Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
Opzich is er wel mee om te gaan hoor, linkerkant van Mainstage is rustiger, oversteken door voorvak Noord voor naar andere kant te gaan...
het zal toch een 'rustigere' editie worden, althans de 70.000 gaan we niet halen.

we zitten wel maar slechts" 4000 a 3000 van de 60.000 af per dag.
al zal dat net genoeg zijn om het te merken op het terrein, bij de barren en bij de toiletten
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
het zal toch een 'rustigere' editie worden, althans de 70.000 gaan we niet halen.

we zitten wel maar slechts" 4000 a 3000 van de 60.000 af per dag.
al zal dat net genoeg zijn om het te merken op het terrein, bij de barren en bij de toiletten
Vorig jaar zondag was ideaal en was dus rond de 60.0000. Oftewel graag niet meer kaarten verkopen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Minie

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Nou, nog even een verlaat spoorboekje dan maar:


VRIJDAG 16 JUNI

Picture This - Trousdale - Electric Callboy - Eten op het veld bij Niall Horan - The Hu - The War on Drugs - Editors - P!nk


ZATERDAG 17 JUNI

DeWolff - Xavier Rudd - Hot Milk - Rondé - SONS - Disturbed - Hollywood Vampires - The Black Keys - Eten op het veld bij The Script - QOTSA - Robbie


ZONDAG 18 JUNI

Only the Poets - DMA's - Nielson / Orange Skyline - Di-Rect - I Prevail - Brutus - eetpauze 45 min - The Lathums - One Republic - Warpaint / MGK - RHCP


De vetgedrukte acts ga ik sowieso bekijken, de rest staat op de planning, maar is geen must see.
Paarse acts overlappen elkaar gedeeltelijk, dus daar zal ik bij de eerste beginnen, en tussentijds waarschijnlijk switchen om beiden deels mee te pakken
Oranje acts zijn 'echte' clashes. Waarschijnlijk verlaat ik mijn vrienden tijdelijk om bij Orange Skyline en Warpaint te gaan kijken, maar we zien wel...
 
  • Leuk
Waarderingen: DennisvdBr

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
En dan komt natuurlijk ook langzaamaan le question jambon:

Is er al voorzichtig gekeken naar de Festileaks meetings tijdens de drie Pinkpop dagen?
 
  • Geweldig
Waarderingen: DennisvdBr

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.662
6.855
En dan komt natuurlijk ook langzaamaan le question jambon:

Is er al voorzichtig gekeken naar de Festileaks meetings tijdens de drie Pinkpop dagen?
op vrijdag van ca 13:15 tm ca 13:50, eventueel op het "horeca-plein" rechts van Noord-podium?
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
Dat is maar wie je het vraagt of dat slecht is. Ik betaal graag wat meer als er dan niet meer dan 50.000 man op het veld staan, maar dat zal niet voor iedereen gelden.
En de rest met een kleinere portemonnee maar thuis laten? -.-
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
zaterdag en zondag zit mijn planning juist het volst, maar jullie kunnen het ook zonder mij af ;)
De mijne ook. Blijft beetje passen en meten. Dit zouden denk ik mijn voorkeuren zijn:

Vrijdag: voor of na Picture This, dus zo'n beetje 13:15-13:45 of 14:45-15:15

Zaterdag: voor of na Hot Milk, dus zo'n beetje 13:30-14:00 of 14:45-15:15

Zondag: ergens gedurende Di-rect, dus tussen 15:00 en 16:00
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
Zoals hij zegt, het is maar wie je het vraagt
Zeer zeker. Alleen zo iets cultureels (ondank commerciële belangen) als een festival dient simpelweg voor een heel breed publiek toegankelijk te zijn imo. Met een houding van "laat ze de prijs maar omhoog doen dan heb ik het lekker ontspannen op een festival" gaat het niet de goede kant op. Zie Coachella, geen influencer of een hele dikke portemonnee, dikke pech.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Zeer zeker. Alleen zo iets cultureels (ondank commerciële belangen) als een festival dient simpelweg voor een heel breed publiek toegankelijk te zijn imo. Met een houding van "laat ze de prijs maar omhoog doen dan heb ik het lekker ontspannen op een festival" gaat het niet de goede kant op. Zie Coachella, geen influencer of een hele dikke portemonnee, dikke pech.
Helemaal gelijk in. En eigenlijk zou een matige kaartverkoop tot minder/geen stijging het jaar erop moeten leiden, maar ik vrees dat het zo niet werkt in de portemonnee van het festival...
 

Cooklu

Gouden Tip
22 feb 2023
355
367
Helemaal gelijk in. En eigenlijk zou een matige kaartverkoop tot minder/geen stijging het jaar erop moeten leiden, maar ik vrees dat het zo niet werkt in de portemonnee van het festival...
Met de tijd mee gaan kan ook betekenen dan maar wat kleinschaliger festival neerzetten, waardoor je wel bij de kern blijft van je festival. Doel hier niet alleen maar op Pinkpop btw.

Sowieso, de trend ook met concerten, Gold tickets hier, VIP tickets daar. Geldklopperij eerste klas. We doen er allemaal maar gezellig aan mee want men wil het graag zo goed mogelijk hebben tijdens concerten. Zie actie DTRH bijvoorbeeld.

Zo, genoeg geklaagd voor vandaag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.747
9.122
Zeer zeker. Alleen zo iets cultureels (ondank commerciële belangen) als een festival dient simpelweg voor een heel breed publiek toegankelijk te zijn imo. Met een houding van "laat ze de prijs maar omhoog doen dan heb ik het lekker ontspannen op een festival" gaat het niet de goede kant op. Zie Coachella, geen influencer of een hele dikke portemonnee, dikke pech.

Uiteindelijk is het een kwestie van prioriteiten stellen. Hoe belangrijk is het voor je om naar een festival van formaat 50.000+ te gaan, of ben je tevreden met de helft van de bezoekers.

Als student kan je de pech hebben dat je een jaar gewoon niet het geld ervoor hebt. Dan ga je gewoon een jaar niet. Of in het geval dat er wel geld was en dat het op is, prioriteiten stellen.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.656
7.631
Subjectief natuurlijk, maar Pinkpop is imo nu al duur voor het programma dat je ervoor terugkrijgt. Helemaal in vergelijking met andere festivals.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy en Koekdoos

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.140
2.046
Subjectief natuurlijk, maar Pinkpop is imo nu al duur voor het programma dat je ervoor terugkrijgt. Helemaal in vergelijking met andere festivals.
In vind vergelijken altijd erg lastig. Waar moet je Pinkpop mee vergelijken? Andere festivals van hetzelfde formaat? Andere festivals van een ander formaat? Losse concerten van artiesten op je line-up?

Bottom line is dat als een line-up tegenvalt, een festival al snel (te) duur lijkt. Waarom zou je immers zo'n bedrag uitgeven als het programma je niet (genoeg) aan staat? Dan kies je voor een ander festival dat meer naar je smaak is, en dan is de conclusie automatisch dat dit wel de prijs waard is, en dat andere dus niet.

Ik vind de prijzen van Pinkpop helemaal prima. Drie dagen van 12:00 tot 0:00 programma, plus gratis camperen van donderdagavond tot maandagochtend, voor 275 euro vind ik schappelijk. Ik vind de bijna jaarlijkse verhoging t.o.v. de afgelopen edities wel te groot, maar ik begrijp dat crisis/corona/inflatie doorwerkt op de prijs. Dat doet het in dezelfde verhouding ook op de vla bij de Jumbo.
Voor één dag zou ik dan weer nooit 135 euro betalen, maar ik zou daar tegenover ook nooit meer dan 100 euro voor een los concert betalen, al was het Queen met Freddie in Wembley bij wijze van spreken. Ik ga dan duidelijk voor de totale weekend combo, wat dus in mijn optiek een soort 3 halen, 2 betalen deal is...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken