Pinkpop 2023

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Bij RW krijg je ook een gratis retour treinticket vanuit elk Belgisch treinstation.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
RW Weekendticket plus campingticket is 330 euro, da's 82,50 euro per dag
PP Weekendticket incl. camping is 275 euro, da's 92 euro per dag

Scheelt dus een kleine 10 euro

Dagtickets RW zijn 127 euro, en PP zijn 135 euro

Scheelt dus 8 euro


Ik zou het niet als 'een stuk' goedkoper omschrijven. Het verschil van 8 danwel 10 euro is anno 2023 een verschil van nog geen 3 consumptiemunten. Die munten zijn bij RW trouwens iets duurder dan bij PP, en het biertje van PP is 0,25L tegenover 0,2L bij RW. Als je redelijk wat munten verbruikt per dag, kom je denk ik zelfs iets duurder uit bij RW...
Ok, fair enough over dat 'stuk', maar reageerde op jouw bericht dat RW iets meer kostte. Terwijl het zelfs gewoon goedkoper is.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.901
RW boekt ook nog eens meer artiesten per dag dan pinkpop geloof ik toch?
Als je dat ook nog eens mee neemt in de berekening, dat je minder geld betaald en er meer voor terug krijgt, dan heb je ook weer direct een heel ander plaatje.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cooklu en Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Ok, fair enough over dat 'stuk', maar reageerde op jouw bericht dat RW iets meer kostte. Terwijl het zelfs gewoon goedkoper is.
Vandaar die aanvulling dat het per dag wel degelijk goedkoper is. Anders worden de cijfertjes inderdaad uit hun verband gerukt.

Laat ik eindigen met:

Ik vind de prijs van Pinkpop erg schappelijk. Ik vind de prijs van RW nog schappelijker. Een dag meer, en die dagen duren ook nog eens iets langer doordat ze na middernacht nog eventjes doorgaan, dat doet RW buitengewoon netjes.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
Met een sterk programma is de prijs van een weekendticket Pinkpop best ok. Met een blokkenschema vol gatenkaas en een minder sterk programma is het vrij aan de prijs.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
awel...
toch eens even gekeken, qua vergelijking van de lineup

Pinkpop deelt 18 van de 62 namen met Rock Werchter.
Hiervan is RHCP de enige gedeelde "headliner", Williams staat in de zomer niet in Belgie en P!nk zien we op het Boutique evenement.
Zien we van Noord en Zuid stages terug Queens of the Stone Age, The Black Keys, Editors, The Lumineers, Machine Gun Kelly en Xavier Rudd.
Dat zijn van de 'prominente' namen, eigenlijk maar 7 gedeelde namen in de lineup van Pinkpop.

Staan Belgische namen Haunted Youth en Zwangere Guy op Pinkpop in de tent en RW op Mainstage.
en Belgische Blackwave staat op Pinkpop Stage 4 (kleinste podium) en op RW in The Barn (tweede stage)
Zien we Picture This op RW The Slope afsluiten en op Pinkpop het Noordpodium openen.
Zien we Hot Milk, SONS en Nova Twins bij beide op het kleineste podium (Stage 4 / The Slope)
Heeft Rock Werchter wel heel opvallen Nathaniel Rateliff en Driver Era op mainstage en Pinkpop 'slechts' in de Tent (3de podium)
Gayle en The Hu zien we dan bij beide op het 3de podium (Tent / Klub C)
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Met een sterk programma is de prijs van een weekendticket Pinkpop best ok. Met een blokkenschema vol gatenkaas en een minder sterk programma is het vrij aan de prijs.
is natuurlijk ook wel in verhouding tot wie wat een sterk programma vind?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Dat je uiteindelijk op bijna 40 euro verschil komt.
Op 330 euro. Dat is iets van 12 procent ofzo? Dat vind ik wel een groot verschil. Met meer namen.
Ah. Ja het was ook alleen maar een berekeningetje van de werkelijke kosten he? Dat je voor dat verschil nogal wat meer festivalinhoud terugkrijgt dat is nooit echt een discussie geweest. We vonden echter weer eens een reden om RW en PP met elkaar te vergelijken. Altijd fun!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
3.006
4.073
Ah. Ja het was ook alleen maar een berekeningetje van de werkelijke kosten he? Dat je voor dat verschil nogal wat meer festivalinhoud terugkrijgt dat is nooit echt een discussie geweest. We vonden echter weer eens een reden om RW en PP met elkaar te vergelijken. Altijd fun!
Zekerrrr.
Vind het ook prima 'betaalbaar'. In tegenstelling tot het eten en drinken.
Blijf het jammer vinden dat het voor mij echt een bijzonder matige editie is, zeker met het programma van vorig jaar in het achterhoofd.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.891
8.901
awel...
toch eens even gekeken, qua vergelijking van de lineup

Pinkpop deelt 18 van de 62 namen met Rock Werchter.
Hiervan is RHCP de enige gedeelde "headliner", Williams staat in de zomer niet in Belgie en P!nk zien we op het Boutique evenement.
Zien we van Noord en Zuid stages terug Queens of the Stone Age, The Black Keys, Editors, The Lumineers, Machine Gun Kelly en Xavier Rudd.
Dat zijn van de 'prominente' namen, eigenlijk maar 7 gedeelde namen in de lineup van Pinkpop.

Staan Belgische namen Haunted Youth en Zwangere Guy op Pinkpop in de tent en RW op Mainstage.
en Belgische Blackwave staat op Pinkpop Stage 4 (kleinste podium) en op RW in The Barn (tweede stage)
Zien we Picture This op RW The Slope afsluiten en op Pinkpop het Noordpodium openen.
Zien we Hot Milk, SONS en Nova Twins bij beide op het kleineste podium (Stage 4 / The Slope)
Heeft Rock Werchter wel heel opvallen Nathaniel Rateliff en Driver Era op mainstage en Pinkpop 'slechts' in de Tent (3de podium)
Gayle en The Hu zien we dan bij beide op het 3de podium (Tent / Klub C)
stages vergelijken zonder het tijd slot erbij werkt niet zo goed toch?
afsluiter van een grote tent bijvoorbeeld is veel hogere spot dan het openen van de mainstage om maar iets te noemen

is verder natuurlijk ook logisch dat een festival van 4 dagen per dag wat goedkoper is dan een festival van 3 dagen. een festival maakt nou eenmaal een hele berg aan vaste kosten die niet hoger worden als je er een dag extra bij zet.

zou het voor pinkpop geen optie zijn om naar 4 dagen te gaan om de kosten te drukken? moeten ze natuurlijk wel genoeg headliners kunnen vinden, of meer met kleinere co-headliners gaan werken zoals RW. zal wel niet gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss en Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Met een sterk programma is de prijs van een weekendticket Pinkpop best ok. Met een blokkenschema vol gatenkaas en een minder sterk programma is het vrij aan de prijs.
Inderdaad. Da's een conclusie die we laatst ook al trokken (of in ieder geval ik dan). Een festival ervaar je al snel als duur wanneer het aanbod je niet aanspreekt, en wanneer de line-up je wel aanspreekt, dan zul je het waarschijnlijk veel sneller een redelijke prijs vinden...
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
stages vergelijken zonder het tijd slot erbij werkt niet zo goed toch?
leek me in mijn opsomming ook niet relevant, tenzij ik het benoemde

mijn conclusie is eigenlijk dat met 18 namen het qua programma heel lastig te vergelijken is
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.632
leek me in mijn opsomming ook niet relevant, tenzij ik het benoemde

mijn conclusie is eigenlijk dat met 18 namen het qua programma heel lastig te vergelijken is
Ik zie op het RW affiche voor mijn gevoel wel een pak meer wat grotere namen. Iets minder opvulling.

Iggy Pop was bv echt een verrijking geweest voor het affiche.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Met een sterk programma is de prijs van een weekendticket Pinkpop best ok. Met een blokkenschema vol gatenkaas en een minder sterk programma is het vrij aan de prijs.
en Rock Werchter heeft dan weer bepaalde overlappen in het programma die ook niet helemaal lekker zijn qua blokken schema.
het is maar hoe je er naar kiijkt.
komt ook wel omdat Pinkpop heeft het programma met 21 acts per dag van 12:00 tot 0:00 (12uur)
en Rock Werchter propt meer acts ook over 4 podia van 13:00 tot 01:00 (ook 12 uur).
waarmee je eigenlijk relatief gezien waarschijnlijk uiteindelijk evenveel acts (of misschien op RW minder) over de dag zal zien.

Ik zie op het RW affiche voor mijn gevoel wel een pak meer wat grotere namen. Iets minder opvulling.

Iggy Pop was bv echt een verrijking geweest voor het affiche.
ik zie Hollywood Vampires en Disturbed op Pinkpop, het is maar wie naar het affiche kijkt en wie wat een goed programma vind
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken