In vind vergelijken altijd erg lastig. Waar moet je Pinkpop mee vergelijken? Andere festivals van hetzelfde formaat? Andere festivals van een ander formaat? Losse concerten van artiesten op je line-up?
Bottom line is dat als een line-up tegenvalt, een festival al snel (te) duur lijkt. Waarom zou je immers zo'n bedrag uitgeven als het programma je niet (genoeg) aan staat? Dan kies je voor een ander festival dat meer naar je smaak is, en dan is de conclusie automatisch dat dit wel de prijs waard is, en dat andere dus niet.
Ik vind de prijzen van Pinkpop helemaal prima. Drie dagen van 12:00 tot 0:00 programma, plus gratis camperen van donderdagavond tot maandagochtend, voor 275 euro vind ik schappelijk. Ik vind de bijna jaarlijkse verhoging t.o.v. de afgelopen edities wel te groot, maar ik begrijp dat crisis/corona/inflatie doorwerkt op de prijs. Dat doet het in dezelfde verhouding ook op de vla bij de Jumbo.
Voor één dag zou ik dan weer nooit 135 euro betalen, maar ik zou daar tegenover ook nooit meer dan 100 euro voor een los concert betalen, al was het Queen met Freddie in Wembley bij wijze van spreken. Ik ga dan duidelijk voor de totale weekend combo, wat dus in mijn optiek een soort 3 halen, 2 betalen deal is...