Pinkpop 2023

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
Het is ook dit jaar waarschijnlijk weer ijdele hoop dat Pinkpop niet uitverkoopt? 70.000 is gewoon net even 10.000 teveel om aangenaam te zijn.
gaat niet gebeuren, uitverkopen

laatste wat we hier hebben opgevangen, waren van de dagkaarten ca 60% verkocht (per dag)
scheelt minstens 10.000 op een dag.
ik denk dat we nog altijd rond de 55.000 per dag hangen, ik geloof niet dat er nog veel kaarten afgesnoept zijn bij ticketmaster
 

hersenscheetje

Randprogramma
10 okt 2018
232
117
gaat niet gebeuren, uitverkopen

laatste wat we hier hebben opgevangen, waren van de dagkaarten ca 60% verkocht (per dag)
scheelt minstens 10.000 op een dag.
ik denk dat we nog altijd rond de 55.000 per dag hangen, ik geloof niet dat er nog veel kaarten afgesnoept zijn bij ticketmaster
Voor de beleving zou ik dat werkelijk geweldig vinden. 🤞🏻
 
  • Leuk
Waarderingen: neus en RalphiePinkpop

neus

Dagopener
16 mrt 2019
646
367
Het is nog 2 maanden, zouden er dan niet alsnog veel kaarten uitgaan, naar mensen die nu pas gaan kijken wat ze gaan doen deze zomer? Een paar duizend er bij en het wordt alweer aardig druk...

Maar ~55.000 dat zou wel echt heerlijk zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

Landgraver

Support act
13 apr 2021
1.122
503
gaat niet gebeuren, uitverkopen

laatste wat we hier hebben opgevangen, waren van de dagkaarten ca 60% verkocht (per dag)
scheelt minstens 10.000 op een dag.
ik denk dat we nog altijd rond de 55.000 per dag hangen, ik geloof niet dat er nog veel kaarten afgesnoept zijn bij ticketmaster
Dat wordt een aardig gat in de begroting uitgaande van 30000 dagkaarten a € 135,00 , pakweg een kleine 4 miljoen / consequenties ??
Wel fijn dat het terrein niet bomvol is dan.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
consequenties... nou, volgend jaar niet allemaal tiktokkers op de lineup maar ook een aantal Pinkpop-Classics! zou ik zeggen

terrein niet bomvol, dat is wat mij betreft veel belangrijker (maar dat is puur persoonlijk gezegd uiteraard)
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

T. Roses

Support act
8 dec 2016
775
487
consequenties... nou, volgend jaar niet allemaal tiktokkers op de lineup maar ook een aantal Pinkpop-Classics! zou ik zeggen

terrein niet bomvol, dat is wat mij betreft veel belangrijker (maar dat is puur persoonlijk gezegd uiteraard)
Helemaal mee eens Dennis, van mij mogen er ook zeker meer Pinkpop-Classics langskomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: hersenscheetje

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Daar is Bospop al voor. En dat lijkt me sowieso het probleem niet. Hoeveel Tiktokkers staan er überhaupt op dat affiche.

Ze moeten gewoon drie goeie headliners boeken. En iets minder Nielsons.

Drie goeie headliners, ja dat is inderdaad de kern van Pinkpop. En welke 3 namen 'goeie' namen zijn, daar speculeren wij dan weer lekker over. Tot uiteindelijk de kaartverkoop aantoont of het inderdaad wel of niet een goed trio headliners is...

Maar daarna: vind je het zelf nou niet zwaar vermoeiend, om nu weer over Nielson te beginnen?
 

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Nee, want ik sta er wel echt achter: Minder makkelijke opvulnamen lijkt me een slim plan als je meer kaarten wil verkopen.
Ah in dat geval:

*trekt de doos weer open*

Nielson is een prima act voor de randvulling van Pinkpop. Het overgrote deel van het, waarschijnlijk ca. 55.000 koppen tellende Pinkpop publiek, vind Nielson op een vroeg tijdslot vermoedelijk prima te behappen, of loopt er in ieder geval niet bij weg. Nagenoeg niemand zal zijn kaartje gekocht hebben speciaal vanwege zijn aanwezigheid, maar een gedeelte van de bezoekers zal zijn optreden met alle liefde bijwonen omdat ze het verder wel een aardige act vinden. Ik vind dat deze act dan ook meer te zoeken heeft op Pinkpop dan een Donnie. Dat is een behoorlijk platte party-act. De een vind het catchy, de ander juist vreselijk, en dat is prima. Maar waarom staat het op Pinkpop? Als je vind dat we voor classic acts Bospop hebben, dan hebben we voor Donnie koningsdag en het piratenfestijn...
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
13.346
7.331
Maar van Nielson ben je met één stap verwijdert van Suzan en Freek en met Suzan en Freek ben je met 1 stap verwijdert van Nick en Simon. :(

Ik snap je hoor Rick. Ik blijf het zelf gewoon jammer vinden dat niet één van die tientallen andere nieuwe leuke goeie bandjes die spot krijgt. Of een Spinvis of S10 (waarom staat die niet op het affiche?!). Acts die nog wel enigszins (kuch, bah, komt ie) relevant zijn op dit moment.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.472
6.718
meh, ik denk dat momenteel Suzan & Freek meer relevant is voor Pinkpop dan Spinvis?
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

RickHuissen

Sunset slot
24 apr 2018
2.110
1.994
Maar van Nielson ben je met één stap verwijdert van Suzan en Freek en met Suzan en Freek ben je met 1 stap verwijdert van Nick en Simon. :(

Ik snap je hoor Rick. Ik blijf het zelf gewoon jammer vinden dat niet één van die tientallen andere nieuwe leuke goeie bandjes die spot krijgt. Of een Spinvis of S10 (waarom staat die niet op het affiche?!). Acts die nog wel enigszins (kuch, bah, komt ie) relevant zijn op dit moment.
Hartstikke duidelijk. Maar het blijft een beetje schieten op telkens hetzelfde hertje.

Met Donnie ben je waarschijnlijk minder dan één stap verwijderd van René Froger en Frans Duijts, en met Froger en Duijts ben je 1 stap verwijderd van Bauer, Weber, Corry Konings en Koos Alberts. Nou, op zeker dat ik dan de voorkeur aan Suzan & Freek & Nick & Simon geef. Alhoewel ik het liefste heb dat die allemaal stuk voor stuk wegblijven.

Andere leuke nieuwe bands is natuurlijk altijd goed. En Spinvis en S10? Meteen boeken! Maar het hoeft niet per se Nielson te zijn die daarvoor moet buigen. Nielson is, zoals ik in mijn vorige post heb geprobeerd, wellicht beter te rechtvaardigen op de line-up dan sommige andere acts die nu dat plekje voor andere leuke bands en/of Spinvis en S10 bezet houden...
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken