Meeting op het festival georganiseerd worden. Zo zien we elkaar ook eens in het echt na een jaar lang speculeren over Pinkpop. Nu is mijn vraag aan jullie: op welk moment komt dit jullie het beste uit in jullie ongetwijfeld overvolle spoorboekje?

• Leuk
Waarderingen: Minie en mattman
A
is best grappig dat mensen aan het discussiëren zijn of hij een headliner op Pinkpop zou zijn, terwijl hij als headliner geboekt stond een paar jaar terug
Als het niet in de traditionele "gitarenband met een gemiddelde leeftijd van 55+" past, moet een potentiële headliner hier een examen of vier extra maken voordat het eventueel gedoogd wordt;).

is best grappig dat mensen aan het discussiëren zijn of hij een headliner op Pinkpop zou zijn, terwijl hij als headliner geboekt stond een paar jaar terug
ik zou zeggen, laten we eerst eens afwachten hoe de vlag er bij hangt in 2024

eerst maar eens de 2023 editie

was al bekend dat de indeling van de Silent Disco al bekend is?

De Silent Disco vrijdag
Kanaal 1: R&B, hits & meezingen
13:00 – 16:00 Djacky
16:00 – 18:00 Captein T
18:00 – 19:00 TräckSäck & guests (Limburgse hits met 2 accordeons)
19:00 – 21:00 Robin
21:00 – 23:00 de weekendclub

Kanaal 2: Rock & Alternative
13:00 – 16:00 Jera on Air DJ Team
16:00 – 18:00 DJ Broekie en MC Paddy
18:00 – 19:00 Live uurtje op kanaal 1
19:00 – 21:00 Yoeri (3FM)
21:00 – 23:00 Captain T

Kanaal 3: Dancekanaal hosted by Huisgenot
13:00 – 16:00 Keezus Christus & Roellerdisco
16:00 – 18:00 Boyos
19:00 – 21:00 Pave
21:00 – 23:00 Six Feet Up

De Silent Disco zaterdag
13:00 – 16:00 DJ Ignace
16:00 – 17:00 TräckSäck & guests
17:00 – 19:00 Onno & Jeroen
19:00 – 21:00 De Kameleon
21:00 – 23:00 HALSOVERKOP

13:00 – 16:00 Daffie DJ
16:00 – 17:00 Live uurtje op kanaal 1
17:00 – 19:00 Cream Of The Crop
21:00 – 23:00 JIP

Kanaal 3: Dancekanaal hosted by Poppodium NIEUWE NOR
13:00 – 16:00 Nothing But Funk
16:00 – 17:00 Live uurtje op kanaal 1
17:00 – 19:00 Brent New
19:00 – 21:00 Pim Umenzi
21:00 – 23:00 Impulse D&B Soundsystem

De Silent Disco zondag
13:00 – 16:00 Hek van de Dam
16:00 – 18:00 GIL-T
18:00 – 19:00 TräckSäck & guests
19:00 – 21:00 HALSOVERKOP
21:00 – 23:00 Fake Tits

13:00 – 16:00 Pim Pam Pompen
16:00 – 18:00 JIP
21:00 – 23:00 JIP

Kanaal 3: Dancekanaal hosted by Muziekgieterij
13:00 – 16:00 Guillaume Colson
16:00 – 18:00 Oliver Way
19:00 – 21:00 MiTTa b2b Jovo Moto
21:00 – 23:00 Project cvd residents

Postmalone als headliner! En dan iedere keer hier zeggen dat Werchter het beter doet die komt toch ook niet met dit soort flut namen??
Het is zelf niet mijn muziek maar hoezo “flut namen” ? Vind je dat ook van een LilNasX of Kendrick Lamar ? Of van een Lizzo en Sam Smith als co headliners? Dit zijn anders wel de headliners die Pinkpop nodig heeft om eens de vijver van headliners te Vergroten.

Is niet gek toch? Als je buiten het genre boekt, zal het vaste publiek gemiddeld minder enthousiast zijn.
Zegt helemaal niks over hoe groot of goed een artiest is, maar wel of het bij een festival past.
Als je 10 jaar lang vooral foo fighters, muse en Pearl Jam boekt, krijg je nu eenmaal vaste bezoekers die daar van houden...

• Leuk
Waarderingen: bootje76 en Cooklu
Is niet gek toch? Als je buiten het genre boekt, zal het vaste publiek gemiddeld minder enthousiast zijn.
Zegt helemaal niks over hoe groot of goed een artiest is, maar wel of het bij een festival past.
Als je 10 jaar lang vooral foo fighters, muse en Pearl Jam boekt, krijg je nu eenmaal vaste bezoekers die daar van houden...
Vallen Armin van Buuren, Imagine Dragons, Martin Garrix , Justin Bieber, Robbie Williams en Bruno Mars dan ook uit het genre?

wat is "genre" als het op Pinkpop aankomt?

het is voornamelijk Rock en Pop dat het normaal goed doet en veel het affiche vult, de rest is wat Mojo maar interessant vind om naar Pinkpop te zetten.
kunnen ons nu wel al druk maken over Post Malone, waarvan nog niet eens iets zeker is voor 2024. Op basis van dat hij al als headliner op papier stond in 2020 zou je kunnen zeggen dat Mojo het nog wel zou doen. Of hij destijds vooraf eerste keuze was, betwijfel ik? Of de tickets niet vlotjes over de toonbank gingen, nee dat niet? Of veel mensen er blij van gaan worden, hij verkoopt in ieder geval 2 Ziggo's? maar ik zou zeggen 2024 dat zien we dan wel... Om hem als gerucht te zien voor Pinkpop 2024, denk dat we dan meer moeten kijken welke signalen daarvoor te vinden zijn? Ik zie zelf nog geen aanleiding, behalve 2 Ziggo shows in mei 2023 die goed ontvangen zijn.

eerst 2023 editie maar.

• Leuk
Waarderingen: Bassie78
Die hebben vorig jaar toch ook al getourd zonder hun eigen (inmiddels overleden) gitarist? Los van emotionele redenen zie ik geen praktische bezwaren.
Geen idee van, maar nog geen 10 weken (?) na het overlijden van 1 van de belangrijke bandleden gewoon op tour gaan vind ik bijzonder.

• Leuk
Waarderingen: colette283
Geen idee van, maar nog geen 10 weken (?) na het overlijden van 1 van de belangrijke bandleden gewoon op tour gaan vind ik bijzonder.
De hele US tour in 2022 was zonder hem. Officieel omdat "hij meer tijd voor zijn gezin wilde". Maar wie weet wist de band al langer dat het niet goed ging met hem. Maakt verder ook niet uit, blijft tragisch.

Omdat het me verbaasd.
oh, ik dacht dat je specifiek iets gelezen of gezien had.
Ik had zelf nog op de sociale kanalen gekeken en op de site van The Script, daarop niets nieuws te zien.
maar met de tour met P!nk die 7 juni start, lijkt me inderdaad dat we niet anders kunnen stellen dat dat deze tour niet meer gecanceld gaat worden

oh, ik dacht dat je specifiek iets gelezen of gezien had.
Ik had zelf nog op de sociale kanalen gekeken en op de site van The Script, daarop niets nieuws te zien.
maar met de tour met P!nk die 7 juni start, lijkt me inderdaad dat we niet anders kunnen stellen dat dat deze tour niet meer gecanceld gaat worden
De ene band gaat er weer anders mee om dan de andere/ zie Stones / FF.De rekeningen blijven toch binnenkomen en na 2 jaren met Covid kan ik me goed voorstellen dat men toch weer gaat touren los van persoonlijke vriendschappen en het verdriet dat ieder op zijn eigen manier moet verwerken.

Terugkomend op de "geschikt als Pinkpop headliner" discussie. Is welke act dan ook specifiek te benoemen als Pinkpop headliner, wat voor lijst met hits, hoeveel streams, uitverkochte zalen/stadions moeten ze op hun naam hebben, of juist niet dit maar een top live reputatie? Geen idee waar de grens sub of headliner ligt. Als ik naar mezelf kijk maakt het mij in ieder geval niet uit, ik ben gewoon een junk en mijn drugs is live muziek beleven in de breedste vorm. Half juli ga ik met t vrouwke naar Brussel voor the Weeknd om vervolgens een maandje later met haar broer naar Rammstein te gaan in datzelfde stadion, maar ik kan net zo genieten van een kleine show in de Mezz of Bibelot enz.. Gelukkig staan hier ook de seinen op groen voor een verblijf in Landgraaf van 3 dagen, en dat gezegd hebbende... Ons spoorboekje, Vrijdag: eerst bonnen halen, beetje rondscharrelen Picture This, Ellie Goulding, Electric Callboy, Nial Horan, the Hu / the Lumineers (nog geen idee, mijn voorkeur the Hu, maar als zij the lumineers wil zien, ook goed), TWOD, Editors, Pink. Zaterdag: DeWolff, Xavier Rudd, Daõi Freyr, Sons, Disturbed, Hollywood Vampires, the Black Keys, The Script (voorvak), QOTSA, Robbie Williams. Zondag: Only the Poets, DMA's, stukje Orange Skyline, Di-rect (voorvak), Tash Sultana/I Prevail (pfff, mijn grootste clash maar praktisch gezien De afstand naar de tent voor I Prevail denk ik Tash Sultana), Goldband, Nathaniel Rateliff & The Night Sweats, One Republic (voorvak), MGK/Warpaint (nog niet uit), RHCP. In de praktijk zal dit spoorboekje na een paar uur al behoorlijke vertraging oplopen die niet meer in te halen is😆🤘🏻

Users who are viewing this thread