Pinkpop 2023

MarkvD

Dagopener
24 apr 2023
625
628
Daar zou je zomaar eens helemaal gelijk in kunnen krijgen. Voor ieder wat wils.

En dan Goldband als sub. Wat was het belachelijk druk gister op bevrijdingsfestival Rotterdam bij Goldband. Die moeten niet meer op gratis festivals staan
Goldband staat er dit jaar, zou mij verbazen als ze voor volgend jaar gelijk weer worden geboekt
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Zijn ze niet al jaren bezig om Harry Styles te krijgen? Misschien dat het volgend jaar idd een keer lukt. Wellicht gaat Elton John ze dan ook lukken.

Mijzelf zou een dagje Greenday/MCR/Paramore/Avril Lavigne/Blink-182/fall out boy etc. wel goed doen. Allemaal gaat natuurlijk niet lukken maar een paar zou wel een keer kunnen toch?
Ik zie Elton na Glastonbury geen festivals meer doen.

Hopelijk is de lineup in 2023 wat verfrissender. Aerosmith of Foos mogen mooi naar Goffert of ZiggoDome.

Maar het zal wel Muse - Foos - Mumford worden, want ze hebben maar een heeeele kleine headlinepoule. :p
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.744
9.121
Ik zie Elton na Glastonbury geen festivals meer doen.

Hopelijk is de lineup in 2023 wat verfrissender. Aerosmith of Foos mogen mooi naar Goffert of ZiggoDome.

Maar het zal wel Muse - Foos - Mumford worden, want ze hebben maar een heeeele kleine headlinepoule. :p

Aerosmith zal echt geen Pinkpop doen lijkt me, Graspop en Hellfest zullen sowieso in de weg liggen
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Zijn ze niet al jaren bezig om Harry Styles te krijgen? Misschien dat het volgend jaar idd een keer lukt. Wellicht gaat Elton John ze dan ook lukken.

Mijzelf zou een dagje Greenday/MCR/Paramore/Avril Lavigne/Blink-182/fall out boy etc. wel goed doen. Allemaal gaat natuurlijk niet lukken maar een paar zou wel een keer kunnen toch?
Nee zijn ze zeker niet jaren mee bezig. Harry was eerst niet heel relevant voor Pinkpop toen helemaal gegroeid en nu zo groot dat die alleen arena’s gaat doen. Volgend jaar of jaar erna verwacht ik festival shows.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Nee zijn ze zeker niet jaren mee bezig. Harry was eerst niet heel relevant voor Pinkpop toen helemaal gegroeid en nu zo groot dat die alleen arena’s gaat doen. Volgend jaar of jaar erna verwacht ik festival shows.
Die is al vrij lang met Harry's House aan het touren straks. Misschien volgend jaar weer een jaar geen tour (film of album opnemen oid?) met het jaar daarop stadionshows. Die lijkt me voorlopig festivals wat ontgroeit.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
14.916
9.890
Dat lijkt me dan wel weer heel erg sterk.
Mij niet. Hun Ziggo’s zijn in een vingerknip uitverkocht en ze zijn populairder dan ooit. Hot take: ze verkopen nu volgens mij meer tickets dan RHCP in hun tweede tourjaar.
 

Mark's Kal

Subheadliner
4 jul 2022
4.023
4.994
Deal. Graag inclusief muntprijzen van 1994!

Los daarvan: Aerosmith op Pinkpop lijkt mij ook wel tof hoor. Dan maar dat classic stempel erop, maar volgens mij kan dat best. Als het maar een mooie mix is met de andere headline namen.
En een entreeprijs van 55 gulden of 25 euro.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.655
7.631
Mij niet. Hun Ziggo’s zijn in een vingerknip uitverkocht en ze zijn populairder dan ooit. Hot take: ze verkopen nu volgens mij meer tickets dan RHCP in hun tweede tourjaar.
Robbie verkocht 3x Ziggo uit en verkoopt Pinkpop ook niet uit. Had hij ook niet gedaan zonder eerder in de Ziggo te hebben gestaan denk ik.

Ik denk dat AM vooral zo snel verkocht omdat het redelijk uniek ze in een zaal te zien. Goed verkopende zaalshows is geen garantie voor een uitverkochte festivaldag imo.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
25.000

dus voor :
vrijdag ca 16.500 verkocht, 66 procent weg (van 25.000)
zaterdag ca 16000 verkocht, 64 procent weg (van 25.000)
zondag ca 15600 verkocht , 62 procent weg (van 25.000)
weekend ca 40500 verkocht, 94 procent weg (van 43.000)

aantal bezoekers per dag tussen 56100 a 57000
En er worden er nog genoeg doorverkocht.
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
894
916
Misschien dat het uitbetalen van het vakantiegeld de kaartverkoop nog een impuls geeft.

Het verkopen van te weinig kaarten is op termijn zeer slecht. De toenemende kosten zouden dan over minder mensen verdeeld moeten worden. Of de artiestenbudgetten worden lager.
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Zullen we even een mooie headliner voor volgend jaar kiezen?

Dit jaar even polsen met Hollywood Vampires en Aerosmith headliner als afscheid op de eerste dag. Hebben we de classic. Vooruit A Monkees voor de jeugd de dag erop de Foo’s, Pinkpops favoriet, afsluiten.
Aerosmith zou leuk zijn, maar ja AC/DC, Bon Jovi, Queen, within Temptation, Volbeat, Greenday, Radiohead, U2, Bruce Springsteen enz ook🤣😅

Graag nog London Grammar en Lana del Rey niet als headliner misschien maar zou wat mij betreft niet misselijk staan op pp.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: brutus257

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
6.744
9.121
Aerosmith zou leuk zijn, maar ja AC/DC, Bon Jovi, Queen, within Temptation, Volbeat, Greenday, Radiohead enz ook🤣😅

Within Temptation, Volbeat en Greenday zijn toch gewoon nog realistische namen voor Pinkpop ook, of ligt dat aan mij?
 

colette283

Dagopener
13 sep 2022
564
294
Within Temptation, Volbeat en Greenday zijn toch gewoon nog realistische namen voor Pinkpop ook, of ligt dat aan mij?
Zeker, maar of ze er dan als headliner staan, ja misschien Greenday en volbeat na hun laatste als sub afgelopen keer. Denk alleen helaas niet dat ze within Temptation als headliner zouden plaatsen. Al zou ik dat persoonlijk prima vinden als dat wel zo zou zijn.
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.367
2.734
Die is al vrij lang met Harry's House aan het touren straks. Misschien volgend jaar weer een jaar geen tour (film of album opnemen oid?) met het jaar daarop stadionshows. Die lijkt me voorlopig festivals wat ontgroeit.
Dat zeiden we ook over Billie twee jaar terug
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken